Linepusle Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Bruker: Linepusle Utstyr: Gamle gode Nikon D40 med AF-S Nikkor 35 mm 1.8G Deltakernivå: Pingle Utfordring: Former - særlig runde? Jeg må se litt bredere på formene (3. oktober :-) Litt rart tema kanskje, men det får bli en utfordring... Endret 5. oktober 2012 av Linepusle 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Det blir morsomt å se hovrdan gode gamle D40 oppfører seg i dag. Vil tro at den vil oppføre seg helt eksemplarisk med 35mm f/1.8. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Har vært ganske opptatt de siste dagene, og har tatt noen bilder på vei til og fra ærendene mine, men her er de første: 1. oktober: Besøk på Rockheim og "Trønderbirden" i 50-tallsutstillingen: "They don't make them like that anymore" Exif: 1/20 s, f/2,2, ISO 800. 2. oktober: Rosa sløyfe-aksjon på Solsiden kjøpesenter... "De kommer i alle former og fasonger" Exif: 1/250 s., f/3.2, ISO 800 (glemte å stille tilbake etter dunkle rom :-) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Ford Trønderbird altså? Runde og fyldige former er det ingen mangel på her nei. Litt sprekere baklykter enn nå for tiden også. Ganske dekorativt med de greiene som skal pakkes utenpå runde former. Litt påfallende at solsikkene ser en annen vei. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Farger og former på begge, på litt ulike måter, artig med solsikkene som k.n.b. observerte først. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Begge har herlige farger, detaljer, former og intressante motiv. God start og det blir intressant å fölge med her. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 knæshe farger på begge, fine bilder. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Fine farger og former på den snertne bakdelen - og fine former foran også på bildet dagen etter, ser jeg - her er det alle mulige former og farger - så lenge de er rosa. Så - som man sier i Danmark - "her mangler der hverken til gården eller gaden". Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Ford Trønderbird altså? Runde og fyldige former er det ingen mangel på her nei. Litt sprekere baklykter enn nå for tiden også. Ganske dekorativt med de greiene som skal pakkes utenpå runde former. Litt påfallende at solsikkene ser en annen vei. Farger og former på begge, på litt ulike måter, artig med solsikkene som k.n.b. observerte først. Ja, det er en Ford Thunderbird, med skilter med navnet Trønderbird! Mrsmt... Takk for hyggelige kommentarer! Solsikkene er falske, så de har ikke vett til annet. Endret 6. oktober 2012 av Linepusle Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Hyggelig med fine kommentarer. Jeg er litt ute på tynn is med temaet denne måneden, det blir nok en utfordring i seg selv, men det trener blikket og skjerper konsentrasjonen. Jeg tar en dobbelposting i dag også, for torsdag og i dag. Ivrig formleting gjør meg vel til Pingle + foreløpig, men vi får se hvordan det går utover i oktober... 4. oktober. Tre former på Gløshaugen: Exif: 1/40 s, f/3.2, ISO 200 6. oktober. Mumi eller hattifnatt? Skulptur langs Ilabekken. Exif: 1/250 s., f/5,6, ISO 200 Endret 6. oktober 2012 av Linepusle Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Vet ikke med den tynne isen, ingen is i vannspeilet der i alle fall. Du følger da opp med runde former så vidt jeg kan se. På 4. okt. til og med med speiling. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Liker spesielt 4. oktober.. Fine speilinger, farger og teksturer! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 D40'n er ikke til å spøke med gitt! flott de 2 siste her, liker refleksjonene godt. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Takk for tilbakemeldinger - det er morsomt å se hva andre får til med sine tema. Former har vist seg å være greit å finne foreløpig, men jet blir liksom ikke noe schwung over dem! Gode ideer tas imot med takk! 9. oktober I NTNU Gløshaugens sentralbygg plasserer arkitektstudentene ut enkelte studentoppgaver. Bildet er detalt av en bølgeformet vegg av sponplateriller. Veldig flotte studentarbeider i alle fall! Sponbølgen min: Exif: 1/60 s, f/4, ISO 400 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Flott bilde den 9.oktober. Liker komposisjonen og lyspillet. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Stilige sponplater! Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Herlige bilder! Jeg liker formen på baklykta i Trønderbirden, humoren (og det politiske budskapet) i rosa søyfe-bildet, og speilingen i 4 oktober. Fin "snute" i stein den 6., men formene i 9. oktober er helt psykedeliske! :o) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Syns du fikk schwung i 9. oktober! Godt komponert med fine linjer, kurver og tekstur. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Syns du fikk schwung i 9. oktober! . Det synes jeg også. Ser da ikke ut til at du mangler former. Nesten litt dramatisk til og med, med de platene. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Herlige former på sponbølgen, syns også det nest siste skilte seg positivt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå