Gå til innhold

Endring av brukergrensesnitt(oppgavelinje) i Windows 7

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å endre oppgavelinjen i Windows 7 så den er identisk i utseende med oppgavelinjen i Windows Vista.

Jeg har reaktivert hurtigstart(Quick Launch), og jeg har endret fra "pinned programs" til "labels", altså slik at det vises tekst i stedet for ikoner.

Det jeg ønsker er at oppgavelinjen skal få det to-tonede utseendet til Vista, samt at elementer på oppgavelinjen(åpnede programmer) skal være nedtonet, i kontrast til Windows 7 sin originalmerking, som er fremheving.

Jeg ønsker at brukergrensesnittet forøvrig skal være standard Windows 7 Aero(svart, transparens aktivert).

For å komme nært-ish til Vista-utseende på oppgavelinjen, har jeg lagt til et 30px høyt skjermskudd av oppgavelinjen til Vista bak Windows 7 sin oppgavelinje, som har transparens aktivert.

Målet:

post-108681-0-83109800-1349020070_thumb.png

Utseende på min oppgavelinje per i dag:

post-108681-0-55264600-1349020085_thumb.png

Spørsmålene er da som følger:

Er det en enkel måte å endre transparens på selve oppgavelinjen (ikke start-knapp, hurtigstart, åpne programmer eller området rundt klokken) slik at den er 100% gjennomsiktig, og jeg kan få totalt gjennomskinn på Vista-skjermskuddet mitt? Hvis ikke, er det mulig å endre bildet som utgjør grafikken på oppgavelinjen til Vista-utseende? Har prøvd noe kalt "Transizer", men den gjorde hele oppgavelinjen gjennomsiktig, ikke bare "bakgrunnen".

Er det mulig å endre måten Windows markerer åpne programmer på? Ønsker at de blir nedtonet som i Vista, ikke fremhevet med hvit som i Windows 7.

Kan jeg skrape ut kun oppgavelinje-modifikasjonen fra dette Windows 7-skinnet, og da evt. lage et nytt skin som bruker original Windows 7 Aero på alt utenom oppgavelinjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...