abraxa Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Jaja så måtte jeg brekke ankelen og være ute i 3 måneder... zzzim, zzzim, zzzim, zzzim... Hva er egentlig vitsen, EA? Er det ikke meningen at det skal være sånn halvveis underholdende å spille? Lenke til kommentar
G27 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Wow. Spilte nettopp mot Aston Villa i Liga cup oppgjør, og måtte virkelig måpe til jeg fikk vondt i kjeven når Bannan satte denne volleyen! http://www.ea.com/intl/football/videos/ugc/144397292 Fantastisk mål. Jeg vant til slutt 5 - 3, noe som var deilig. Forrige gang jeg spilte mot Villa var i ligaen, og da tapte jeg utrolige 6 - 3. Målrike oppgjør altså. Villa spiller rett og slett utrolig bra fremover. Langpasningene deres er pinpoint perfection, og når de har Bent og Agbonlahor på topp blir det vanskelig å forsvare seg på kontringer. De spiller utrolig raskt, både med tanke på pasninger og spillestil. Alle spillerne deres virker hurtige, selv spillere som Ireland, Ahmadi og til og med Warnock. Ellers har de jo mange raske spillere da, det vet jeg. Det stod mellom Villa og Southampton når jeg skulle velge lag. Bakover derimot var de mye håpløs, noe stillingene tilsier. I kampen hvor jeg tapte 6 - 3, lå jeg under 6 - 0 til det 82 minutt, så løsnet det endelig etter godt over 20 skudd på mål, og jeg scoret tre kjappe. Skulle egentlig bare linke målet til Bannan, men her ble det visst litt historie også gitt Endret 5. desember 2012 av G27 Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg liker at spillet gir en fullstendig faen i om du byr på spillere med utløpende kontrakt. Tre måneder igjen på kontrakten og "rådgiveren" sier at det er nok å by med under halvparten av verdien på spilleren. Likevel må jeg overbetale for å få noe som helst. Fikk Norge til VM som landslagstrener. Tok ut laget som skulle spille, men spillet var ikke helt enig med meg. Endte opp med et lag som ikke passet taktikken i hele tatt. Simmet hele mesterskapet og sa opp som trener. Er lei av halvferdige mekanikker og bugs. Hvert år er det lovord rundt denne modusen og hvert år feiler det. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Startet som tidligere nevnt en ny save med Southampton. Nå har jeg begynt på min andre sesong, og spillerne som var lånt ut har ikke gått tilbake til sine klubber. Karriere modusen er så idiotisk mislykket og halvferdig at jeg spyr. Hadde det nå bare vært et engangstilfelle at de var stuck på Monaco saven, men dette blir så jævli dumt. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Så... Ikke overraskende har jeg fått enda en bug i karrieren. Neymar forstuet ankelen og ble ute i 3 uker. Han kan jo derfor ikke brukes (selvfølgelig) og det gjorde jeg heller ikke neste kamp. Etter den neste kampen fikk jeg pressemelding over at Neymar var skuffet over å ikke bli tatt med i troppen en gang (helt ubetydelig europa league gruppespillskamp). Tok han selvfølgelig ikke med neste kamp heller, da han fortsatt var skadet (rød sykebil), og etter kampen kom enda et pressemelding opp, hvor Neymar "kritiserte meg for å ha mistet kontrollen eller noe. Altså, JEG KAN ikke ta han med en gang, og så kommer de tullete pressemeldingene. Det er litt rart, men selv om karrieremodus og fifa generelt irriterer dritten av meg, så må jeg bare spille det. Jeg har sikkert skrevet over 2-300 innlegg på diskusjon hvor jeg bare har klaget over Fifa.... Må kjøpe meg FM13 snart. Må ha et skikkelig fotballspill også EDIT: Ups, dobbelpost... Endret 19. desember 2012 av G27 Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 EA ble tydelig imponert over forsvarsspillet mitt... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 En rating under 9.3 i karrieremodus er jo nesten umulig å få til. Kan være borti ballen 4 ganger iløpet av en kamp og få en super rating. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det var taklingsprosenten jeg tenkte på her... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Ahja, godt gjort det. Lenke til kommentar
