Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Takker! La som sagt til en ny versjon med litt mere detaljer i skyggene. Skjermen er vanskelig å jobbe på da den har så godt som 0 innsynsvinkel. Det er ikke kaldt, men høstsolen er lav, og noen pingler har boblejakker.. Endret 5. oktober 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Tror jammen jeg likte den første versjonen med større kontraster bedre, de diagonale skyggene kom bedre til sin rett da. Store forskjeller på skjermer i forhold til hvor mye detaljer de får med seg i skygger og høylys. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Enig med twoeyes her, egentlig kunne jeg tenkt meg enda litt hardere kontraster enn i det originale bildet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja har nu endelig kommet frem til destinasjonen. Er enig i at det skulle vært hardere kontraster. Det var egentlig intensjonen. Problemet ble da at stasjonsveggen ble for mørk, og personen som sitter på benken ble borte. Nå får jeg tid til litt selektive justeringer, så får vi se. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Selektive justering høres ut som prikken over i-en her. Det er jo forsåvidt greit å få til i LR; hvis du bruker det. Endret 5. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Ja bruker nesten utelukkende LR. Adjustment brushen i LR 4 er ren magi. Endret 5. oktober 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Fikk gjort de justeringene jeg skulle, og lysnet stasjonsveggen bitte litt. Endret 6. oktober 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Det første bilde gir selv en som av en eller annen grunn aldri har hatt sans for Nikon, lyst på en Nikon. Håper helsen din snart tillater et storslått naturfotografi! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Jo takk! Er up and running nå. Befinner meg nå i Troms, så det burde absolutt være muligheter for naturbilder. Eller bybilder. Eller portretter. Osv.. Endret 6. oktober 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Nei men er ikke det Mo I Rana(hjemplassen) gitt. flott folkebilde i s/h. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Takker Jann. Åja du er ranværing. Gikk med illusjoner om at du var en ekte øyvøring. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) 6 Oktober 121 ISO200|f/11|1/160sek. Håndholdt. Dekal fra en legendarisk bil. Endret 6. oktober 2012 av Kenneth Solfjeld 2 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Nam! Elsker smellet i fargen her. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Råsterk farge ja. Den svarte vertikalstripen gjør ikke akkurat noe for å skjule det heller. Skyggene har for øvrig blitt dypere og røffere i siste versjon av perrongbildet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Takker folkens! Endret 6. oktober 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Lurer fremdeles på hvem helten på stasjonen var - kommet fram til at det enten er mannen med hvitt hår og solbriller eller dua i forkant.. Liker komp og farger på bilutsnittet. Det må vel være en - uhm - sånn en? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Det er dua som er helten. Helt klart! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Har virkeligen sansen for "Helt på stasjon"! Flott komposisjon, lys, kontrast og atmosfär. Duen er "pricken över i" som vi sier på svensk. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Takk for det Helena! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå