Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - k.n.b - AF-S Nikkor 300mm f/2.8 ED Mk I

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Randi: Grumsete skal være sikkert.

BjørnÅgeS: Du sier noe. Nesten et paradoks, men ikke helt. Jeg har i alle fall tatt bilder i festen hvor jeg i det minste har forsøkt å få ting skarpe.

Nelson09: Den _er_ en multi-tool. Jeg oppfatter den i hvert fall slik. Flott at folk har forskjellige favoritter.

Tom: Disse tårnene er det mange av i sjøkanten. Var på nippet til å storme ut for kanskje å få med en sveip med alle de tre helikopterne, men det ble med "nippet".

Takker og bukker for kommentarer.

De tre "tårnene" er som dere kanskje har sett, mastene på tre seilbåter i opplag. Ingen forsøk på panorering eller noe, bare håndholdt på altfor lang lukkertid. Jeg tok bilder på stativ som ble skarpe også, men de ble kjedelige i forhold.

Lenke til kommentar

"Slanke tårn" ble veldig lekkert og fascinerende.

Jeg er stadig overasket over vår higen etter superskarp optikk, og så er det de virkerlig uklare bildene som fenger mest :)

Ja, ikke sant? Har også tenkt på det. Önsker jeg kunne "lage" den typen av bilder for jeg liker dem virkeligen. Det ser så lett ut, men det er det slett ikke.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Jann.: Takker for det. bare flaks at den båten kom mens jeg holdt på å styre med kamera.

Helena: Mange takk. For å "lage" den typen bilder, må man rett og slett bare forsøke om igjen og om igjen. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. Det var en tilfeldighet at jeg tok et bilde på denne måten i det hele tatt.

Lenke til kommentar

BjørnÅgeS: Vinteren er nok i anmars, men ingen is ennå. Det er lang lukkertid sammen med noen krusninger på vannet som gir det innstrykket.

Jan R. Halvorsen: Det _er_ kaldt. Litt for kaldt skulle det vise seg.

twoeyes, Linsepusle, Jann.: Hyggelig at dere liker det.

Takk for kommentarer.

Lenke til kommentar

27. Oktober

Riller

post-166172-0-59299200-1351451278_thumb.jpg

Har ikke vært i form i helgen, så det blir innebilde fra lørdagen. Ble nok for nedkjølt under fotografering av "tårn" og småbåthavn.

28. Oktober

Oi, det var en sværing

post-166172-0-28941000-1351451376_thumb.jpg

Har ikke vært i form i dag heller, men stakk så vidt ut av bilen i forbindelse med et ærende.

Fløtt deg, gammer'n

post-166172-0-06744100-1351451487_thumb.jpg

Lenke til kommentar

En liten kollaps på slutten her pga en kraftig forkjølelse. Beklager det, men er nok ovenpå igjen om noen dager. Skal i alle fall forsøke å få kikket gjennom de andre trådene etter hvert.

Randi: Takker, det kommer seg nok etter hvert.

Jan R. Halvorsen: Takk, rillene er fra støvhetta/fasepluggen i mellomtoneelementet i stereohøyttalerne mine. Et lass med mellomringer selvfølgelig.

Anew: Ja, er nesten _for_ kjølet. Rillene falt tydeligvis i mer smak enn jeg trodde. Takk for det.

Helena: Hm, enda noen som likte rillene. Ikke alltid så godt å forutsi andres preferanser, men det er kanskje like greit. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...