Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin funker kun med 1 stk 4 gb ram?

Anbefalte innlegg

Hei

Datamaskinen min funker kun med 1 stk 4 gb ram brikke i seg. Hvis jeg har 2 stk i, så får jeg ikke alltid startet datamaskinen og evt. av og til Bluescreen? Hva kan dette komme av? Har et Z77-ds3h Hovedkort og rammene er

http://www.dustinhome.no/product/5010485739/corsair-8gb-ddr3-xms3-intel-i5-i7-pc12800-1600mhz-2x4gb/#intcmp=searchProvider_AutoComplete

Virker ikke som det er ram slot i hovedkort, da jeg får startet opp med minst 2 av disse slottene, men som sagt kun med en brikke satt i.

Holder 4 gb til spill osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behøver ikke å bety noe, men jeg finner ikke RAMen din i

Qualified Vendors List (QVL)

Og du plasserer brikkene i h.h.t. brukerhåndboka? Prøvd både slot 1+2 og slot 3+4?

post-206045-0-46066800-1348961967_thumb.png

Hvor mye tilgjengelig RAM ser du i BIOS hvis du setter i begge brikkene?

Jeg har prøvd alle slots egentlig, men startet med dem i slot 1 og 2 som vist på tegning. Men kommer av og til inn på data, men en sjelden gang kun. Har fått startet opp å registrert at det er 8 gb ram på dataen, Har ikke sjekket i bios men skal se på det nå :)

Hvor mye har den listen du linket til først å si? Ser det ikke jeg heller, bør jeg evt. bytte ?

Lenke til kommentar

QVL eller på norsk godkjente (sertifisert) produsent liste som betyr nettopp det. Det er en liste av godkjente produkter som passer til ditt produkt. (I dette tilfelle er det RAM som skal passe på hovedkortet ditt. Så ja det har i høyeste grad noe å si. Er slikt man BØR sjekke når man skal kjøpe hardware. Anbefaler å Sende tilbake RAM og bytte til noe som passer i følge listen.

Lenke til kommentar

QVL eller på norsk godkjente (sertifisert) produsent liste som betyr nettopp det. Det er en liste av godkjente produkter som passer til ditt produkt. (I dette tilfelle er det RAM som skal passe på hovedkortet ditt. Så ja det har i høyeste grad noe å si. Er slikt man BØR sjekke når man skal kjøpe hardware. Anbefaler å Sende tilbake RAM og bytte til noe som passer i følge listen.

Får vel ikke sendt tilbake ram når dem er satt i datamaskin eller hvordan er dette med angrerett osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...