Elwani Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Heisann. I går (Fredag) så blei det ett helvettes basketak hjemme hos meg, og jeg ble slått rett i bakken. Det er forsåvidt ikke noe problem, fordi det forholdet kommer jeg ikke til å anmelde, men mens jeg var på legevakta, så oppholdt fortsatt politiet seg i leiligheten min, i forhold til en annen sak med en jente som hadde slått seg vrang. Mens jeg var på legevakta, så har noen vært inne hos meg, og knust tven, pcen og microen min. Politiet var de siste som forlot leiligheten, og de dro fra den med døra vid åpen. Har ikke politiet ett ansvar til å prøve å sikre leiligheten når de er de siste som drar, og de var fult klar over at jeg var på legevakta? Jeg ville tru de hvertfall hadde ett ansvar for å lukke ytterdøra etter seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Det er jo et veldig godt spørsmål, jeg tror ikke de har noe plikt til å gjøre det. Lenke til kommentar
nxo Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hvordan vet du at politiet var de siste som dro? 1 Lenke til kommentar
Credibility Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Litt vanskelig å si når du sier at det fremdeles var noen i leiligheta di. Eller tok politiet henne med seg? 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg ville kontaktet en advokat og hørt hva h*n sier om saken. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Politiet tokk med seg ho som slo seg vrang, men ho måtte be de snu fordi ho hadde glemt noe, så de gjorde det. Og en politibetjent tokk seg inn i leiligheten, hentet det som ho hadde glemt, og gikk fra leiligheten med døren vid åpen, det er jenta sjøl som har vitna om det her til meg. Ingen andre befant seg i leiligheten eller inærheten på det tidspunktet her. Lenke til kommentar
Credibility Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg ville henvendt meg til spesialenheten for politisaker og spurt høflig om du kan ha en sak der. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Den rette framgangsmåten her er å sende inn ei skriftlig klage til politiet. Korleis du gjer dette kan du lese her: Klage på politiet Kortversjonen er at du sender ei klage adressert til politimeisteren i ditt politidistrikt. Det er kun dersom dette ikkje fører fram at du vil trenge å kontakte advokat. Husk sjølvsagt på å dokumentere dei faktiske forhold, både med bilde av skadeverket, din forklaring på kva som har skjedd og ei navneliste med eventuelle vitner. PS, har du snakka med jenta om kva ho har gjort? Ho vil nok kunne oppklare om det er politiet eller ho sjølv som satte frå seg døra i åpen stilling. Dette er ei problemstilling som nok ofte er aktuell. Spørsmålet er om politiet tar på seg noke ansvar når dei ankjem eit "åsted" der huseigaren blir sendt vekk frå staden. Er det ein forskjell om eigaren blir sent i ambulanse eller tatt med av politiet? Eit anna spørsmål vil være om politiet har lov til å overlate ansvaret til andre som måtte befinne seg i boligen. På ein fest vil det ofte være ei blanding av folk som kjenner deg veldig godt og folk som berre kjenner deg så vidt det er. I tillegg så dukker spørsmålet om kor mykje ein kan pålegge politiet å gjere for å sikre boligen. Det å lukke ytterdøra vil nok være rimelig å kunne forvente av politiet, men må politiet låse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå