Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Oktober 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it :p

What??

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it :p

Hva er det du ikke liker med bildene hans? Klarer du forklare?
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it :p

Helt greit at du ikke liker bildene, men andre kan jo like de uavhengig av deg..... :yes:

Og alle liker ikke bildene til alle her på akam. :dontgetit: Bare å følge med i disse månedstrådene og på BK, så ser en jo det.... !

Liker "alle" bildene dine da???? :huh:

Og hvis en først skal tilkjennegi at en ikke liker bildene, så kunne det vel også vært en ide å følge opp med en begrunnelse....., eller??? :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it :p

 

Hvis du prøvde å være morsom; fail!

Hvis du posta i fylla; fail!

Hvis du bare er en tosk med dype adferdsproblemer; legg deg inn ett egnet sted!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er det du ikke liker med bildene hans?

 

Helt greit at du ikke liker bildene....

 

Hvor kommenterer jeg bildene? Hvor står det at jeg liker eller ikke liker bildene?

Dere finner det sikkert ut etter all den unødvendige siteringen deres.

Så du liker bildene? Ikke lett å forstå det du skriver.

--

forresten.. har du brukt den andre brukerkontoen din til å få plussen på innlegget?

Endret av pybalto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor kommenterer jeg bildene? Hvor står det at jeg liker eller ikke liker bildene?

 

Sitat deg selv:

"Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it"

 

Dette er ikke bildekritikken, men en pludretråd hvor man poster alt fra snapshot til bilder ingen fatter bæret av, kanskje selv ikke skaperen. Altså en uhøytidelig tråd hvor folk kan poste nesten hva de vil uten at de skal risikere en avskrelling ned til beinmargen.

 

Tor

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Til Kelux78. Som TorVidle skriver, bildekritikken er mer egnet til kritikk av bilder. En saklig begrunnelse om hvorfor du ikke liker bildet f.eks lyssetting etc kan da være grei å ha med om fotografen skal lære noe av kritikken.

Går litt on topic igjen med ett bilde

ulf-greger-GF3-8-OCTOBER-20121.jpg

 

7

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har kun en konto.

 

Hva forstår du ikke med innlegget mitt? Alt er ganske klart bortsett fra spøken på slutten.

Håper alle skjønte var det var en spøk. Skrevet på engelsk med en :p på slutten. Funny shit!

 

Det med at akam er som flickr og FB er helt korrekt. Ingen tåler kritikk, alle vil være venner og synge combaya mens de eter vaffel med brunost.

 

Dere som har reagert på innlegget mitt, trur dere at det er bare å lære seg kamera og blits innstillinger så er man en portrettfotograf? Det er snakk om ta bilder av mennesker, ikke sauer og kyr.

 

 

 

Lenke til kommentar

Har kun en konto.

 

Hva forstår du ikke med innlegget mitt? Alt er ganske klart bortsett fra spøken på slutten.

Håper alle skjønte var det var en spøk. Skrevet på engelsk med en :p på slutten. Funny shit!

 

Det med at akam er som flickr og FB er helt korrekt. Ingen tåler kritikk, alle vil være venner og synge combaya mens de eter vaffel med brunost.

 

Dere som har reagert på innlegget mitt, trur dere at det er bare å lære seg kamera og blits innstillinger så er man en portrettfotograf? Det er snakk om ta bilder av mennesker, ikke sauer og kyr.

Skal ikke påberope meg voldsomme fotokunnskaper, men det jeg har lært av er prøving og feiling, og ikke bildekritikk på et slikt nivå. Hvis ikke du selv ser at innlegget ditt var upassende, uansett hva du egentlig mente, så er det vel egentlig ikke mer å diskutere.?

 

Hvis noen sa til meg: "Portrettbilder skjønner du deg ikke noe på! Selg utstyret og finn på noe annet!" så kan jeg ikke akkurat si at dette hadde gjort meg noe klokere...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er snakk om ta bilder av mennesker, ikke sauer og kyr.

