Gå til innhold

– Over hundre utviklere jobber nå på Titan


Anbefalte innlegg

Blizzard har blitt for mainstream etter WoW suksessen. Warcraft 3 var det siste store spillet de lagde før det gikk nedover. WoW vanilla var et bra spill, men man kunne allerede se derfra hvilken retning Blizzard kom til å kjøre. Personlig synes jeg Blizzard er best når de har fokuset på dystre, voksene og intelligente historier som ikke prøver å appelere til alt fra tiåringer til førtiåringer. Jeg synes de gikk i riktig retning med Starcraft 2, men ble svært skuffet over hvor ufattelig dårlig Diablo 3 var. Håper bare ikke de bra anmeldelsene og gode salgstall spillet fikk har overbevist dem om at de bør kopiere Diablo 3 sine ideer over til Titan. Men som sagt har de store hjernene som gjorde Blizzard kjent forlatt skuten for lenge siden, og et merkenavn er kun så god som de som styrer den. Uansett håper jeg Titan vil ha følgene fokus: *En voksen og intelligent historie *Fokus på realisme og en verden man kan ta seriøst *Man kan ha fantasy, men kutt ut mange av de barnslige fantasy aspektene man ser så ofte i dagens RPG. *Ikke gjør det om til et grinde spill *Helst 18-års grense *Ikke for cartoony grafikk *Ikke et moderne spill med skytevåpen og lasere. *En ny verden hvor man får den samme epic følelsen man fikk da man spilte World of Warcraft for første gang da det var nytt. Man har da lov til å drømme? :)

 

Det er lov å drømme, men dessverre:

 

*En voksen og intelligent historie - yeah right. Det blir dummet ned til laveste fellesnevner for at "alle" skal like det. MMO verdner har ett jævlig stort problem, lite/ingenting forrandres av spillervalg. Dette er det vanskelig å skrive gode historier rundt.

*Fokus på realisme og en verden man kan ta seriøst - Igjen, dumbed down.

*Man kan ha fantasy, men kutt ut mange av de barnslige fantasy aspektene man ser så ofte i dagens RPG. - Barnslige ting selger

*Ikke gjør det om til et grinde spill - uten grind, hva skal få deg til å spille det lenge?

*Helst 18-års grense - Tør spå på max 12 års aldersgrense, igjen, for å få med alle mulige kunder. Muligens 15, men da pusher de det.

*Ikke for cartoony grafikk - Cartoony grafikk er det som overlever tidens tann best.

*Ikke et moderne spill med skytevåpen og lasere. - hvis det blir post apocalyptic, så sliter du :p

*En ny verden hvor man får den samme epic følelsen man fikk da man spilte World of Warcraft for første gang da det var nytt. - Det blir ikke det. Why? fordi det er 7 år siden WoW kom ut. Dagens MMO spillere er dessverre ikke de unge, storøyde spillerene som så på alt med undring lengre. Nå virker det som man ikke har tid til å stoppe å lukte på blomstene, det er ett evig jag på max lvl og gear. Det at man i de aller fleste MMOer har en eller annen retard som er maxLVL innen første uka er gått er ett godt eksempel på det.

Ett annet problem er diverse datamining sites som allakazham, curse o.s.v. Ingenting blir overlatt til at spilleren skal få oppdage det i eget tempo. Om man så klarer å holde seg borte fra de sidene selv, så er det garantert folk du spiller sammen med som ikke gjør det. Rush, rush, rush. Jeg hater det.

 

 

Men som sagt, Det er lov å drømme, og jeg støtter drømmene dine fullt ut :)

