Antihero Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Application Preference med CS = Vsync OFF De har tatt vekk muligheten til Always Vsync. Noe jeg kan gjøre for å force Vsync igjen? Eller må jeg gå tilbake til Catalyst 3.6? Lenke til kommentar
Frzr Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror at powerstrip kan sperre Vsync av. Du kan jo ivertfall prøve :wink: Men hadde jeg vært deg ville jeg latt Vsync være på og heller låst Hz på skjermen til 100+, hvis ikke fpsn dropper sykt da :-? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg har ingen problemer med vsync her. Prøv å reinstallér driverne. Og ja, Powerstrip kan tvinge av vsync... Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror at powerstrip kan sperre Vsync av.Du kan jo ivertfall prøve :wink: Men hadde jeg vært deg ville jeg latt Vsync være på og heller låst Hz på skjermen til 100+, hvis ikke fpsn dropper sykt da :-? du misforstod totalt. jeg VIL ha vsync. og kan ikke låse hzen på en lcd skjerm til 100. jeg vil kjøre vsync ON 1280x960 @ 75 Hz med alt eye candy. får 99fps konstant nå men det er litt tearing og er ikkenoe vits så lenge det er 75 hz på skjermen Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det er bare til å sette den på Always On, det. Det fungerer også her. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Application Preference med CS = Vsync OFFDe har tatt vekk muligheten til Always Vsync. Noe jeg kan gjøre for å force Vsync igjen? Eller må jeg gå tilbake til Catalyst 3.6? kjører du catalyst 3.7? skrev jo at den muligheten er tatt vekk. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ja, lastet den akkurat ned fra ATi sine sider. Mine valgmuligheter med vsync under Direct3D: Always off - Application preference - Always on Under OpenGL: Always off - Default off - Default on - Always on Driver version: 6.14.10.6378 Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 bruker du nyeste control panel da? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg lasta ned den pakken hvor alt var bundla. Like greit det. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 får prøve en reinstall, takker Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 ytterst merkelig. det ser ut til at bundlen har denne muligheten men ikke hvis du installerer hver for seg Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 jeg kan også sette den til always on med catalyst 3.7. lastet ned pakken med constrol panel, driverne, og wdm Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Uninstall driverne skikkelig før du installerer noe annet .... det er viktig Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ifølge den offisielle Catalyst 3.7-tråden hos Rage3D, skyldes feilen at folk installerer EFG-kontrollpanel (EFG=English French German) oppå multilanguage-drivere, da mange rapporterer at en god del av valgene (f.eks VSync, Truform, Triple Buffering, Refresh Rate Override) forsvinner ved denne kombinasjonen. Bruk heller som Shio den bundle-pakken med drivere og kontrollpanel (på ca. 23MB) eller last ned EFG-versjonen av kontrollpanelet hos ATI. Men jeg venter heller til Omega kommer med sine Catalyst 3.7-baserte drivere... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Bare en liten FYI: Trippel buffering burde løse det problemet enkelte har med framerate drop med v-sync i bl.a CS. Funskjonen finner du under "OpenGL Compatibility Settings" Lenke til kommentar
Espen16 Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hmm... sier dere at det beste er å ha vertical sync på "always on".. prøvde å sette den på sammen med truform "application preference", jeg merket ikke noen forskjell i cs men jeg sank med 600 poeng i 3DMARK03. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå