Gå til innhold

BK: Panoramaer

Coffey

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt ganske glad i å ta panoramaer, ved at jeg tar en serie med bilder (oftest håndholdt, da de er impulsive) med Sigma 30mm f/1.4-en min på Canon 7D, og autobatcher det sammen i Photoshop etterpå og fargeredigerer det i Lighroom.

Jeg legger ved de 4 jeg er mest fornøyd med, og skulle gjerne hatt litt kommentarer på spesielt utsnitt, komposisjon og fargeredigering. Hva gjør jeg bra, og hva burde jeg ta mer hensyn til/bli bedre på?

#1: Mývatn, Island.

post-94463-0-86168000-1348969895_thumb.jpg

#2: Trollstigen, Norge.

post-94463-0-51244300-1348969896_thumb.jpg

#3: Dettifoss, Island.

post-94463-0-14036500-1348969897_thumb.jpg

#4: Venesia, Italia.

post-94463-0-91064600-1348969897_thumb.jpg

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trollstigen og Venezia var veldig bra, flotte farger og komposisjon. Kunne kanskje ha fått med deg hele Fossen på trollstigen hvis det var mulig.

På det andre bildet er mannen litt for midtstilt og jeg ble ikke helt fortrolig med fargene på det bildet. Ellers så var det et veldig bra bilde.

Det nest siste blir litt kjedelig i mine øyne, og fargene var ikke helt i min stil.

Men det ser ut som du har dreisen på panoramabilder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar! :)

Jeg skulle gjerne ha fått med meg hele fossen, men det ble vanskelig.

Når det gjelder mannen, så forstår jeg foraktet mot midstilt, men jeg liker at han er helt komplett i fokus. Jeg er derimot ikke heeelt sikker på om jeg liker fargene i det bilde. Kanskje litt for mye kontrast?

Vil gjerne ha flere kommentarer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...