Elektro-Lars Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Hei, Jeg bor i en liten bygd i Hardanger, med cirka 1000 innbyggere. I fjor sommer flyttet det ei jente hit, som jeg da gikk i klasse med i ett år (10. klasse). Mesteparten av (eller hele) dette året hadde jeg ingen spesielle følelser for henne, og så på henne som en vennine/klassekamerat. Hennes ett år yngre søster derimot utviklet jeg følelser for etter cirka en måned eller to. Jeg ble ganske god venn med henne (snakket ofte med henne på Facebook, og av og til i virkeligheten. Hun kalte meg ofte for hennes bestevenn), men det viste seg at hun ikke likte meg på samme måten som jeg likte henne. Nå i sommer har jeg klart å komme meg videre, og er ikke lenger interresert i henne på samme måte, er ikke en gang venner med henne lenger (jeg følte det som jeg ble ganske utnyttet, og ønskte ikke lenger å være "venner" med henne etter en del tull og tøys fra henne) Men jeg har nå blitt interresert i hennes søster som er jevnaldrende med meg. Jeg har hørt at hun har vært sjalu på noen venniner av meg, siden jeg er en del med dem og snakker mye med dem. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få "fortalt" henne at jeg liker henne. Jeg skulle gjerne ha invitert henne ut til ett eller annet, men bygda har bare to butikker, en Mix mett & go, tre restauranter, ett par suvenir butikker og en kino, så er ikke så godt å få til noe "skikkelig". Hun bor også ett lite stykke borte fra sentrum (cirka en ti minutt med bil), og ingen av oss har kjøretøy og er ganske avhengige av offentlig transport. I tillegg til at det ikke er så mye vi kan finne på, så er hun ikke så veldig populær blandt bygdas ungdommer (hun er veldig mislikt av dem, og de vil helst ikke være i nærheten av henne, hun blir også baksnakket en god del), så å invitere henne med på fest eller noe slikt er heller ikke mulig. Hun går på skole cirka 1 time borte her fra, og jeg er på samme skolen to dager i uken, i tillegg pendler vi hver dag sammen. Vil også legge til at jeg er ganske overvektig, og sliter litt med dårlig selvtillit (har blitt bedre nå enn det var før, men er fortsatt ikke helt på topp), og har aldri hatt kjæreste før. Trenger tips til hvordan jeg skal bli mer enn bare venner med henne. Endret 30. september 2012 av HeloLars Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Hardanger you say? Epleslang. Siden det ikke er noen epler igjen, kjøp noen på Kiwi, teip dem fast i et tre på forhånd, og dra på epleslang. Eventuelt, finn ut at det ikke er sesong for epler, foreslå potetslang. Dra hjem med fangsten, se film, be happy campers. Første som falt ned i hodet på meg. Poenget er bare å gjøre noe som er trivelig, uten at hele verden må være med. Eller så kan du dra på fest, bli overrasket når hun ikke vil mer, ha nachspiel for to, løs verdensproblemer, kyss, si natta. 2 Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Haha, epleslang blir det nok ikke noe av, nei, er noen kilometer til nærmeste epletre tror jeg Det samme med potetåkre. Som jeg nevnte er hun ikke akkurat populær, og hu blir nok ikke invitert på fest med det første, dessuten tror jeg ikke hu drikker. Fikk tips av en klassekamerat at jeg bare skulle fortelle henne at jeg liker henne (han ordla det ikke akkurat slik, da..), og at jeg ikke har noe å tape på det. Ville det vært en veldig dårlig idè å si det over Facebook? Er litt sjenert av meg, og vet ikke helt om jeg kunne klart å si det (eller om jeg kunne fått oss to i enerom) Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Fikk tips av en klassekamerat at jeg bare skulle fortelle henne at jeg liker henne (han ordla det ikke akkurat slik, da..), og at jeg ikke har noe å tape på det. Ville det vært en veldig dårlig idè å si det over Facebook? Er litt sjenert av meg, og vet ikke helt om jeg kunne klart å si det (eller om jeg kunne fått oss to i enerom) Ja. Det er en dårlig idé å si det på Facebook. Ikke så viktig hva dere gjør, var bare et forslag. Så lenge det er originalt. Du er sikkert ikke den første i verden som tenker å invitere på kino liksom. Dere kan spille minigolf, eller surfe for den saks skyld, så lenge det er noe annet enn hva alle andre gjør. Det er alltid creepy å få noen i enerom, man har liksom alltid intensjoner da, så det må komme veldig spontant om det skal virke særlig bra. Derfor er det lettere med en aktivitet. Lenke til kommentar
Secretalias Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hva med å invitere henne med ut på en gåtur? Selv om du kanskje ikke er i den beste formen trenger man ikke slite seg ut ved å ta en rolig gåtur på stier gjennom en skog i nærområdet eller lignende. Du kan jo foreslå noe sånt neste gang du ser henne på bussen og avtale å møtes et egnet sted. Dersom du foreslår å gjøre dette samme kvelden dere vet det er en fest så får hun kanskje også følelsen av at du faktisk prioriterer henne, og en gåtur trenger på ingen måte legge press på at det er en "date", men er også noe en kan finne på bare som venner. Dersom dere derimot finner tonen i løpet av turen, praten flyter, ingen kleine øyeblikk osv, kan du jo be henne med hjem på noe middag, snacks, film, eller noe? Ved å gjøre noe un-date-like først tar det bort ganske mye av stemningen som ofte kan presse frem kleine øyeblikk som begge ønsker å unngå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå