Killswitch Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Dividalen and River by Fredrick Fjeldsbø Photography, on Flickr Det er neesten så jeg burde be om at det bildet kommer i spoiler, har hatt noen øvelser der om vinteren... Mange av gutta som fikk små frostskader i den dalen der, meg selv inkludert. Men bildet i seg selv har jeg ikke mye å utsette på, men det er litt sensorstøv på skyene. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 kl.08.08 den 11.10.2012! Selvfølgelig sett fra verandaen hjemme dette! Første lengre perioden med finværet nå, og den startet med tåken som lå tungt over fjorden! Den løste seg fort opp når sola tok tak! Siden har vi hatt bare finvær, og det ser ut til å fortsette til langt ut i neste uke...., og kanskje enda lenger..... Utrolig greit med slikt fint vær, får jo faktisk gjort alle de utsatte "hagegjøremål" nå om dagene..... Og for ikke å snakke om det fine turværet da...... Kaldt om natta blir det jo, iallefall i sånt værlag! Skal faktisk skifte til vinterdekk på en av bilene i morra....! Nikon D7000 og Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED Brennvidde: 70 mm Lukkertid: 1/160 s Blender: f/4.5 ISO: 200 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Deleted Endret 16. oktober 2012 av Kenneth Solfjeld 5 Lenke til kommentar
Dafflus Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 http:// IMG_0430.jpg by Svolsen, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kremtopp på hjemmelaget IPA Cheerio godtfolk! (legg merke til at IPAen er ufiltrert) Hadde jeg hatt med meg 2 blitser, skulle jeg ha blåst den ene gjennom glasset. Men har bare med en, så da er det viktigere å dokumentere skumtoppen. Det glasset der ser så perfekt ut at det neste ser uekte ut. Veldig spesielt, men flott bilde, og liten dybdeskarphet står mitt hjerte nært Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) fra Skal vi danse, 24-70mm og SB-900. Endret 14. oktober 2012 av GCardinal 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Keyzer28 Skrevet 14. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. oktober 2012 På såpass lang lukketid må vel det at noe som helst har blitt forholdsvis skarpt her settes på kontoen for griseflaks, men det får være. Må prøve meg mer på dette framover, for det var artig. 17 Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Torshov gård; Sakset fra Wikipedia; Torshov er en gård i Ridabu i Hamar kommune. Navnet tyder på at stedet kan ha vært et hov i før-kristen tid. Antagelig for den norrøne guden Tor. Ordet hov går igjen i mange stedsnavn i Norge og knyttes gjerne til ofringsplasser. Fjøset på Torshov er bygget i 1798 av Anders Nilsen Steen som arvet gården etter sin onkel Halvor Steen samme år. Utformingen på fjøset er inspirert fra Anders Nilsen Steens reiser med seilskute. Han var seilskuteskipper og seilte på Nederland, Frankrike og England. Det karakteristiske klokketårnet er et påbygg fra 1808. Urverket er konstruert av arkitekten Abraham Pihl. Han var prost i Vang kirke og Norges første offentlig ansatte astronom. 3 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Torshov gård; Sakset fra Wikipedia; Torshov er en gård i Ridabu i Hamar kommune. Navnet tyder på at stedet kan ha vært et hov i før-kristen tid. Antagelig for den norrøne guden Tor. Ordet hov går igjen i mange stedsnavn i Norge og knyttes gjerne til ofringsplasser. Bonusinfo: Det er 2 km fra mitt barndomshjem. Er du fra området TBPhoto? Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Torshov gård; Sakset fra Wikipedia; Torshov er en gård i Ridabu i Hamar kommune. Navnet tyder på at stedet kan ha vært et hov i før-kristen tid. Antagelig for den norrøne guden Tor. Ordet hov går igjen i mange stedsnavn i Norge og knyttes gjerne til ofringsplasser. Bonusinfo: Det er 2 km fra mitt barndomshjem. Er du fra området TBPhoto? 2 km i hvilken retning? Jeg bor ett sted mellom 1.5 til 2 km fra Torshov jeg også... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bor i Bodø nå, men er født og oppvokst midt mellom Hjellum og Ilseng. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ok, jeg bor på Hjellum. Er selv født og oppvokst på Elverumskanten, men min mor er fra Hjellum så jeg har vel like mye vokst opp her som noe annet sted. Bodd på Hjellum siden 1992, med mindre avbrekk. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Frost by Inc - Foto22, on Flickr Black frost by Inc - Foto22, on Flickr Endret 14. oktober 2012 av Inc 6 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kjenner at det ikke er like fristende å gå ut å ta bilder nå som det er så sabla kaldt. Gruer meg til vintern bare mer og mer kjenner jeg. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Oi, mange takk til Ratleto, tomsi42 og Björnli! Hadde ikke tenkt på å kontakte Mekonomen, men det var jo en intressant idé. Abandoned armchair by Helena Normark, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kjenner at det ikke er like fristende å gå ut å ta bilder nå som det er så sabla kaldt. Gruer meg til vintern bare mer og mer kjenner jeg. Bruk vinteren fotografisk. Blir det grisekaldt, så kom deg ut og fotografer istapper eller havtåken eller hva som er i nærheten av deg. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om vi hadde samme årstid hele tida? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Rakk akkurat å fotografere litt nordlys i går kveld før det roet seg. Ikke akkurat klar himmel, men jeg synes skyene ga bildene noe ekstra, selv om skyene ble mer eller mindre brune. Fikk med Karlsvogna på dette. Endret 14. oktober 2012 av Ratleto 7 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Oi, det var flott..hva brukte du som objektiv? Lenke til kommentar
Populært innlegg Larsenio Skrevet 14. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. oktober 2012 Bleik, Andøya: 12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå