Gå til innhold

Bil sim spill

Anbefalte innlegg

Hei.

Når får vi spill som feks Forza Motorsport og Gran Turismo til PC ?

Vet dere om lignende spill som er på vei til pc snart ? :)

Spiller en del Race Injection og Live for Speed.. En ting at de er gamle, men jeg savner en skikkelig v8 lyd fra motoren.. Motorbrøl som er virkelig, å ikke høres ut som en 1.6 liters bil som i Race injection og Live for Speed.

Race Injection har vel grei lyd på bilene, men de høres ALT før kunstig ut.. Å når turtallet når toppen så høres det ut som noen som slipper mange graftige "fiser" etter hverandre.

Greit at spill skal være ekte, men er jo litt skøy med skikkelig motor lyd :D

Vet at FM og GT har gode lyder på bilene side.

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha gode lyder, eller fysikk?

Fysikk så kan du gå for rFactor (veeeldig billig - men ikke fra rfactor.net), rFactor 2 (beta), iRacing (nok det beste - og veldig dyrt), Game Stock Car (brasiliansk spill, bygger på rFactor, enormt bra - men mindre innhold enn rFactor).

Ellers så kommer Asseto Corsa... en gang.

Lenke til kommentar

Project CARS kommer i løpet av 2013, og skal i følge utviklerne konkurere med GT og Forza.

Hvis du vil ha bra lyd kommer RaceRoom Racing Experience i høst. Demoen ligger allerede på steam.

Project CARS kan man også betale litt til, og bli en "investor" på forskjellige nivåer, og dermed få tilgang på diverse builds og oppdateringer.

Problemet med PCARS, er at de (Slightly Mad Studios) lover akkurat det samme som de lovet med Shift og Shift 2, og har slitt med å leve opp til ordene sine i de spillene, og også i mange av buildsene sålangt med PCARS. De er også veldig flinke til å oppdatere med nye baner og biler. Problemet er da at det blir flere forskjellige biler de må treffe med når det kommer til fysikk, og det blir gradvis værre og værre.

Videre så har SMS bommet totalt med sin markedsstrategi. Ved å "tatt over" store nettsteder som virtualr og nogripracing. Mens en uavhengig side, som f.eks racedepartment - som også regnes som det største simnettstedet pr. dags dato, nektet å sensurere negative meldinger og ble truet med søksmål fra Ian Bell (sjefen i SMS). Etter noen dager med dette så trakk Ian Bell og SMS søksmålet, da de ikke hadde noen god sak, og det funket ikke å skremme racedepartment.

Om man også velger å se på anmeldelsene av Test Driver: Ferrari Racing Legends, utviklet med SMS, så virker visstnok PCARS som dette spillet, og det ble ganske bra slaktet under de seneste simracing podcastene - som ikke SMS har noe styring på vel og merke.

For all del. PCARS ser helt sinnsykt hinsides bra ut grafikkmessig. Og det hadde vært enormt om de hadde klart å fikset en strålende fysikk, men det ser dårlig ut. Noe av problemet med PCARS, som også gjelder Codemasters sine spill, er at fysikkteorien funket ekstremt bra før, og var ledende på den tiden - bare tenk på hvor bra Colin McRae Rally var en gang i tiden. Men, med en bil som "spinner rundt" ett punkt midt i bilen. Så vil ikke bilen oppføre seg naturlig. Den vil kun spinne rundt aksen der tyngdepunktet er, altså - midt i bilen. De ledende sim-spillene har ikke dette. De har 4 kontaktpunkter, nemlig dekkene, hvor bilen oppfører seg der etter.

Jeg klarer dessverre ikke finne en post som illustrerer dette poenget ekstremt bra med bilder og forklaringer.

Oh well. For de som ønsker noe Forza/GT-ish, så vil nok PCARS passe veldig bra. Nydelig grafikk og ok fysikk, som gjør det fint å kjøre med ratt.

Men, personlig er det ikke sim nok - og med SMS sine taktikker, så nekter jeg å kjøpe.

Oooooh well TL;DR much.

Lenke til kommentar

Det var vel adri ment at Shift skulle være en simulator. Jeg velger å tro at grunnen til at Test Driver: Ferrari ble så dårlig, er fordi de bruker alle ressurser på pCARS.

pCARS er fremdeles i pre-alpha og langt fra ferdig. Det jobbes blant annet med en ny dekkmodell.

De klart tross alt å lage gode spill før Shift.

Lenke til kommentar

Det var vel adri ment at Shift skulle være en simulator. Jeg velger å tro at grunnen til at Test Driver: Ferrari ble så dårlig, er fordi de bruker alle ressurser på pCARS.

pCARS er fremdeles i pre-alpha og langt fra ferdig. Det jobbes blant annet med en ny dekkmodell.

De klart tross alt å lage gode spill før Shift.

Shift 2 skulle være. Det var absolutt ikke noen simulator overhodet.

De regner også F1 2010 som en simulator ser jeg. F1 2010 simulerer en F1 karriere, og ett F1 mesterskap. Men er ikke ett sim-spill. Shift fokuserte mot simulation/arcade, og "hardcore gaming style".

For all del. Det er mye utvikling igjen på PCARS. Det ser jeg jo også på rF2 som jeg har kjøpt for "lifetime". Det er mye jobb igjen. Men, det er i det minste mer simulator enn PCARS. Til tross for dårligere grafikk.

SMS selv, består av deler av Blimey! Games som utviklet GTR og RACE-spillene. GTR og GTR2 er veldig gode simulatorer. GTR Evo og Race-serien har noen, uforståelige småbugs når det kommer til fysikk.

Uansett. SMS selv har kun lagd Shift, Shift2, Test Drive: Ferrari og nå PCARS. De har til gode å bevise at de på egenhånd - under påvirkning av EA, klarer å lage en skikkelig simulator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...