Bache_90 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 er det meg eller er det flere som har gått over til barca i kariere spill med pro... hvor det skjer at spilleren din scorer mindre på sjanser som du scorte lett på før...? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 I min Pro-karriere (hvor jeg nå er i United) kan jeg melde om at av store overganger har gjort vært delaktig i tre; Inn: - Mascherano Ut: - Rooney -> Barcelona - Vidic -> Tottenham Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Er det ennå noen som spiller karrieremodusen? Har nå bestemt meg for å starte ENDA en ny manager-karriere. Denne gangen skal det vare også. Jeg begynner med Nottingham Forest, med mål om å føre de tilbake til Premier League og Europa. Som alltid har jeg noen begrensninger; - Så mange unge spillere som mulig - Så mange fra mitt ungdomsakademi som mulig - Kun spillere fra Storbritannia og Irland (Helst så mange fra England som mulig) Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Noen som har testet å starte en karriere som manager med kun simulering av kamper? Jeg har en vond finger for tiden. Har testet en halv sesong, men ved vanlig simming kan man jo ikke styre noe i kampene selv. Resultatene virker tragisk tilfeldig, skulle gjerne vært inne i selve kampen og sett på at data spiller mot data, om dere skjønner hva jeg mener. Slik at man kan gjøre bytter, endre taktikk osv. selv. Er det noe workaround/bug som tillater dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er det ikke mulig å si opp som landslagssjef? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Spillere som du har i juniorstallen, forblir de samme rating eller vokser de i den stallen? Eller MÅ du ha dem med i førstelaget for at de skal vokse? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg tror du må ha dem i førstelaget. Jeg hadde noen i juniorstallen i halvannen sesong og de forbedret seg ikke en døyt. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 De forbedrer seg i juniorstallen også, men ratingen endrer seg bare en gang i året (rett før sesongslutt). Da går de også opp i alder (alle sammen samtidig). Derfor er det veldig dumt å signere dem sent i sesongen, vent heller til den nye sesongen har startet (eller ideelt sett, en av de siste dagene i sesongen etter at de har gått opp i rating). Når du først har signert dem vil de øke raskere i rating om de får spilletid og god rating (form). Det kan i hvert fall lønne seg å ta dem med i troppen for å sette dem inn de siste 20 minuttene om du kontrollerer kampen. Det er veldig vanskelig å få lånt ut unge spillere i år, desverre. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Er jo helt på styr denne modusen, uansett hvor "gode" eller kjappe spillerene dine er så kommer du aldri bort fra motstander spillere, de tar deg alltid igjen og/eller lukter hva ditt neste trekk er..og de blokkerer alltid..ALLTID skudda dine. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jævlig irriterende med blokkeringa, enig. Men etterhvert lærer man seg hva som fungerer, det nytter ikke å spille "FUT" i hvert fall. Tempoet er lavere og forsvarere tar deg stort sett alltid igjen (jeg har to spisser med 98 og 96 sprint speed, veldig sjelden jeg kommer alene med keeper). Det som funker for å skape rom er skudd/innleggsfinter, samt medtaksfinter etter pasning. Spesielt om man kommer nedover vingen og skrår inn med en forsvarer på nakken, prøv en innleggsfinte der du drar inn mot midten og du vil ofte få kjemperom for et skudd. Om du har spillere med tilstrekkelig høyt tempo, agility, ball control, dribbling, etc. så kan man ettervert rykke fra og drible seg gjennom kun med "stikka". Men forvent at skuddet blir blokka 8 av 10 ganger Neymar er en slik spiller, jeg vil anbefale å plukke ham opp hvis du har en klubb som har økonomi til det. Et annet luretips er følgende fyr: http://www.futhead.com/fifa/players/9849/ , han blir fullstendig BEIST i min (og mange andres) karriere. 98 acc/sprint, +90 str, 98 dribbling, etc. OVR potensielt 90 etter noen år. Jeg kjøpte ham for 65.000.000 euro etter min tredje sesong, da var han allerede 83 OVR. Han er sikkert billig første sesong. Etterhvert får man jo drøssevis med talenter via juniorakademiet, men generelt virker de å være veldig trege. Derfor kan det lønne seg å sjekke hva de andre klubbene har fått fram av talenter. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Disse oppsumeringene er jo også helt på trynet sånn tekst messig. Lite eksempel: Man United som har vunnet deres siste kamp i årets Champions Cup (min siste kamp? Nei.) I en spennende kamp som endte 5-0, der vinnerene hele tiden så ut til å være det klart sterkeste laget, klare de å slå et tydelig forvirret FC København, som hadde gjort det bra ved å komme så langt. (Gruppespill) Jebuz Endret 4. februar 2013 av IcedInsanity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå