Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Epp - Sigma 30mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å finne tid til å ta bilder. Men skal prøve å få tatt mer i løpet av uka..

Du er ikke alene om det ... Valget blir om man bare skal ta noe uinteressant; eller hoppe over dagen ...

Det har dukket opp en god del snadder siden sist jeg var innom. Dag 4 og 5 er foreløpige favoritter. Men liker også det abstrakte i dag 12.

Lenke til kommentar

...

På disse bildene har jeg kun brukt SPP. Bilde 5 har jeg ikke brukt noe ND-effekter e.l. bare litt justeringer i SPP. Det som er tungt er at disse RAW filene er 45 til 60 Mb store da det er 3 lag med 15Mpx data. Så i motsetning til Bayer er det ikke raskt å beregne sluttbilde. Det involverer store matriser som må matche mot f.eks RGB fargerom. Foveon data er ikke RGB data.

...

Takk for utfyllende svar! Kameraet ser ut til å være en liten kraftpakke i lommeformat, men kvier meg litt for en helt ny sak med egen workflow i kameraparken.....

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Forstår det. Også stor fare for pixel peeping ;) Leste kommentar fra en anmelder at han i ettertid fant han hadde begynt å ta med seg sin DP1M fremfor andre kamera som NEX o.l. pga bildekvalitet. Selvom han ikke var happy med SPP for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Takker! Ja, meget fornøyd med DP2 Merrill så langt :) Liker også DP1 Merrill, nå trenger bare Sigma å lage en DP3 Merrill med 55mm f2.8 som tilsvarer 82.5mm (35mm ekvivalent) for portrett. Ville vært Sigmas svar på Nikons Holy Trilogy, og bedre så dann ;):p:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...