Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc booter ikke etter ny installert maskinvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd, og det mislyktes dessverre! :(

Maskinen prøver å skru seg på med en liten puls, 3-5 ganger før den slår seg skikkelig på. Og da går den som jeg tidligere skrev inn i et tomt BIOS vindu.

Prøvde flere ganger, og det fungerte ingen av gangene.

Det er vel ikke så mye mer å gjøre da, regner jeg med?

*Siden det står på sidene til Gigabyte, og på andre nettsteder hvor de har gjort en review av hovedkortet, så skal bios2 slå inn om en oppgradering av bios gikk galt.

Så dette skjer da ikke. Noe som kanskje vil si at hovedkortet ikke har det helt godt med seg selv, fra starten av?

Endret av aremidtb
Lenke til kommentar

Problemet med recovery er sikkert relatert til frys/shutdown som du hadde fra starten.

Backup BIOSen skal kopieres tilbake til main BIOS og trenger naturligvis at cpu instruksjoner og minne fungerer under tiden denne prosessen tar.

Kanskje om du gjentar komplett power off og on igjen flere ganger at du er heldig.

Ellers er eneste mulighet slik jeg ser det retur eller å midlertidig installere en cpu som er støttet av BIOS versjonen kortet er levert med.

Lenke til kommentar

Jeg løsnet nettopp kjøleren fra hovedkortet. En corsair H100.

Og det viser seg at kjøleren ikke var i kontakt med CPU, overhodet! Herregud... Hvordan det i det hele tatt er mulig, aner jeg ikke.

Men vil tro at dette er grunnen til at maskinen skrudde seg av som den ville. Siden den ble for varm, og skrudde seg så av.

Vil montere kjøleren på en eller annen morsom måte for å få kontakt med CPU, og se om det løser problemet så maskinen får tatt recovery på BIOS.

Håper dette ordner problemet! :(

Lenke til kommentar

Kan være at restart er pga problemer med PSU'en, flere av de "billige" psu'ene til Corsair er dessverre helt jalla og nærmest et lotteri om de fungerer etter en stund.

I såfall kan du kanskje få til å fikse bios om du bytter psu eller kobler fra mest mulige komponenter.

Edit : Overoppheting høres ut som en god mulighet for problemene dine ja...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Alt er nå satt på slik det skal, og koblet opp slik det skal.

Problemet er at det fortsetter som i sted. Det pulserer og prøver å starte, og kommer så til slutt inn på en blank BIOS skjerm.

Så jeg prøver på nytt forslagene ovenfor med en komplett power-off, med BIOS batteri ute og strøm frakoblet.

Håper å få orden på dette i løpet av kvelden! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...