BjørnÅgeS Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Flott fanget vær. Beskriver dagens vær på en utmerket måte. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 300mm 2.8 er ikke noe pingleobjektiv, vet ikke om jeg tørr kjøre oktoberfest med en slik klamp om foten. Fine bilder så langt, nummer 2 med fin overgang fra fokus til uskarpt, fortettet regnværsstemning i nummer 3. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Flotte bilder. Liker spes nr 3 foreløpig. Herlig værbilde Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Anew: Du sier noe, dette er egentlig første bilde hvor jeg har fått utnyttet brennvidden noe særlig. Randi: Det er noen som har værgudene på sin side altså... Linsepusle: Fint du sier de er stramme, for det liker jeg at de er. BjørnÅgeS: Om været selv er langt fra utmerket, så får man forsøke å få beskrivelsen av det utmerket. Må innrømme at været i seg selv var et utmerket motiv i dag. twoeyes: Du har rett i at objektivet ikke er noen pingle, i motsetning til fotografen (se deltakernivå). Det er en del å dra på, men gir på en annen side god trening. Nelson09: Heller litt til det samme som deg, mest på grunn av at brennvidden kom mer til sin rett nå. Takk for mange gode kommentarer. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Veldig flott det siste, været, og den meget diffuse bakgrunnen, blir sittende å lure, er det reklame på buss, trikk... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Både 2. og 3. oktober er veldig flotte med strame komposisjoner, grå toner og regn! Liker spesielt det tredje pga. skyggene(?) i bakgrunnen som gir spenning. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Her må jeg følge med! Ser du også vokste i brennvidde de første tre årene, jeg har gått fra 35 til 50 til 85, og konkluderte med at det kommer til å bli dyrt etterhvert om man skal opprettholde trenden Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 4. Oktober Kastanjene blomstrer ei mer Jan R. Halvorsen: Kanskje jeg skulle la deg fortsette å lure, men det er altså tatt fra kontorvinduet. HelenaN: Skyggene (i alle fall noen av dem) tror jeg faktisk er i forgrunnen, det er en del av samme gjerdet som er nærmere meg, men som jeg måtte fotografere gjennom. Teddy: Korrekt, brennvidde er dyrt (men moro). Takk for fine kommentarer. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Et flott bilde. "Macro"-bilde uten "macro"-objektiv. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 3 oktober ble bare lekkert. Regnet gir nydelig tekstur til bildet. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Både 3. og 4. oktober falt veldig godt i smak! Nydelig farger på det siste. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Lekkert regn - fin lukkertid, så du virkelig får følelsen av at det sprutregner. Bokehsirklene gir også inntrykk av at man kikker gjennom en våt rute - og fin komp! Liker også bladet veldig godt - knallskarpt, med totalt utvisket bakgrunn. Får en følelse av forventning - at noe skal skje - kanskje det egentlig er en kamuflert sommerfuglpuppe, det der? Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Fin detalj 4.oktober med fin tekstur i bladet. 300mm er et utmerket macroobjektiv, gi den litt heftig motlys også så skjer det spennende saker! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Bladet var som Olaf ville sagt: "Bærre lækkert" Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 polljen: Takk. Om enn ikke akkurat 1:1, så fungerer objektivet fint til nærbilder. Nå er nærgrensen litt stusseligere på denne enn på VR-utgavene, men kanskje jeg eksperimenterer med mellomringer senere. Kenneth Solfjeld: Hyggelig du likte det. Regn er ikke bare sorgen for en fotograf. Keyzer28: Takk for det. Forsøkte å finne en egnet bakgrunn på det siste der. Trondster: Takker. Det var såpass dunkelt i regnværet at lukkertiden ble uansett ikke spesielt rask. Første bilde der jeg måtte frem med stativet. Kunne vært plass til store saker inne i det bladet, kanskje en overraskelse venter til våren? twoeyes: Takk for kommentar. Du har erfaring med objektivet? Lurer på hva som skjer i det heftige motlyset, blir man blind? Må sjekkes senere... BjørnÅgeS: Takker. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 5. Oktober Tåkeseilas Første dag hvor jeg var i tvil om valget. Får satse på mer tåke senere i måneden. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Dagens er av typen "trykk opp stort og heng opp på stueveggen" for meg. Vakkert, og litt foruroligende. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Fint dramatisk lys i begge dagens bilder. Forstår at det var vanskelig å velge. Gjorde seg bra i svart/hvitt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Dagens er av typen "trykk opp stort og heng opp på stueveggen" for meg. Vakkert, og litt foruroligende. Veldig stort, mener nå jeg. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Enig, dagens bilde er pent. Synes du har demonstrert ganske allsidig bruk av et objektiv som man vanligvis ikke tenker på som en allrounder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå