Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Oktober 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastiske bilder av fantastiske skapninger, Kenneth!

 

 

 

 

Par bilder fra timene før første (skikkelige) snøfall her i Elverum, akkurat stoppa nå, og ble 20cm snø, huhei så lite moro det var å sykle i ubrøyta veier i dag tidlig ;P

Burde absolutt komme meg mer ut på kveldstid for å bli mer komfortabel med bilder og mørket :o

 

 

100mm, f/2.8, 0.6s, ISO2000

8132222504_85d1192e96_c.jpg

 

 

100mm, f/22, 30s, ISO320

8132223110_6777253e9c_c.jpg

 

 

50mm, f/1.4, 1/50s, ISO6400

8132223470_f5a6f22ab5_c.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Den fantastiske sidensvansen er tilbake i tusentall.

Den er en av våre vakreste fugler. I år ser det ut til at det er en invasjon av sidensvans siden den nå er å se i store flokker over hele landet. Muligens er det et dårlig bærår langt mot nord som får den til å vandre ut i tusenvis på næringssøk. Jeg har hatt flere flokker i hagen allerede, men elendig vær har umuliggjort fotografering i lang tid nå.

 

Tor

Lenke til kommentar

Den fantastiske sidensvansen er tilbake i tusentall.

Den er en av våre vakreste fugler. I år ser det ut til at det er en invasjon av sidensvans siden den nå er å se i store flokker over hele landet. Muligens er det et dårlig bærår langt mot nord som får den til å vandre ut i tusenvis på næringssøk. Jeg har hatt flere flokker i hagen allerede, men elendig vær har umuliggjort fotografering i lang tid nå.

 

Tor

De pleier å komme til samme tid hvert år, men har aldri sett så mange som nå.
Lenke til kommentar

De pleier å komme til samme tid hvert år, men har aldri sett så mange som nå.

I slutten av oktober er sidensvansen som regel å finne her på Jæren og - vanligvis i spredte småflokker. I år med masseinvasjon teller ikke uvanlig enkelte flokker flere hundre individer. Det er uvanlig lite bær igjen her nå så jeg antar de fleste vil haste videre sørover. Men for de som vil ha bilder av den vakre fuglen bør de nå i disse dager være obs på på trær og busker som har bær. Vanligvis er de ganske så tamme, særlig når de spiser.

 

Her på Jæren har det og vært en liten invasjon av haukugle i år, de er skikkelig tøffe. Beklageligvis har vi hatt tungt grått vær lenge her (ihvertfall de dagene jeg har hatt tid til å komme meg ut med kamera), og da er det vanskelig å fotografere fugler uten at de blir triste og grå.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...