Gå til innhold

134 stemmer

1. 1. Hva mener du om bønnerom på skolen?

• Helt i mot, skolen er til for undervisning ikke religionsutøvelse
      119
    • For, et bønnerom skader ingen
      15
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Religioner som idèer og visjoner er kraftig skyts, og det ser vi bevist daglig - bedre å ha dialog med miljøene og la evolusjon og fornuften/visdom bringe oss alle fremover. Det handler om å øve opp tålmodet ... og det er jaggu vanskelig :wee:

Selv om den dialogen sålangt har bestått i noen kraftige øvelser i bakoverbøyning på alt som har kommet fra den kanten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Religioner som idèer og visjoner er kraftig skyts, og det ser vi bevist daglig - bedre å ha dialog med miljøene og la evolusjon og fornuften/visdom bringe oss alle fremover. Det handler om å øve opp tålmodet ... og det er jaggu vanskelig :wee:

Selv om den dialogen sålangt har bestått i noen kraftige øvelser i bakoverbøyning på alt som har kommet fra den kanten?

Ja, jeg vet jo det - men i hvert fall skal ikke vi to falle for fristelser til å gjøre det samme.

:)

Lenke til kommentar

Virker mer som om du er en ekstremistgruppering...

Hva er det du babler om? Hva med å holde deg til saken? Har du klart å lese linken jeg postet tidligere?

Nei, jeg spurte deg om hvilken link det var, og du svarte ikke, så jeg regnet med at du hadde glemt det.

Kan du lese? Eller er du en av ekstremist muslimene?
Lenke til kommentar

]Kan du lese? Eller er du en av ekstremist muslimene?

Kan du ikke bare poste linken på nytt isteden for å tillegge folk meninger de overhodet ikke har og beskylde dem for noe de ikke er?

Hvor vanskelig er det liksom, hvor er linken han (Shruggie) spør etter?

Lenke til kommentar

Vent, så du mener at muslimer som ønsker bønnerom er ekstremister, og beviset ditt er en kronikk skrevet av en organisasjon som er kjent for islam-hets og er omtrent like nøytral som FMI???

Og det er faen ikke rart jeg ikke fant "artikkelen" din, med tanke på at dette er en kronikk med partisk budskap. Du må være litt mer forsiktig med ordbruken din.

Lenke til kommentar

Vent, så du mener at muslimer som ønsker bønnerom er ekstremister, og beviset ditt er en kronikk skrevet av en organisasjon som er kjent for islam-hets og er omtrent like nøytral som FMI???

Og det er faen ikke rart jeg ikke fant "artikkelen" din, med tanke på at dette er en kronikk med partisk budskap. Du må være litt mer forsiktig med ordbruken din.

Bønnerommet i seg selv er ikke problemet, men den ekstremistiske holdningen denne gruppen representerer. Når ble Islam-hets å slå ned på ekstremistiske holdninger? Islam i seg selv er heller ikke problemet, Problemet er ekstremistene som misbruker religionen til å bedrive hat og fordommer. Hva nøyaktig mener du er det "partiske budskapet" i artikkelen/kronikken/linken? Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det at de stemplet de som ekstremister selvsagt!

Med de holdningene de utviste så er jo ikke akkurat det noe sjokk.

Sitat artikkel:

eksempel: Jenter uten hijab illustreres med en kjærlighet på pinne som omsvermes av fluer. En annen illustrasjon: En jente i hijab fulgt av ordinære klær, markeres med faresignal: hun skal også ha vide, fotside klær. Begge illustrasjonene ble sendt Aftenposten.

Hvis du tror dette er islamsk ekstremisme så må du ha sett jævlig lite på nyhetene de siste 12 årene. Dette er _svært_ mildt konservativ islam av typen de har i liberale muslimske land.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Sitat artikkel:

eksempel: Jenter uten hijab illustreres med en kjærlighet på pinne som omsvermes av fluer. En annen illustrasjon: En jente i hijab fulgt av ordinære klær, markeres med faresignal: hun skal også ha vide, fotside klær. Begge illustrasjonene ble sendt Aftenposten.

Hvis du tror dette er islamsk ekstremisme så må du ha sett jævlig lite på nyhetene de siste 12 årene. Dette er _svært_ mildt konservativ islam av typen de har i liberale muslimske land.

Du kan kalle det hva du vil. Det er ekstremistiske holdninger som ikke hører noe sted hjemme, og absolutt ikke inne på et rom i norske skoler.
Lenke til kommentar

Den holdningen var ikke på norske skoler, den var på en facebook gruppe. Vil du hindre folk i å komme med religiøse beskjeder over Facebook?

Ekstremist.

Den var på facebook gruppen til den aktuelle skolen som krevde et såkalt "bønnerom". Og du kan droppe stråmennene dine. Slik du uttaler deg så fremstår du bare mer og mer som en av muslim-ekstremistene som denne saken handler om. :thumbdown:
Lenke til kommentar

Vice: Kan du definere "ekstremisme" ? Jeg ser ikke noe ekstremt i det som kommer frem her angående fluer og kjærlighet på pinne... (Jenter uten hijab illustreres med en kjærlighet på pinne som omsvermes av fluer. En annen illustrasjon: En jente i hijab fulgt av ordinære klær, markeres med faresignal: hun skal også ha vide, fotside klær. Begge illustrasjonene ble sendt Aftenposten.)

Vice: Kan du definere "ekstremisme" ? Jeg ser ikke noe ekstremt i det som kommer frem her angående fluer og kjærlighet på pinne... (Jenter uten hijab illustreres med en kjærlighet på pinne som omsvermes av fluer. En annen illustrasjon: En jente i hijab fulgt av ordinære klær, markeres med faresignal: hun skal også ha vide, fotside klær. Begge illustrasjonene ble sendt Aftenposten.)

Det er jo for pokker meg sant også! ...Fine damer vil være som en kjærlighet på pinne, og vi guttene vil være som fluer... Hva i all verden er ekstremistisk med dette? Hallo?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-95147

På min skole har vi et bønne-/meditasjonsrom. Funker som bare det. Et stille rom der man kan la tankene vandre i en ellers så hektisk skolehverdag. Skjønner ikke hvorfor ingen har tenkt på det før - Det er jo genialt.

Ved å endre navnet til "meditasjonsrom" blir saken langt spiseligere for hvermansen - og den eskluderer ingen lengre. Men for de som ser muslimspøkelser på høylys dag, er dette neppe nok til at de roer seg

Trist, men sånn er det for tiden

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er initiert av religiøse ekstremister for dyrking av hat og fordommer så er det klart at det blir mer spiselig, men fritidsaktiviteter hører i utgangspunktet ikke hjemme på skolen(i skoletiden). De kan evt. ta det like før og etter skoleslutt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noen, slike som jeg - mediterer gjennom hele dagen, og jeg trenger ikke noe spesielt rom eller tidspunkt for den aktiviteten. Men det har tatt meg noen år med hard trening å mestre den metoden. Så for min del ser jeg så stor verdi i den typen egenprogrammering, at den burde blitt pensum for alle skoleelever, og så klart bør den starte på lavest mulig alderstrinn.

Så kanskje det hadde nyttet å være litt proaktiv overfor behovet, fremfor å avvise det kontant, uten å undersøke saken nærmere for å finne de positive mulighetene som ligger i "teknikken".

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...