Gå til innhold

Bountyhunters - hvordan fungerer det?

Slim Shady

Anbefalte innlegg

Jeg pleier ofte å se på "Dog - the bountyhunter", men jeg skjønner ikke helt konseptet med hva de gjør? Hvorfor skal de fange de folka de fanger, hva tjener de på det, og hvordan fungerer det med at de betaler kausjonen dems og får igjen penga, eller hva enn som skjer? Hvilken makt og hva har de lov til å gjøre, ettersom de bruker skilt (sånn som politiskilt aka. "badge"), og at de bruker pepperspray, håndjern osv?

Kan noen lettfattelig forklare hvordan det fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En "bounty-hunter" er en dusørjeger. :)

Det fungerer som at en privatperson / gruppe finner foreksempel rømte fanger, folk som har fått en "dusør" på seg, hvor dem da arresterer dem og overleverer dem til politi/domstolene.

Kan kanskje sees litt på som i western-filmer, "Wanted dead or alive: <navn> - Reward XX.XXX$"

Nå skal de vanligvis leveres levende, antar jeg.

Det er dog ikke lovlig og blir heller ikke praktisert i Norge, såvidt jeg vet?

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

En "bounty-hunter" er en dusørjeger. :)

Det fungerer som at en privatperson / gruppe finner foreksempel rømte fanger, folk som har fått en "dusør" på seg, hvor dem da arresterer dem og overleverer dem til politi/domstolene.

Kan kanskje sees litt på som i western-filmer, "Wanted dead or alive: <navn> - Reward XX.XXX$"

Nå skal de vanligvis leveres levende, antar jeg.

Det er dog ikke lovlig og blir heller ikke praktisert i Norge, såvidt jeg vet?

Dette må aldri bli knyttet til min virkelig identitet, men siden jeg har sikret denne brukeren skal jeg dele min historie.

Jeg har vært i bransjen de siste seks årene. Det er ikke for sveklinger, og stol på meg når jeg sier du kommer til å se mye dritt. Er det verdt det? Well, good ol' mother green gjør jobben overkommelig, Skjønner'ere hva jeg sier eller?

Det hele begynte når jeg ankom storbyen som en håpefull liten spjæling. I likhet som alle andre her hadde jeg verden foran meg, en rød løper som ledet til suksess, en lomme full av drømmer, dere skjønner tegninga. Men så var det jo denne lilla greia som kalles virkeligheten. Virkeligheten mine venner, virkeligheten er noe dritt og når den setter inn støtet, ja dere vet den farlige «right knockrn'» som kan ta livet av en alene mor med trillinger, når den træffer deg i høyre ballestein,da er the game over liksom. Skjønner dere tegninga? Ikke? La meg male dere et bilde her: Jeg nådde bunnen, ok? Alt gikk til helvete, og jeg hadde ikke dritt. Ikke nok mat til å lage dritt en gang. Rock bottom. To be contintued.

CONTINUE

Pål Gunnar brakte meg inn. Han var en beinhard type med et øye for detaljer. Stereotypisk badass hang i lufta over han, feit mage, skalla, tattiser – Badass stempla i panna liksom (metaforisk, ikke på ekte. Try'n keep up!). «Carrrlll» gnurret han til meg en dag.«Ja, Pål Gunnar?» Han stirret på meg, øyene hans var godt gjemt bak trynet hans som var like rynkete som en brukt kondom. «Vil du bli bounty hunter eller, gutt?» Hva skal man si til sånn? Når Gunnar spør deg om noe så sier du ja. Jeg sa ja.

Hvem er Pål Gunnar?

Plot twist.

Han er meg.

Lær.Og observer.

• Liker 7
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...