Gå til innhold

[Løst] Spill-PC, intel med crossfire og to skjermer, totalt ca 20k

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg teker å kjøpe meg en spill-pc i nærmeste framtid. Tenker en som holder en stund og som har opgraderingsmuligheter etterhvert som det blir aktuelt. Spiller mest enkeltspiller spill, men kommer kanskje til å spille litt mmorpg'er også. Jeg har planer om å kjøre et oppsett med to skjermer og to skjermkort i crossfire. Driver litt med bilderedigering på hobbybasis så fint om det tas hensyn til. Kom gjerne med tips til en total pakke med skjerm og alt. Jeg har mus, men trenger tips om et godt spilltastatur med programerbare makroknapper på.

Regner med at folk her syns man bør bygge selv, men jeg har aldri gjort det før og er litt usikker på om jeg vil risikere at noe går galt i byggeprosessen. Hvis det jeg leter etter finnes ferdig bygget er jeg mest for det, men det kan jo også bli gøy å bygge sin egen

Setter pris på alle svar.

//Sigurd

Endret av Banditsigurd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7 har hyperthreading som betyr at den har virtuelle kjerner. Det er ikke alle programmer som støtter dette, og definitivt ikke spill, jeg har i hvertfall ikke hørt om noen. Med mindre du vil ha det for å ha det, så trenger du strengt tatt ikke en i7 for spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Viss han bare spiller på en skjerm ville jeg ikke valgt to dyre gamingskjermer, heller en gamingskjerm og en normal skjerm til ca. 1200. da sparer han litt peng.

Forslag mottas med takk.

Når jeg kikker på lista innser jeg at jeg mangler dvd-spiller og operativsystem. Jeg tenker at man fortsatt trenger optisk drev i maskinen sin, men det kan hende at jeg er gammedags. Trenger kanskje i7 til bilderedigering?

Lenke til kommentar
Driver litt med bilderedigering på hobbybasis så fint om det tas hensyn til.

Det var derfor jeg valgte i7-3770k. Skal du drive veldig lite med videoredigering, så kan du spare litt på å gå ned til i5-3570k.

Og ok, jeg skjønner. Du skal bare spille på den ene.. Da anbefaler jeg å bruke XL2420T (den jeg fant) til gaming, og GL2450 som den andre skjermen.

Legg også til DVD-brenner og OS.

post-211104-0-71283900-1349084733_thumb.png

Lenke til kommentar

For 9kr mer får du en bedre versjon av hovedkortet som har en Thunderbolt port på seg: http://www.dustinhome.no/product/5010641178/asus-p8z77-v-pro-thunderbolt-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Om 26 dager kommer Windows 8 ut. Det er en lang rekke forbedringer, noen store, noen små, men tilsammen gjør det alt til en bedre opplevelse.

Du får en 90 dager prøveversjon av Windows 8 her: http://msdn.microsof...r/jj554510.aspx

Men husk det er etter prøveperioden må den avinstalleres helt.

Endret av Olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...