Bekalger å måtte si det, men det er noe du ikke begriper her. Det er en myte at det krever mer av en fotograf å ta et godt bilde av et menneske enn av en sau eller ku - eller hva som helst annet. Faktisk er det mer krevende å ta et godt bilde av trynet på en sau enn det er å ta et bilde av trynet av et menneske - ganske enkelt fordi sauen aner ikke en dritt av hva som skal skje og er dermed ikke sammarbeidsvillig.

 

Personlig nyter jeg heller et godt sauportrett enn et av et menneske, også fordi vi drukner i menneskeportretter av alt fra hårstyling til navler og jur. Bare prøv selv, prøv å få et godt portrett av en sau, tror du skal slite litt og finne ut at mennesker er rimelig enkle saker i forhold.

 

Men jeg setter en stopp her for min del, og råder deg til å lage en egen tråd om dette dersom du ønsker å fortsette meningsutvekslingene - denne tråden er som sagt ment for positivitet og uhøytidelig posting av bilder.

 

Tor

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har kun en konto.

 

Hva forstår du ikke med innlegget mitt? Alt er ganske klart bortsett fra spøken på slutten.

Håper alle skjønte var det var en spøk. Skrevet på engelsk med en :p på slutten. Funny shit!

 

Det med at akam er som flickr og FB er helt korrekt. Ingen tåler kritikk, alle vil være venner og synge combaya mens de eter vaffel med brunost.

 

Dere som har reagert på innlegget mitt, trur dere at det er bare å lære seg kamera og blits innstillinger så er man en portrettfotograf? Det er snakk om ta bilder av mennesker, ikke sauer og kyr.

Hva mener du med at man reagerte på innlegget ditt?

 

Jeg bare undret meg over hva du mente var feil med bildene, eller fotografen, jeg er jo ingen portrettfotograf og vil bare lære litt fra en slik proff som kan si sånt om andres bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it

 

 

Dette bør vel rammes inn som et eksempel på hvordan bildekritikk ikke skal gis.

 

Jeg ga for øvrig fo2re en pluss før jeg så de neste innleggene, og jeg ga det fordi jeg likte portrettene hans. Spenstig uttrykk i mannen som portretteres, bildet kler de sterke kontrastene og spesielt bilde nummer 2 synes jeg har en meget kledelig komposisjon.

 

Men det er heldigvis ingen som sitter på en fasit hva bilder angår, og liker du det ikke dropper du bare plussen. Kritikk er sikkert greit det også, men det over har ingen verdens ting med bildekritikk å gjøre.

Endret av Keyzer28
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it :p

 

Hvem tror du at du er?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har kun en konto.

 

Mhmm, jada...

 

Hva forstår du ikke med innlegget mitt? Alt er ganske klart bortsett fra spøken på slutten.

Håper alle skjønte var det var en spøk. Skrevet på engelsk med en :p på slutten. Funny shit!

 

Forventer du ærlig talt at noen skal skjønne at det var en spøk?? Din "historie" her på forumet lagt til grunn så tror jeg ingen tok den "spøken"...og hvis du tror at det faktum at du var så "smart" at du skrev det på engelsk og slengte på en smiley på slutten gjør det til en spøk; vel da er du dummere enn det er lov å være!

 

Det med at akam er som flickr og FB er helt korrekt. Ingen tåler kritikk, alle vil være venner og synge combaya mens de eter vaffel med brunost.

 

De fleste på akam tror jeg tåler saklig kritikk. Kanskje du burde lære deg å gi det?

I samme slengen kan du jo også prøve å lære deg litt vanlig folkeskikk? Det kommer godt med på steder som Flickr, Facebook og Akam...

 

PS: det heter Kumbaya! (Eller Kumbayah)

 

Les denne linken, så har du lært noe i dag også; http://en.wikipedia.org/wiki/Kumbaya

 

 

Dere som har reagert på innlegget mitt, trur dere at det er bare å lære seg kamera og blits innstillinger så er man en portrettfotograf? Det er snakk om ta bilder av mennesker, ikke sauer og kyr.

 

Du har enda ikke gitt en eneste saklig eller god begrunnelse på hvorfor portrettbildene til fo2re er så dårlig. Klarer du det i det hele tatt? Jeg tviler...du bare kommer med masse svada og dårlige bortforklaringer i stedet.

Endret av photogurl
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...