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blizzard har blitt for mainstream etter WoW suksessen. Warcraft 3 var det siste store spillet de lagde før det gikk nedover. WoW vanilla var et bra spill, men man kunne allerede se derfra hvilken retning Blizzard kom til å kjøre. Personlig synes jeg Blizzard er best når de har fokuset på dystre, voksene og intelligente historier som ikke prøver å appelere til alt fra tiåringer til førtiåringer. Jeg synes de gikk i riktig retning med Starcraft 2, men ble svært skuffet over hvor ufattelig dårlig Diablo 3 var. Håper bare ikke de bra anmeldelsene og gode salgstall spillet fikk har overbevist dem om at de bør kopiere Diablo 3 sine ideer over til Titan. Men som sagt har de store hjernene som gjorde Blizzard kjent forlatt skuten for lenge siden, og et merkenavn er kun så god som de som styrer den. Uansett håper jeg Titan vil ha følgene fokus: *En voksen og intelligent historie *Fokus på realisme og en verden man kan ta seriøst *Man kan ha fantasy, men kutt ut mange av de barnslige fantasy aspektene man ser så ofte i dagens RPG. *Ikke gjør det om til et grinde spill *Helst 18-års grense *Ikke for cartoony grafikk *Ikke et moderne spill med skytevåpen og lasere. *En ny verden hvor man får den samme epic følelsen man fikk da man spilte World of Warcraft for første gang da det var nytt. Man har da lov til å drømme? :)
Det er lov å drømme, men dessverre:*En voksen og intelligent historie - yeah right. Det blir dummet ned til laveste fellesnevner for at "alle" skal like det. MMO verdner har ett jævlig stort problem, lite/ingenting forrandres av spillervalg. Dette er det vanskelig å skrive gode historier rundt.*Fokus på realisme og en verden man kan ta seriøst - Igjen, dumbed down.*Man kan ha fantasy, men kutt ut mange av de barnslige fantasy aspektene man ser så ofte i dagens RPG. - Barnslige ting selger*Ikke gjør det om til et grinde spill - uten grind, hva skal få deg til å spille det lenge?*Helst 18-års grense - Tør spå på max 12 års aldersgrense, igjen, for å få med alle mulige kunder. Muligens 15, men da pusher de det.*Ikke for cartoony grafikk - Cartoony grafikk er det som overlever tidens tann best.*Ikke et moderne spill med skytevåpen og lasere. - hvis det blir post apocalyptic, så sliter du :p*En ny verden hvor man får den samme epic følelsen man fikk da man spilte World of Warcraft for første gang da det var nytt. - Det blir ikke det. Why? fordi det er 7 år siden WoW kom ut. Dagens MMO spillere er dessverre ikke de unge, storøyde spillerene som så på alt med undring lengre. Nå virker det som man ikke har tid til å stoppe å lukte på blomstene, det er ett evig jag på max lvl og gear. Det at man i de aller fleste MMOer har en eller annen retard som er maxLVL innen første uka er gått er ett godt eksempel på det.Ett annet problem er diverse datamining sites som allakazham, curse o.s.v. Ingenting blir overlatt til at spilleren skal få oppdage det i eget tempo. Om man så klarer å holde seg borte fra de sidene selv, så er det garantert folk du spiller sammen med som ikke gjør det. Rush, rush, rush. Jeg hater det.Men som sagt, Det er lov å drømme, og jeg støtter drømmene dine fullt ut :)

 

Ikke glem innebygget "Elective mode"! Man skal da ikke kunne risikere å ta noen feil valg underveis og lære av det! Fy skam! ;)

Mistet totalt troa på selskapet etter den flausa der, makan til liten tro på spillerbasen skal man lete lenge etter. Men slik er det nå når alle og bestemora deres skal kunne spille spillet.

 

Lenke til kommentar

Jeg ler når folk syter over at de var så skuffet over Diablo 3. Greit det var ganske kort, men innholde av spillet syntes jeg var ganske nice egentlig, men syndes nok med tanke på resulatet at de burde senket prisen på spillet i seg selv. Må også tenke på at Project Titan og Diablo 3 har ingenting til felles bortsett fra utviklerne, også med tanke på at Titan er et MMORPG mens Diablo 3 er mer ett RPStrategy med Co-op, så blir det ufattelig enorm forskjell.

Lenke til kommentar

Blizzard har blitt for mainstream etter WoW suksessen. Warcraft 3 var det siste store spillet de lagde før det gikk nedover. WoW vanilla var et bra spill, men man kunne allerede se derfra hvilken retning Blizzard kom til å kjøre. Personlig synes jeg Blizzard er best når de har fokuset på dystre, voksene og intelligente historier som ikke prøver å appelere til alt fra tiåringer til førtiåringer.

[klipp]

Noen som har noen teorier på hvorfor denne nedturen begynte?

 

 

Men som sagt har de store hjernene som gjorde Blizzard kjent forlatt skuten for lenge siden, og et merkenavn er kun så god som de som styrer den.

Regner ikke med at du tenker på dem som gikk til Flagship her?

Hvis nei, hvor er de du tenker på nå?

 

Kan liksom ikke se at noen vil stikke til andre selskaper når man jobber i Blizzard (plenty av utviklingsmidler etc.)

 

og /signed på den lista di ja.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Flagship stuidos jo, og de som stakk til Arenanet.

 

Noen fra Flagship er nå I *Runic games (torchlight serien)

 

Aha! Så man ser for seg at talentene gikk til ArenaNet pga misnøye med månedlig fee. etc?

Tror det var mer et snitt av Blizzard som gikk.

 

GW1 kom med ikke så mange års mellomrom til WoW og var ikke WoW totalt overlegent. Samme med GW2 (så mange år etter).

 

Ser at endel mener Activision har påvirket Blizzard negativt (riktignok ikke her i tråden enda).

Ser vanskelig for meg at de kan påvirke Blizzard altformye kunstnerisk og ser for meg at Blizzard blir mer som en satelitt i Activision som styrer seg selv mer eller mindre.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg ler når folk syter over at de var så skuffet over Diablo 3. Greit det var ganske kort, men innholde av spillet syntes jeg var ganske nice egentlig, men syndes nok med tanke på resulatet at de burde senket prisen på spillet i seg selv. Må også tenke på at Project Titan og Diablo 3 har ingenting til felles bortsett fra utviklerne, også med tanke på at Titan er et MMORPG mens Diablo 3 er mer ett RPStrategy med Co-op, så blir det ufattelig enorm forskjell.

