Gå til innhold

Hjelp til Asus p8z77-v Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Intel Speedstep kalles det, skrur du det av fungerer ikke Intel Turbo Boost lenger.

Om du har overklokket Turbo Boost er det best å la dette være slik det er, det sparer strøm og koster kun et par promille ytelse i benchmarks.

 

Det her vekket min nysgjerrighet litt. Nå sitter jeg med et z77 v pro hovedkort og 3570k. Har såvidt begynt å titte litt i biosen og det er jo ikke akkurat direkte få innstillinger der. Alt jeg har gjort til nå er å satt hastighet og volt på rammen. Kjørte også turbo opp til 3,9. Alt av volt står på auto. Kan en bare fortsette å øke turbo hastigheten? Er det noe mer en må justere på eller ta hensyn til? Utenom varme da vel å merke :)

 

Lest litt på nett og der kommer det stort sett frem at hvis en ikke kjører veldig så høy oc, er det ikke nødvendig å stille på andre volt spenninger i bios.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Nå ligger tempen under prime95 blendtest på 67 max temp. cpu-z viser på det høyeste 1.192v. Tja, vet at det generelt ikke er noe galt med den tempen, men syns den er litt høy med en rom temp på 22-23 og viftene på nh d14 spinner rundt på høyeste turtall. Men kan nå hende dette er ca "vanlig" gjennomsnittlig temp for 3570k, ikke vet jeg. Luftingen i kabinettet er passe greit også, men skal få inn noen fler vifter med tid og stunder.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Nå ligger tempen under prime95 blendtest på 67 max temp. cpu-z viser på det høyeste 1.192v. Tja, vet at det generelt ikke er noe galt med den tempen, men syns den er litt høy med en rom temp på 22-23 og viftene på nh d14 spinner rundt på høyeste turtall. Men kan nå hende dette er ca "vanlig" gjennomsnittlig temp for 3570k, ikke vet jeg. Luftingen i kabinettet er passe greit også, men skal få inn noen fler vifter med tid og stunder.

Ja, du kan jo alltids gå tilbake til en Pentium, da burde det ikke være store forskjellene mellom kjernetemperatur og lufttemperatur.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg mere på lignende resultater jeg ha sett på nett. Med høyere spenning enn det jeg har, og litt lavere temp. i tillegg. Hva en pentium har med saken å gjøre forstår jeg ikke helt, da det er noe helt annet. Regner ikke med at jeg hadde fått samme tempen med stock kjøleren og null vifter i kabinettet :p

La bare merke til at jeg kanskje har litt høyere temp enn en del andre.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...