Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Kenneth Solfjeld - Nikon 55mm f/2.8 Micro-Nikkor Ai-s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli lei av å plages med seige blenderlameller nå. De henger seg opp mellom hver eksponering, noe som fører til uventede og rare resultater. Man kan vel si at ingen eksponeringer er like, selv om alle parametere er satt likt. Når festen er over, havner objektivet på hylla. Det har likevel vært morro underveis, selv om motivasjonen nå er lik null. :)

28 Oktober

Multifarget gress

8138934783_4111b370a9_z.jpg

ISO200|f/8|1/13sek. Stativ og fjernutløser

29 Oktober

Sliten gammel kjenning

8138966434_def6fd0523_z.jpg

ISO200|f/8|1/60sek.

30 Oktober

LitenP

8138934511_ac54feee4a_z.jpg

ISO800|f/5.6|1/125sek.

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Inspirerende å se hva du får fram gjennom den "gromme" Ai-s linsa! Har den samme selv, men ikke forsøkt den på annet enn D90. Funket greit på den, så nå fikk jeg lyst til å prøve den på D7000.

De selvportrettene dine er veldig så bra, må jeg si! (Får faktisk assosiasjoner til Munch).... :yes:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Husker med gru da jeg lånte k.n.bs 55/2.8 for noen år siden (brukte det en del i aprilfesten 2009). Etter sånn ca. det første bildet hang blenderlamellene seg opp på full åpning.

Likte gressbildet veldig godt. Tydelig at jeg er en sucker for rotete, diagonale linjer. LitenP hadde også en hel del for seg. :)

Lenke til kommentar

Takker!

Derfor avslutter jeg festen med enda et selvportrett!

31 Oktober

Selvstudie med Hassy

8140088186_618f1a3a6e_o.jpg

ISO100|f/11|1/60sek. SB-900 på Lastolite Ezybox oppe til modellens venstre side, trigget med Hahnel Combi TF. 120x80cm reflektor til modellens høyre side.

Ellers er jeg nå dritt lei av å leke med ett lys. På tide å ta det neste steget nå synes jeg. MERE LYS! :)

Takker for alle tilbakemeldinger gjennom måneden, og takk for en super fest! Sees i April!

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...