Banditsigurd Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Hei, Jeg teker å kjøpe meg en spill-pc i nærmeste framtid. Tenker en som holder en stund og som har opgraderingsmuligheter etterhvert som det blir aktuelt. Spiller mest enkeltspiller spill, men kommer kanskje til å spille litt mmorpg'er også. Jeg har planer om å kjøre et oppsett med to skjermer og to skjermkort i crossfire. Driver litt med bilderedigering på hobbybasis så fint om det tas hensyn til. Kom gjerne med tips til en total pakke med skjerm og alt. Jeg har mus, men trenger tips om et godt spilltastatur med programerbare makroknapper på. Regner med at folk her syns man bør bygge selv, men jeg har aldri gjort det før og er litt usikker på om jeg vil risikere at noe går galt i byggeprosessen. Hvis det jeg leter etter finnes ferdig bygget er jeg mest for det, men det kan jo også bli gøy å bygge sin egen Setter pris på alle svar. //Sigurd Endret 30. september 2012 av Banditsigurd Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Her har du et perfekt oppsett. Du finner ikke noe bedre enn dette Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Men jeg ville vel egentlig ikke ha anbefalt 2 skjermer. I RPG og FPS er karakteren du styrer på midten av skjermen, og når du har 2 skjermer blir han splittet i to. Lenke til kommentar
Banditsigurd Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg spiller bare på en av skjermene, bruker den andre til netleser, musikk ol. Lenke til kommentar
Banditsigurd Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Takker og bukker, ser bra ut dette, men hvorfor i7? Er ikke i5 liker bra i spill sammenheng? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 i7 har hyperthreading som betyr at den har virtuelle kjerner. Det er ikke alle programmer som støtter dette, og definitivt ikke spill, jeg har i hvertfall ikke hørt om noen. Med mindre du vil ha det for å ha det, så trenger du strengt tatt ikke en i7 for spill. 1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Viss han bare spiller på en skjerm ville jeg ikke valgt to dyre gamingskjermer, heller en gamingskjerm og en normal skjerm til ca. 1200. da sparer han litt peng. Endret 1. oktober 2012 av noctua_nh-d14 2 Lenke til kommentar
Banditsigurd Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Viss han bare spiller på en skjerm ville jeg ikke valgt to dyre gamingskjermer, heller en gamingskjerm og en normal skjerm til ca. 1200. da sparer han litt peng. Forslag mottas med takk. Når jeg kikker på lista innser jeg at jeg mangler dvd-spiller og operativsystem. Jeg tenker at man fortsatt trenger optisk drev i maskinen sin, men det kan hende at jeg er gammedags. Trenger kanskje i7 til bilderedigering? Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Trenger og trenger? Kjekt å ha.. Du kjøper viss du har råd, noe du har når du kjøper pc til 20 000. Tviler på at du trenger optisk drev. Men de koster jo bare 150 uansett. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Driver litt med bilderedigering på hobbybasis så fint om det tas hensyn til. Det var derfor jeg valgte i7-3770k. Skal du drive veldig lite med videoredigering, så kan du spare litt på å gå ned til i5-3570k. Og ok, jeg skjønner. Du skal bare spille på den ene.. Da anbefaler jeg å bruke XL2420T (den jeg fant) til gaming, og GL2450 som den andre skjermen. Legg også til DVD-brenner og OS. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) For 9kr mer får du en bedre versjon av hovedkortet som har en Thunderbolt port på seg: http://www.dustinhome.no/product/5010641178/asus-p8z77-v-pro-thunderbolt-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Om 26 dager kommer Windows 8 ut. Det er en lang rekke forbedringer, noen store, noen små, men tilsammen gjør det alt til en bedre opplevelse. Du får en 90 dager prøveversjon av Windows 8 her: http://msdn.microsof...r/jj554510.aspx Men husk det er etter prøveperioden må den avinstalleres helt. Endret 1. oktober 2012 av Olestokk 1 Lenke til kommentar
Banditsigurd Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Hva er forskjellen på det med og det uten thunderbolt? Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 på det med thunderbolt er det en thunderbolt-port på hovedkortet, på det uten, mangler den... Thunderbolt er et grensesnitt for lyd/bilde/data/strøm++ Bra kvalitet, fremtidsrettet, og kjekt å ha. Lenke til kommentar
Banditsigurd Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Thunderbolt er jo utvilsomt snasent, og for 9kr ekstra ser jeg ingen grunn til å ikke går for det istedet. Takker og bukker. Lenke til kommentar
Banditsigurd Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Nå begynner det å nærme seg kjøpstid. Har det skjedd noe i mellomtiden som gjør at jeg burde endre oppsettet over? Endret 11. november 2012 av Banditsigurd Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Nå begynner det å nærme seg kjøpstid. Har det skjedd noe i mellomtiden som gjør at jeg burde endre oppsettet over? Nei, egentlig ikke. I hvert fall ingen store nyheter som skjermkort og CPU. Intel sine Haswell CPU-er kommer i starten av 2013, men antar det er for lenge å vente. Lenke til kommentar
Banditsigurd Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Litt lenge til det. Ting blir jo bedre over tid, det må man bare finne seg i Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Er det ikke bedre å gå for 1 7970 framfor 2 7950? Eller er det slik at du MÅ ha crossfire? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Er det ikke bedre å gå for 1 7970 framfor 2 7950? Eller er det slik at du MÅ ha crossfire? Var det jeg tenkte også, dessuten er 7970CF ikke så mye dyrere enn 7950CF, så om han må ha CF, kan han kjøpe 2 7970 Endret 12. november 2012 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Var det jeg tenkte også, dessuten er 7970CF ikke så mye dyrere enn 7950CF, så om han må ha CF, kan han kjøpe 2 7970 Akkurat. Starte med 1 7970 og legge til et til hvis behov skulle oppstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå