1000000 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hei! Lurer på om det er lov å la f.eks. en kompis innstallere et spill som jeg har kjøpt og som jeg også bruker nå? Eller må han kjøpe sin egen CD for at det skal være lovlig? Mener å skjønne på det jeg har lest at det kanskje er litt forskjellig. Spillet det dreier seg om er "The Elder Scrolls V: Skyrim". Her må man registrere seg på Steam også for å spille, vet ikke om det kan gi noen problemer da? Lenke til kommentar
ConsiliumB Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Det enkle svaret er at nei, det er ikke lovlig. I tillegg er det heller ikke mulig, uten videre. I dette tilfellet er Skyrim bundet til din steam-konto, som gjør at ingen andre får installert eller spilt ditt spill med mindre de er logget inn med din konto. Er nok ganske klare regler mot å dele konto også i Steams avtaler som du godtok da du lagde konto hos dem. Så nei, det er desverre ikke "lov" å dele spill nesten uansett hva situasjonen er. Dette gjelder egentlig gamle spill også, uansett hvor enkelt å dele det er å gjennomføre. EDIT: Eneste unntaket hvor deling sannsynligvis aksepteres vil kanskje være hvis begge eier spillet, men den ene personen har mistet/skadet sin CD, men fortsatt har sin egen CD-Key. Endret 30. september 2012 av ConsiliumB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Hei! Lurer på om det er lov å la f.eks. en kompis innstallere et spill som jeg har kjøpt og som jeg også bruker nå? Eller må han kjøpe sin egen CD for at det skal være lovlig? Mener å skjønne på det jeg har lest at det kanskje er litt forskjellig. Spillet det dreier seg om er "The Elder Scrolls V: Skyrim". Her må man registrere seg på Steam også for å spille, vet ikke om det kan gi noen problemer da? Hvis du tenker på å dele STEAM kontoen din så er det imot den bindene avtalen mellom deg (som forbruker) og Valve, det vil si at du bryter med kontrakten, så ja det er ikke lov. For å si det på en enklere måte: Du gir ikke passordet til kredittkortet ditt til en venn, for så å la han bruke det uten at du er tilstede, det er det samme prinsippet. Dersom du lar en venn bruke STEAM kontoen din, så kan han laste ned et Valve spill og bruke juksekoder som gjør at kontoen blir VAC bannet. Endret 30. september 2012 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Takk for svar, folkens! Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Men for å ta det generelt, det er da lov å dele spill med venner? Mener åndsverksloven gir deg lov til å dele med familier og nære venner, så det skulle da gå greit å dele spill også, i prinsippet i alle fall. Nå setter jo steam en effektiv stopper for den slags, som også er grunnen til at jeg handler på gog.com når det lar seg gjøre. Null stress å dele spill der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå