Shadow_iX Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har ISP lov til å utestenge en klient forde de "mistenker" at klienten muligens har virus? (Klienten har alltids vært flink med Norton Antivirus/Internet Sec.) Bare lurer... Noen andre her blitt utsatt for det? Har ikke skjedd meg, men skjedde ett par av kompisene mine.. (både telenor/bluecom & ngt som isp'er) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har ISP lov til å utestenge en klient forde de "mistenker" at klienten muligens har virus? (Klienten har alltids vært flink med Norton Antivirus/Internet Sec.) Bare lurer... Noen andre her blitt utsatt for det? Har ikke skjedd meg, men skjedde ett par av kompisene mine.. (både telenor/bluecom & ngt som isp'er) De vet nok hva de driver med så jeg ville ikke ha stolt på at disse karene var så flinke og passe sitt AVP. Selvsagt har en ISP lov til dette, hvilken lov skulle i såfall komme inn i bildet? Lenke til kommentar
Danko Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Avtaleloven eller markedsføringloven. Uten å undersøke det nærmere, vil jeg tro at de må oppgi det i abb.vilkårene som du aksepterer da du tegner abb. (Behøver dog ikke å stå direkte i klartekst at det gjelder virus, men eksempelsvis 'andre ytre påvirkninger som har til formål å ramme isp' e.l.) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Avtaleloven eller markedsføringloven. Uten å undersøke det nærmere, vil jeg tro at de må oppgi det i abb.vilkårene som du aksepterer da du tegner abb. (Behøver dog ikke å stå direkte i klartekst at det gjelder virus, men eksempelsvis 'andre ytre påvirkninger som har til formål å ramme isp' e.l.) Alle ISP-er har villkår som omfatter missbruk av de tjenestene de leverer, virusspredning kommer inn under dette uten noe problem. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Denne diskusjonen pågår allerede her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...145574&forum=61 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har ISP lov til å utestenge en klient forde de "mistenker" at klienten muligens har virus? (Klienten har alltids vært flink med Norton Antivirus/Internet Sec.) Sikkert blaster eller welcha, da kan man jo være 99.9999999% sikker på om folk har viruset da. Det er ikke snakk om å "mistenke" at noen muligens har virus. AtW Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Fortsett i tråden Osse-Mon linker til - denne stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg