gannestad Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Har 2 PCer en stasjonær og Laptop, begge med Windows 7. Tok i bruk ny router men bare lapptoppen kommer inne på nettverket som har routerens navn nettgear08. Den stasjonære kommer ikke inn på nettverket. Rødt kryss mellom router og Internett. Men jeg kobler meg opp mot Internett allikevel, men får jo ikke brukt nettverket. Jeg kan heller ikke registrert et hjemme nettverk på denne PC-en. Alt fungerer på lapptoppen. Bruker F secure sikkerhetsprogram på denne PC-en men det ser ikke ut som om det stopper noe tilgang. Windows brannmur er ikke aktiv. Kanalvalg på router er auto som bruker kanal 2. Bare se 2 andre routere på kanal 1 og 10. Hadde nok kanal 12 på forrige router, men lapptoppen virker jo. Kjørt meg helt fast. VH gannestad Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Du kobler deg opp mot internett allikevel??? Fungerer det eller fungerer det ikke? Lenke til kommentar
gannestad Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Jada jeg kobler opp mot Internett, greit nok det, men jeg får jo ikke benyttet meg av å bruke nettverket mot vår andre PC. Og jeg bruker trådløst nett med Netgear ruter. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Har du forsøkt å starte maskinen på nytt? Gå på nettverks- og delingssenter og sett at nettverket er hjemmenettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå