Natrich Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Rakk akkurat å fotografere litt nordlys i går kveld før det roet seg. Ikke akkurat klar himmel, men jeg synes skyene ga bildene noe ekstra, selv om skyene ble mer eller mindre brune. Stod på bussholdeplassen, på vei til butikken, med showet over meg i går, spektakulært! Gode bilder! Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Dette bildet er tatt i forbindelse med skolen. Ble veldig fornøyd faktisk, etter noen halvhjertede forsøk tok jeg meg sammen og gjorde det litt grundig. Little Red Riding Hood by bHaugland, on Flickr 4 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Oi, det var flott..hva brukte du som objektiv? Takker. Canon 17-40 f/4 L USM. På det første bildet var det ISO 800, 29mm, f/4 og 8 sekunders eksponering. Men jeg har henta ut noe ekstra lys fra bildet, så jeg burde hatt høyere ISO. Stod på bussholdeplassen, på vei til butikken, med showet over meg i går, spektakulært! Gode bilder! Takker. Det var ikke veldig spektakulært da jeg var ute, men nok til at det ble OK med lengre eksponeringer. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Her var det mye flotte bilder! Nordlys er fascinerende greier. Får satse på å få oppleve det engang. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Oi, det var flott..hva brukte du som objektiv? Takker. Canon 17-40 f/4 L USM. På det første bildet var det ISO 800, 29mm, f/4 og 8 sekunders eksponering. Men jeg har henta ut noe ekstra lys fra bildet, så jeg burde hatt høyere ISO. Ser ut til å være et godt objektiv da, du hadde vel stativ, 800 iso var jo ikke så mye. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bak skyene, er .......! På enkelte gråværsdager får en av og til noen "gyldne" øyeblikk... Her sett fra utgangsdøren hjemme en ettermiddag sent i november. Typisk novembervær for våre trakter. Det ene øyeblikket overskyet med byger, og ikke lenge etterpå oppklaring og sol..... ! I mine øyne så er været aldri "dårlig", det er bare hva vi selv gjør det til.....! Noen av de fineste naturopplevelsene får en faktisk i "såkalt" dårlig vær.... F.eks. en tur ut mot havet når det stormer/regner/blåser, kan iallefall være en opplevelse av de sjeldne.... Panasonic Lumix DMC-LX3 Brennvidde: 5.4 mm Lukkertid: 1/640 s Blender: f/4 ISO: 80 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Noen stemningsbilder fra en klv og våt søndag i gamlebyen, Fredrikstad. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Inc Skrevet 14. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. oktober 2012 Lake by Inc - Foto22, on Flickr 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg Rmatt Skrevet 14. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. oktober 2012 Nordlys over Skjerstadfjorden i går kveld. 12 Lenke til kommentar
telealf Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Fra en kampanje for et strikkeseminar i Tromsø, en miniserie: 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ser ut til å være et godt objektiv da, du hadde vel stativ, 800 iso var jo ikke så mye. Jada, objektivet er bra det. Kunne selvfølgelig har vært større blenderåpning på det, men med fullformat og 5Dmk2 så er det ikke noe problem å gå opp litt i ISO. Og ja, stativ er ALLTID med på slike turer. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kjenner at det ikke er like fristende å gå ut å ta bilder nå som det er så sabla kaldt. Gruer meg til vintern bare mer og mer kjenner jeg. Bruk vinteren fotografisk. Blir det grisekaldt, så kom deg ut og fotografer istapper eller havtåken eller hva som er i nærheten av deg. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om vi hadde samme årstid hele tida? Ja, er sant det. Gleder meg til vinteren sånn sett. Men siden kulda biter så hardt til tider her i Valdres så frister det lite å ta med dyrt utstyr ut i kulde og minusgrader Likte veldig godt det første nordlysbildet ditt der Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ja, er sant det. Gleder meg til vinteren sånn sett. Men siden kulda biter så hardt til tider her i Valdres så frister det lite å ta med dyrt utstyr ut i kulde og minusgrader Likte veldig godt det første nordlysbildet ditt der Å ta det med ut er jo ikke noe problem. Blir ikke noe kondens av det. Problemet er jo når det skal inn igjen, men det er jo ikke verre enn å ta ut minnebrikken(e) før du går inn, og bare la utstyret aklimatisere seg i sekken/bagen så lenge den er noenlunde tett. Hvis du vil være helt sikker, så tar du rundt en tett plastikkpose e.l. før du går inn. Da legger kondensen seg på utsida av plastikken. Og for min egen del så har jeg verdigjenstandforsikret ALT fotoutstyret mitt verdt mer enn minste mulige egenandel (egenandel er 10%, men minimum 500,-). Det gjør at jeg tør å ta med utstyret overalt. Takk (ang bildet). Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hmm, får kanskje slenge noen brødposer i kameraveska. Det holder det, ikke sant? Stapp kameraet oppi, skvis ut lufta, knyt, og la det ligge der i noen timer til temperaturen er normal igjen? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Nevelfjell og Reinsvannet by awesnes, on Flickr 3 Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Fire in the sky! Noen ganger er man på rett sted til rett tid... Denne kan man gjerne høre på mens man ser på bildet også; http://youtu.be/IQ6zJVNSAOg 2 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Dette tror jeg er det første panorama bildet jeg har laget faktisk.... Canon 50mm f1.8 -> ISO 200 6sek f/5.6 15 bilder satt sammen Legger også ved et i full strl i spoiler (obs veldig stort!) Endret 14. oktober 2012 av k-h-s 2 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hmm, får kanskje slenge noen brødposer i kameraveska. Det holder det, ikke sant? Stapp kameraet oppi, skvis ut lufta, knyt, og la det ligge der i noen timer til temperaturen er normal igjen? Noe sånt, ja. Lenke til kommentar
StRa Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Forsøkte å finne dramatisk vær i helgen, men endte opp med lukket port ødelagt grind og dødt tre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå