k.n.b Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Det var en klar forskjell på første og andre pløyebilde. Jeg tror jeg foretrekker siste versjon. "En studie i rust": Se det ja, også mot blå bakgrunn til og med. Lekkert. Huff, en ørkesløs vandring i pudder i motbakke. Glad jeg slipper. Er nok ikke lenge før det er skiføre her, da får vi vel et bilde tatt mens du er i rennafart nedover? Ellers er jeg med twoeyes her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Takk for kommentarene. @k.n.b - den siste utgaven av pløyebildet er nok mer slik jeg ønsket det; men føler ikke at jeg er helt i mål enda.Får la den ligge og godgjøre seg en stund. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 29. Down on the farm III 1/100s; f/5,6; ISO 160; G3 Da har den kommet hit også, vinteren. Skal forsvinne om et par dager ... Alternativ versjon i spoiler. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Her synes jeg sort hvitt versjonen fungerte best. Så lite farger så da er det kanskje like greit. Etter min smak fungerer beskjæringen i spoiler også bedre -linjene i åkeren kommer bedre fram. Liker begge men synes spoiler var mest etter min smak. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Flotte farger i rustbildet, men jeg liker spesielt "En kveldstur i bakken". Herlig "sug" i bildet, fine linjer og etterbehandling! "Down on the farm III" er pen, men jeg liker også det i spoiler best. Lekkert med kraftig kontrast og kurver som trekker blikket inn i bildet. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kan se slitet hos turgåeren i Kveldstur i bakken bare utfra kroppsspråket. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Takk for kommentarene. Jeg skal være enig i at spoilerversjonen i går er noe bedre - men jeg valgte den versjon som var nærmest de to andre utgave av "Down on the farm". Når det gjaldt turgåeren, så var det en meget energisk herremann, som forsvant fort oppover bakken. Den krokete stilen skyldes nok stavene han brukte. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 30. Have a banana 1/80s; f/5,6; ISO 160; G3 Må ha med noe banan-relatert jeg også. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Det skal sikkert være sån Tomsi, men det første som slo meg når jeg så bilde var en hvitbalanse på bærtur Men... liten DOF ligger mitt hjerte nært Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Det stemmer at det skal være sånn - har brukt et Crossprocessing filter i ACDSee Pro pluss en del andre tvilsomme triks Om det blir bra, kan sikkert diskuteres Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Flott, men for meg ser det ut som "Had a banana" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Flott, men for meg ser det ut som "Had a banana" And it was good Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) 31. Møkkavær! 1/30s; f/4; ISO 640; G3 Dagen startet med snø og sludd; men har nå gått over til regn. Og hjemme ser det slik ut i kveld: Ikke helt skarpt ... Endret 31. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Takk for en fin fest med mange gode bilder! Brrr... du "fanget" virkeligen mökkavärstemningen. Snart får vi slikt vär her også, tror jeg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det var en fin, ny banan-posisjon..og illustrerende, trist værbilde som avslutning på Oktober-festen...takk for følget, du har vært oppfinnsom denne gangen også Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Bananen likte jeg godt, liker fargenyansene her og dofn. Alt i alt en virkelig flott fest Tom med mange flotte bilder og favoritter. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Henger meg på hylekoret når det gjelder "Down on the farm III". Dvs. at jeg foretrekker spoileren. Jeg er ikke brennsikker på at det først og fremst har med farger eller mangel på sådan å gjøre (selv om det egner seg i s/h pga det grafiske preget), men fordi billedutsnittet (etter mitt syn) gir et bedre bilde rett og slett. Spesielt den delen av jordet nærmest de første trærne gir god dybdefølelse ved at mønsteret i halmstubbene slynger seg diagonalt innover i bildet. Bananbildet er et vellykket stilleben, med godt fundert komposisjon. "Møkkavær!" er en passe avslutning av en passe traurig dag. Som vanlig er du utholdende og er av de som klarer å prestere hver eneste dag. Takk for festen! PS: Savner "Sitter fast" som utvalgt i galleriet... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Godt gjennomført, synes du holder et gjennomført høyt nivå gjennom hele oktober. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Mange flotte bilder, spesielt landskapsbildene dine er inspirerende. Mine favoritter er #19: På landeveien og Down on the farm trilogien. Virkelig pene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå