Gå til innhold

[Løst] Peel TV Remote controll app til Altibox?

Johsse

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte denne saken for litt under en uke siden og venter fortsatt i spenning på det som venter seg i de nærmeste dagene.

I denne pakken er det selvfølgelig en TV, men også medfølgende en Samsung 7.0 Tab 2 på kjøpet. Og etter en del søking på internett sitter jeg spørende om appen Peel som Samsung skryter opp i skyene. En app som skal gi deg full kontroll over kanalene og tv guider.

Hvordan vil dette fungere mot en Altibox dekoder, og er det mulighet for å gjøre tableten så universal at den kan erstatte fjernkontrollen til både dekoder og TV?

Takker for alle svar

Spør gjerne om noe mer info om det er noe dere lurer på som jeg ikke har tatt med her!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha all funksjonaliteten må du bruke TV-ens innebygde digitale tuner. Den støtter RiksTV, Canal Digital kabel og parabol. Bruker man ekstern dekoder må kanalvalg, guider o.l. styres med dekoderens fjernkontroll som på alle andre TV-er.

Hvis du tenker deg om så kan jo ikke Tab-en erstatte dekoderens fjernkontroll. Fjernkontrollen er enveis kommunikasjon via IR, mens Tab-en bruker WiFi. Og husk at for at Tab-en skal fungere med TV-en forutsetter det at begge er tilkoblet samme trådløse nett.

Lenke til kommentar

Skal du ha all funksjonaliteten må du bruke TV-ens innebygde digitale tuner. Den støtter RiksTV, Canal Digital kabel og parabol. Bruker man ekstern dekoder må kanalvalg, guider o.l. styres med dekoderens fjernkontroll som på alle andre TV-er.

Hvis du tenker deg om så kan jo ikke Tab-en erstatte dekoderens fjernkontroll. Fjernkontrollen er enveis kommunikasjon via IR, mens Tab-en bruker WiFi. Og husk at for at Tab-en skal fungere med TV-en forutsetter det at begge er tilkoblet samme trådløse nett.

Hei,

Takk for svar.

Noen av tab-ene jeg finner på nettet har innebygget IR sender i toppen. Jeg har prøvd å lete på google etter om den tab-en som følger med TV-en har dette innebygget. Fant ut at den medfølgende tab-en er av typen GT-P3110ZWANEE, men har så langt ikke funnet ut om den har IR...

Ergo, har taben IR kan den i teorien erstatte fjernkontrollen til dekoderen, siden de fleste fjernkontroller av dagens standard kan "læres" opp.

Så det å si at jeg må tenke meg om, blir feil :p

Lenke til kommentar

Alle bokstavene i enden på Samsungs typenr er vanligvis for å skille land/marked/import og evnt. design-/fargevarianter.

Her fant jeg den norske bruksanvisningen med helt riktig typenr:

http://www.samsung.c.../GT-P3110ZWANEE

Legg merke til at på begge bruksanvisningene jeg linket til står det bare GT-P3110 på første side.

Fant ut at det er kun den amerikanske versjonen som har fungerer fullt ut med Peel appen som har den integrerte "IR blasteren".

Samsung GT-P3113 (Side 19).

Den internasjonale versjonen her følger ikke med IR blaster.

Samsung GT-P3110 (Side 12).

Skikkelig irriterende! IR senderen hadde vært moro å hatt selv om Peel appen ikke kan brukes til noe spesielt her i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...