Jan Erik Engan Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Smedbrua Bildet er fjernet. Beskrivelse: Smedbrua ligger langs Gamleveien, en del av Sølvveien i Øvre Eiker kommune. Brua ble bygd rundt 1630 og regnes som en av landets eldste steinhvelvsbruer, men opprinnelig ble brua bygd i tre. Dagens bru ble bygd i 1767, i 1960 ble brua fredet. Også veien,Sølveien,regnes også for å være en av Norges første offentlig vei.Som Kong Christian den 4. brukte å frakte ut sølvet av gruvene på Kongsberg. V1 og V2 tatt i forrige uke,mens V3 tatt i vinter.V1/V2 HDR by the way;) Link til bildesiden Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Flott dokumentar Jan Erik..og fine bilder Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Kjempeflott bilde med nydelig speiling igjen. Kjører en del forbi her nå som de jobber så fælt på E134. Et ganske anonymt sted - så jobben du gjør tar jeg av meg eh... hatten for Supert at du kommer med litt sølvverkshistorie - finnes mye mer av den Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Flott dokumentar Jan Erik..og fine bilder Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Kjempeflott bilde med nydelig speiling igjen. Kjører en del forbi her nå som de jobber så fælt på E134. Et ganske anonymt sted - så jobben du gjør tar jeg av meg eh... hatten for ;)Supert at du kommer med litt sølvverkshistorie - finnes mye mer av den Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Meget bra dette J.E. Artig med medfølgende tekst. Det er lærerikt. V3 for meg men jeg er jo en snømann. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Meget bra dette J.E. Artig med medfølgende tekst. Det er lærerikt. V3 for meg men jeg er jo en snømann. Takker;)...snø er gøy...;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg