Lef Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Sitter og leser september-resultatene fra speedometertest på Itavisen.no. Må bare stille meg undrende til hvordan Telenor i det hele tatt kan ha noen kunder på de laveste hastighetene (704/1024/850). Eksempel: NextGenTel ADSL Bravo 850 (850/384), nedlastet snitt: 869 kbps/sek pris 448,- Telenor Avidi Online Maxi (1024/256), nedlastet snitt: 865 kbps/sek pris 547,- Telenor ADSL ADSL Ekstra Underholdning (30GB/mnd) (1024/256), nedlastet snitt: 864 kbps/sek. Pris 549,- Telenor ADSL ADSL Ekstra (fri bruk) (1024/256), nedlastet snitt: 844 kbps/sek. Pris 749,- (!) I realiteten må du da betale kr. 749,- pr. mån. for å oppnå det samme som du får fra NGT for 448,- !! Og da har jeg ikke nevnt noen ting om upload.... Så hvorfor folk velger ADSL fra Telenor er en gåte for meg :-) Lenke til kommentar
©-Man Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Helt enig, ganske utrolig egentlig. I tillegg gjør Telenor akkurat som de vil med kundene sine og når du prøver å klage på dem er det komplett umulig å få snakket med noen som kan svare på hvorfor de har gjort det de har gjort. Har akkurat hatt en sak gående med dem nå hvor de forandret abbonemanget mitt helt uten å informere meg... Har sagt opp alt som har med Telenor og gjøre og kommer aldri mer til å ha noe med dem og gjøre Nextgentel leverer også nå til alle plasser hvor Telenor leverer adsl Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 det er mange som ikke har hørt om andre leverandører, og det er synd. det er vel ganske teit å betale penger for noe sånn driiit! de velger vel det online greiene fra telenor fordi det er billig å de har hørt om det, de burde virkelig ta en titt på tele2 sine sider for pris eller nextgentel for ytelse. :o Lenke til kommentar
Lef Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ja dette er så hinsides at det nesten ikke er mulig, merkelig at ikke post- og teletilsynet tar tak i dette på samme måte som de har gått ut mot prisene på tekstmeldinger for noen dager siden. ADSL fra Telenor er ran på høylys dag spør du meg Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det er reklamens makt dette her..... Ikke annet. Online ADSL. Mye mye raskere internett. Særlig da Lenke til kommentar
Izex Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Telenor er stor, mest kjent og de har noe folk vil ha, mange vet ikke hvor dårlig det er i forhold til andre ISP. Og de kommer med sånne kampanje tilbud med fri etablering f.eks Har også hørt eksempler om folk som har Telenor fast telefon, de trodde at når de hadde Telenor som tele leverandør så måtte mobil og alt være det, og bestillte også ADSL fra dem. Informasjonssvikt selvfølgelig fra Telenor...Heldigvis byttet de samme dag som de fant ut at de kunne få alt andre plasser bedre og billigere. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Nextgentel leverer også nå til alle plasser hvor Telenor leverer adsl Hvor har du hørt dette :?: Tviler sterkt på at de har klart og bygge ut så fort :-? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvor har du hørt dette :?: Tviler sterkt på at de har klart og bygge ut så fort :-? De leier seg inn på TNN sitt utstyr der hvor de ikke har byggd ut for egen regning. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ja dette er så hinsides at det nesten ikke er mulig, merkelig at ikke post- og teletilsynet tar tak i dette på samme måte som de har gått ut mot prisene på tekstmeldinger for noen dager siden. ADSL fra Telenor er ran på høylys dag spør du meg Det hadde de kanskje hvis Online hadde hatt monopol på disse tjenestene. Online ADSL er bare en av utrolig mange leverandører. Online kjører tungt med reklame, har en enorm brukermasse på oppringt, samt at de har utrolig aggresive telefonselgere som ikke tar nei for et nei. I følge Online er det ikke noe problem i og med man kan bruke angreretten.... Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg får det jeg betaler for jeg. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg får det jeg betaler for jeg. Jeg og. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 nextgentel leverer ikke hos meg, det gjør derimot telenor og bluecom. så hvilke informasjon sitter du inne med når du sier at de leverer der hvor telenor leverer? skulle mer enn gjerne hatt NGT i stedenfor.... noe annet. Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvor har du hørt dette :?: Tviler sterkt på at de har klart og bygge ut så fort :-? De leier seg inn på TNN sitt utstyr der hvor de ikke har byggd ut for egen regning. Jeg har ADSL fra Telenor ( ) fordi de eneste alternativene tilgjengelig her er tiscali og tele2. Etter å ha lest denne tråden sjekket jeg nummeret mitt igjen hos nextgentel, men får fortsatt beskjed om at ADSL ikke er tilgjengelig her. Så prøvde jeg å ringe nummeret oppgitt på "sjekk om du kan få adsl"-siden til nextgentel og fikk vite at nextgentel ikke har noen planer om å bygge ut sentralen jeg er koblet til i inneværende år. Så..det du sier er feil. Nextgentel kan ikke levere ADSL alle stedene der Telenor kan..desverre Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du får NGT Alfa 704/1024 - dvs de samme hastighetene som telenor og andre ADSL leverandører leverer. Får ikke de "vanlige" desverre Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 "alt annet kan virke litt tregt", bortsett fra min 8Mbit-linje fra NGT Jeg blir irritert hver gang jeg ser den reklamen... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Så..det du sier er feil. Nextgentel kan ikke levere ADSL alle stedene der Telenor kan..desverre De har da begynnt med det, muligens de ikke har tilbud på alle sentralene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 nextgentel leverer ikke hos meg, det gjør derimot telenor og bluecom. så hvilke informasjon sitter du inne med når du sier at de leverer der hvor telenor leverer? skulle mer enn gjerne hatt NGT i stedenfor.... noe annet. De kommer antagelig, muligens de skyr sentraler hvor de må leie fiber fra Telenor. Men du får ikke noe sprekere linjer enn de to du nevnte i og med de ikke har eget utstyr i sentralen. Lenke til kommentar
Rious Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 CATCH har fått ADSL Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Telenor er ledet av en gjeng med snøsokker. Intet mindre. Televerket var også ledet av snøsokker. Dersom ikke folk åpner øynene sine kommer Telenor(?) også i fremtiden være ledet av, og oppføre seg som snøsokker. Det verste er at det faktisk èr konkurranse på markedet, men "mannen i gata" er ikke godt nok informert om konkurrentene. Derfor får Telenor gjøre som de vil. SNØSOKKER!! DrE Lenke til kommentar
Lef Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ja, den som hadde hatt muligheten til å opplyse absolutt alle som vurderer å bestille ADSL om at de blir "ranet" hvis de bruker Telenor. Jeg har kun fasttelefon (abonnement) fra Telenor, og hadde det ikke vært for min samboer hadde den også blitt sagt opp ganske så umiddelbart :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå