Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus k55v og nyinstallering av windows

Anbefalte innlegg

Nå holder jeg på å bite av meg storetåen, tenkte at det vil være som før og bare plotte inn en windows cd og få et blank ark. Men nå får jeg istedet denne informasjonen

"windows cannot be installed on this disk. The selected disk is of the GPT partition style"

Har forsøkt å google meg frem og tilbake, var litt innom med geparted, men turte ikke å slette alle partisjonene som foreslått. Uefi her, og efi meg her. Finner ikke en guide som funker for min pc tydeligvis. Recovery dvden ga bare ERROR med stor rød skrift, så back up planen min er long gone regner jeg med..

Det som er på skjermen på det punket man velger hvilken partisjon man skal installere på er utvalget mitt:

Disk 0 partition 1: SYSTEM (200.0MB)

Disk 0 partition 2 128.0MB MSR reserved

Disk 0 partition 3 279.5GB Primary, C: med andre ord

Disk 0 partition 4: DATA 393.9GB Primary, D:

Disk 0 partition 5: Recovery (25.0GB)

Har prøvd å formatere C:, slette den og lage ny, men "next" forblir utgrået og ikke klikkbar. Har forstått at løsningen kanskje kan være i BIOS, men jeg går meg vill inn i der.

Legger ved bilder av BIOS i tilfelle det hjelper til med å gi en tydligere teskje-metode.

post-104084-0-15336600-1349020396_thumb.jpgpost-104084-0-86708200-1349020410_thumb.jpgpost-104084-0-81610300-1349020425_thumb.jpg

Halp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...