RGP og Diablo har nada med hverandre å gjøre. Og Diablo 3 er en gedigen skuffelse. Problemene var mange. Jeg syntes ikke det var for kort. Bare for dårlig, for sent. Og pisset om at spillet først begynte på tredje gjennomspilling... Jeez...

Lenke til kommentar

*Ikke gjør det om til et grinde spill - uten grind, hva skal få deg til å spille det lenge?

 

Hadde jeg hatt et svar på det spørsmålet hadde jeg vært millionær nå :D

 

Regner ikke med at du tenker på dem som gikk til Flagship her?

Hvis nei, hvor er de du tenker på nå?

 

Jo de har spredt seg over alle hauger...

 

 

Over the years, some former Blizzard employees have moved on and established gaming companies of their own:

 

 

 

Flagship Studios,[74] creators of Hellgate: London, also worked on Mythos.

 

ArenaNet,[75] creators of the Guild Wars franchise.

 

Ready at Dawn Studios,[76] creators of Daxter, God of War: Chains of Olympus and an

Ōkami port for the Wii.

 

Red 5 Studios,[77] currently working on Firefall, a free to play game MMOG.

 

Castaway Entertainment,[78] currently in a state of financial crisis, ceased working on a game similar to the Diablo series, Djinn.

 

Click Entertainment,[79] creators of Throne of Darkness.

 

Carbine Studios,[80] currently working on a massively multiplayer title "WildStar".

 

Turpitude Design,[81] founded by Stieg Hedlund.

 

Hyboreal Games,[82] founded by Michio Okamura.

 

Runic Games,[83] founded by Travis Baldree, Erich Schaefer, and Max Schaefer; creators of Torchlight.

 

Undead Labs, founded by Jeff Strain. Currently working on a Zombie MMO for consoles.

 

Heldigvis har vi fortsatt Chris Metzen

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Blizzard har blitt for mainstream etter WoW suksessen. Warcraft 3 var det siste store spillet de lagde før det gikk nedover. WoW vanilla var et bra spill, men man kunne allerede se derfra hvilken retning Blizzard kom til å kjøre. Personlig synes jeg Blizzard er best når de har fokuset på dystre, voksene og intelligente historier som ikke prøver å appelere til alt fra tiåringer til førtiåringer.

[klipp]

Noen som har noen teorier på hvorfor denne nedturen begynte?

Blizzard så ikke for seg at WoW kom til å nå et så bredt spekter av spillere. Før WoW var MMORPG for spesielt interesserte. Blizzard beviste for både seg selv og andre at det er mulig å trekke til en heftig tilhengerskare, og det er åpenbart noe man ønsker å dra nytte av også i fremtiden. Det som er en nedtur for noen (oss?) er kanskje en opptur for andre. Når det gjelder et så gammelt spill som WoW tror jeg nok også at man må ta høyde for at mange kjernespillere uansett går lei, da er det kanskje naturlig å dreie fokuset mer mot mannen i gata.

Lenke til kommentar

Blizzard så ikke for seg at WoW kom til å nå et så bredt spekter av spillere. Før WoW var MMORPG for spesielt interesserte. Blizzard beviste for både seg selv og andre at det er mulig å trekke til en heftig tilhengerskare, og det er åpenbart noe man ønsker å dra nytte av også i fremtiden. Det som er en nedtur for noen (oss?) er kanskje en opptur for andre. Når det gjelder et så gammelt spill som WoW tror jeg nok også at man må ta høyde for at mange kjernespillere uansett går lei, da er det kanskje naturlig å dreie fokuset mer mot mannen i gata.

 

Jeg tror mye av hemmeligheten til WoW har vært deres mainstream fokus. Mens andre MMO har slitt med fallende spillertall,stadige konsolideringer av servere etc. Har WoW hatt fulle serveren og fullt trøkk fra dag1. ja vi har sikkert alle hatt våre Looking For tank eller healer timer i Ironforge el Shattrath, men BG etc. har stor sett vært tut og kjør. masse guilds masse server first, second etc. , elite og casual på samme servers etc. etc.

 

Etter denne og mange debatter står vi så igjen med spørsmålene. Hva var det som førte til nedturen? For meg ser det ut som om Blizzard har kjørt på den faste formelen sin hele veien fra vanilla (bortsett fra at epics har florert etterhvert). Blizzard selv sier at Activison ikke er noen kjipe folk som sier hvordan alt skal være, men stikker innom og hilser på en gang om dagen. Activision kjøpte vel heller ikke Blizzard før etter TBC. Dessuten tror jeg heller ikke at Blizzard hadde trengt å funnet seg i en sterk innblanding.

 

Vi kan heller ikke se at de dyktigste dev'ene er å finne et annet sted.

 

Så da er det nok som du sier rett og slett bare det at folk går lei, enten det er den samme formelen hver gang eller hva det er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...