Gå til innhold

Oppussing av NES - ideer

Myst

Anbefalte innlegg

Ja ja, så vant jeg ikke den custom Megaman NES som jeg viste i bilde-tråden, men like greit da prisen ble altfor høy og ikke har nært forhold til MM uansett, syntes bare den så bra kul ut.

Men i går kjøpte jeg en vanlig til en billig penge og tenkt å starte eget prosjekt.

Litt tom for ideer nå så hadde vært greit om noen kunne slenge ut et elle annet.

I hovedsak tenkte jeg å dekorere og male den i fargene til fotballaget jeg heier på, men med tanke på at dette burde bli en fremtidig investering, i tilfelle jeg vil selge den, så kan jeg også gjøre noe mer kul av den.

Er også helt grønn på sånt, men skal innom hobbybutikker og forhøre meg. Har allerede sett noen YT-videoer om emnet.

Del også gjerne egne erfaringer om dere har drevet med sånt.

Kommer til å opprette arbeidslogg når alt er klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har vanskelig for å sjå for meg at ein slik modifisering vil auke verdien på NES konsollen.

Dersom du likevell vil gjere det så vil eg på det sterkaste anbefale deg å dekorere den i samme stil om eit av dei klassiske NES spela.

Det å dekorere den etter eit fotballag er heilt malplassert. Det blir som å male konsollen svart med ein stor kvit Apple-logo eller noke slikt. Dersom du skal bruke fotballag idéen din så bør du i alle fall holde det tidsriktig slik at du bruker farger, logo og spelernavn som var aktuelle i tidsrommer 86-92. Ikkje sett på ting som er mange tiår nyare i dato enn konsollen.

Når det gjeld sjølve arbeidet så bør du sette av tid og materialer til å øve, dersom malinga renner og linjene blir skeive så blir det i alle fall ikkje er verdiaukning på konsollen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Er fortsatt i planleggingsfasen, så ikke helt bestemt hva jeg faktisk vil oppnå med dette. Blir den faktisk fin, blir nok selging/kvitting aldri aktuell.

Det med nåtidens fotballag er bare tull ja. Jeg tenker på hvilke spill jeg burda ta utgangspunkt i. Hadde ikke mange spill for hånden på den tida og ikke spilt mange heller. Men beste for meg var Contra, Tecmo Cup Soccer, SMB3, Blades of steel og Volleyball. Mulig jeg burde gå for en av dem.

Folk foretrekker de mest anerkjente, så kunne vært en ide å velge en av de mindre kjente men som er viktig for meg.

Er viktig å sette av tid til prøving og feiling også ja, har ikke tenkt å ta første sprayboks og sette i gang heller. :p

Første tanker om overflatebehandling: tingen er av plast, og det rådes at man primer alt først slik at malingen etterpå sitter godt og jevnt. Etter grundig rengjøring selvsagt. Om jeg vil ha den glossy eller matt kommer også an på tema/spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...