tomsi42 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 20. Høyt på strå 1/60s; f/4; ISO 400; G3 Noen strå som ikke har gitt helt opp enda... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hard Rock Cafe synes jeg er bra greier og jeg liker konseptet, selv om det er forholdsvis dyrt der. Hard Rock er vel faktisk ett av de få stedene hvor dem kan lage drinker skikkelig. Kan ikke huske sist jeg var et sted hvor dem kunne lage en margaritha skikkelig med salt på kanten. Selv ikke på Aker Brygge ved Latter. Dem sto nermest og klødde seg i hodet når jeg spurte om en margaritha. (eller hvordan det skrives). Dessuten så har Hard Rock en skikkelig drink meny (Vertfall på Hard Rock i Krakow) og drinkene man får ligner faktisk de man ser bilde av i brosjyren på en prikk By the way... flotte bilder forresten Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Sist jeg så en decent margaritha var i utlandet Er ikke noe drinkmann selv; det går mest i øl.og vin. Samt noe cognac/whisky av høy kvaltitet. Det jeg liker med HRC er at de spiller mye god musikk, de finnes mange steder, og maten er helt grei. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Drikker mest ØL selv, men madammen tar seg gjerne en drink Hukser hun bladde i drinkheftet og bestillte, og drinkene vi fikk lignet på en prikk NB: Jeg annbefaler deg å smake på det polske ØL'et "zywiec"! Det er det beste ØL'et jeg har smakt ever, og jeg har testet en del merker for å si det sån Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 NB: Jeg annbefaler deg å smake på det polske ØL'et "zywiec"! Det er det beste ØL'et jeg har smakt ever, og jeg har testet en del merker for å si det sån Ølhund du også! Zywiec har jeg smakt og er enig i at det er et godt øl. Det er nok ikke det beste ølet jeg smakt, da jeg har smakt veldig mye godt øl i løpet av livet. Noe av det beste jeg har fått har vært et par IPA varianter fra små mikrobryggerier. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) 21. Humpty Dumpty - the modern version 1/50s; f/4; ISO 1600, G3 Sparepærer er ikke glade i å ramle i gulvet, de heller. Endret 21. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Likte stråene og torsdagspilsen spesielt godt jeg..fine komposisjoner. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jisses, jeg har jo observert noen regndråper, men at det var andedamdimensjoner over det overrasker. Et talende vitnesbyrd. Vet ikke om jeg har den store sansen for slike kjeder som Hard Rock m.fl., men bildet var noe helt annet. Flott bruk av den buede trappa(?) som rammer inn hovedmotivet sammen med støttebjelken. Ser ikke enga for bare strå? I et perspektiv som dette fremstår til og med små gresstrå som store trær. God kontrast mot bakgrunnen. Liker bildet av knust pære. Også fordi jeg er sparepærehater muligens. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Likte godt bildene dag 10, 12 og 13! Bra farge og lys! Dag 20 gjorde seg godt som s/h bilde! Vurderer det objektivet selv (dvs til min datters kamera), hvordan er du fornøyd så langt med det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Likte stråene og torsdagspilsen spesielt godt jeg..fine komposisjoner. Takker og bukker. (Og jeg som ikke trodde du likte pils ) ... Liker bildet av knust pære. Også fordi jeg er sparepærehater muligens. Takk for nok en grundig analyse av mine forsøk. Hater ikke sparepærer selv; mulignes med unntak av prisen ... Likte godt bildene dag 10, 12 og 13! Bra farge og lys! Dag 20 gjorde seg godt som s/h bilde! Vurderer det objektivet selv (dvs til min datters kamera), hvordan er du fornøyd så langt med det? Hyggelig at de falt i smak. Bortsett fra at 30mm er en ugrei brennvidde på µ-4/3, så er jeg meget fornøyd med objektivet. Det har en meget behagelig boke, og er mer enn skarpt nok. 30mm på NEX er en no-brainer. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Bortsett fra at 30mm er en ugrei brennvidde på µ-4/3, så er jeg meget fornøyd med objektivet. Det har en meget behagelig boke, og er mer enn skarpt nok. 30mm på NEX er en no-brainer. Styrer langt unna NEX. Men 60mm er perfekt i mange sammenhenger. Alternativet er 14mm f2.5, men tror det blir for vidt. Apropos skarp 20mm'en til pana er den skarp dom smør eller har jeg bare en mandagskopi? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Liker down on the farm meget godt. Mange fine linjer og lange skygger. Nå er jo årstiden perfekt for å ta bilder av lange skygger. Graffitibildene er meget flotte også. Men hvor blir det av rusten? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Styrer langt unna NEX. Men 60mm er perfekt i mange sammenhenger. Alternativet er 14mm f2.5, men tror det blir for vidt. Apropos skarp 20mm'en til pana er den skarp dom smør eller har jeg bare en mandagskopi? Sigma har jo en 19mm i samme designet - det er kanskje et alternativ? Min 20mm er da skarp nok - ser ikke store forskjellen til 14mm f/2.5. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Liker down on the farm meget godt. Mange fine linjer og lange skygger. Nå er jo årstiden perfekt for å ta bilder av lange skygger. Graffitibildene er meget flotte også. Men hvor blir det av rusten? Nå har det ikke vært for mange soldager på denne kanten av landet i høst; så det er et under at det har blitt noen bilder av den typen i det hele tatt Det har vært dårlig med gode rustmotiv sålangt, denne måneden. Men det er noen dager igjen Takk for kommentarene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Takker og bukker. (Og jeg som ikke trodde du likte pils ) Nei, drikker ikke pils nei...men liker jo fine bilder.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Nei, drikker ikke pils nei...men liker jo fine bilder.... En av to er ikke galt Endret 22. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 22. Titt tei 1/60s; f/2.8; ISO 250; G3 En noe sliten stressball ... Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Mye fine bilder, liker cafe bildet godt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Mye fine bilder, liker cafe bildet godt. Takk. Setter også pris på at du med flere er flinke til å kommentere alle trådene. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) 23. Høst er tåke 1/400s; f/5,6; ISO 640; GH2 Hadde en trivelig, men kald, tur i tåken rundt Tanum Kirke i ettermiddag. Så da passer det med et alternativ også: Endret 23. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå