bObleJet Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 mye flott, likte spesielt godt de to bildene i spoileren fra skogturen, ellers er jo kråken og måkevinge to høydare. enig med deg at cnx2 er et bra program, bare synd det kan se ut som at det ikke blir et cnx3 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Kråkebilde: Jeg ser deg nok, selvom du trenger 300mm... Meget bra Meget fin s/h og komposisjon på måkebilde Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Steike de to siste bildene var bra! Skikkelig "attitude" på fuglen i 8. og det samme kan kanskje sies om den late fuglen i 9. "jeg gidder ikke fly selv når jeg kan få haik" Bra perspektiv på begge bidene også. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Stilig kråkebilde! Ble flott og fin klomp. Samme med måka på vingen likte det godt, fin komp og lys. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Kråkebildet er morsomt - med passende tittel. Bra fanget. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 bObleJet: Er visst flere som har pekt på spoilerne fra skogturen, blir nesten i tvil etter hvert. Bekymringsfullt det det med CNX. Epp: Helt klart at den så meg ja. FunFact, Jann: Den måken satset nok på en gratistur. Linsepusle: Hyggelig du likte det. Takk for nye kommentarer. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 10. Oktober Trafikklys A ten: Ett minutt for sent ute (00:01), skulle egentlig ønske jeg hadde benyttet samme blender to minutter tidligere... 1 Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) 300mm er mere anvendelig men man kunne tro, ikke bare til fugler. Bra at du gir det en personlig vri når du hiver deg utpå i den sjangeren, uttrykket til kråka er det som gjør det bildet til noe mer enn bare et artsportrett, og møtet mellom stor og liten sjøfugl dag 9 er artig. Deler preferansen for spoilerbildene fra skogturen, og tror jammen jeg foretrekker spoilerbildet i dag også, spennende hvordan bokstavene i lysreklamen tegnes uskarpt i begge variantene, men synes det fungerer best når bokstavene blir gjenkjennelige når du blender noe ned. Endret 11. oktober 2012 av twoeyes Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Pent fargespill, og er enig i a spoiler ville gitt den beste effekten ved treff. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg stemmer for førstevalget. I mine øyne trekker mer "definisjon" (i mangel av et bedre ord) bare ned. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Det er herved bevist: Trafikklys kan faktisk være interessante å se på! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Helt enig med Anew og bykatt. Snasent! Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 har oppført et nytt objektiv på ønskelisten til nissen Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Trafikklyskommentatorer: Observerer at det ikke er _helt_ unisont med preferansene. Egentlig bra at ikke alle liker det samme. Men jeg hadde uansett ikke noe valg, siden spoilerbildet var tatt så vidt på feil side av midnatt, og dermed ikke kunne benyttes for 10. oktober. Dette var en siste desperat handling på en dag hvor det ble alt for travelt, men så syntes jeg plutselig at det fungerte etter litt tweaking på eksponeringen. Og 300mm er anvendelig twoeyes, ingen tvil om det. Håper nissen liker å bære tungt bObleJet. Takk for enda flere inspirerende kommentarer. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 11. Oktober Flukt Når man først har fått seg en skarp og fin tele, så fortsetter jeg like godt med fuglebilder jeg... 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 3 flotte fugler, inkludert den med motor, utrolig kul positur på den første forøvrig! Når det gjelder trafikklyset, så liker jeg begge variantene, har vansker med å si hva som er best.. Har også brukt/bruker CNX2 (og 1), må si jeg får den beste SH-konverteringen og de beste hudtonene (i farger) når jeg bruker den. Ulempen er jo litt treghet da... Og nå som jeg bruker mest Sonyen prøver jeg jo å bruke samme software, og da er jo CNX ikke aktuell fra raw dessverre. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Der kom det enda flere fugler mens jeg skrev gitt! Og det var jo helt knall, fantastisk spor etter dem, ser ut som røyk. Glimrende komp, lurer også litt på hva lukkertiden er der? Uansett, kjempeflott! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Takk for det Jan. EXIF ligger ved bildet, lukkertiden er 5/8 (0,625) sekund. Det begynte å bli litt mørkt rett og slett. Endret 11. oktober 2012 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Både 10. og 11. er skikkelig kunst-fotografering - du er perfeksjonist. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Har du sjekket om klokkeslettet på kameraet ditt stemmer med det reelle klokkeslettet? (datoen på kamereaet mitt og klokkeslettet var nemlig feil for ikke så lenge siden...) Forøvrig foretrekker jeg trafikklysbildet som du føler at du ble tvunget til å legge ut. Jeg synes det ble finere med flere farger på mørk bakgrunn, og diffuse bokstaver gjorde fargespillet mer innbydende. Det siste bildet ditt "Flukt" er rett og slett kjempebra! Fugler med fartstriper ser man altfor sjelden. Hadde gjort seg i 100x70 på veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå