Gå til innhold

Hva tror dere om dette?

oya

Anbefalte innlegg

Limer bare inn det jeg skrev til komplett:

For et par dager siden startet maskinen å oppføre seg merkelig. Den startet opp, men noe skjermbilde ville ikke komme opp. Fikk tak i en datakyndig ved et datafirma (ITpartner AS bodø). Vi tok ut komponent etter komponent. Testet skjermkortet i en annen maskin. Det funket. Testet et annet skjermkort som funket på maskinen min. Samme problemet. En sjelden gang vil maskinen skru seg på. Den funker stabilt å fint. Dette var med bare en HDD, skjermkort, hovedkort, ram, dvdrom og cdbrenner tilkoblet. Jeg skrudde av maskinen etter en dag oppetid for å koble til to Harddisker. Fikk samme problemet tilbake. Sjekket at kablene var skikkelig i. Maskinen vil ikke skru seg på. Vi har konkludert med at det nesten må være hovedkortet det er noe galt med. Ønsker å sende dette i retur. Håper på rask behandlig i og med at maskinen brukes i jobbsammenheng.

Har et Asus P4C800/DELUXE Hovedkort

P4 2.6 800 fsb

1 GB twinmos 3200 dual pack

Sapphire 9600 PRO Ult. edi.

Enermax Strømforsyning

Kan det være rett at det er hovedkortet. Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du er HELT sikker på at det ikke står noe om dette i manualen din (noe det alltid pleier å gjøre) så kan du sjekke på selve hovedkortet og se etter en liten jumper hvor det står cmos elle rnoe lignende ved siden av...

Hva skal jeg gjøre med denne jumperen?

Lenke til kommentar

Først må du fjerne strømledningen fra systemet og vente til strømmen har forsvunnet fra HKet. Deretter flytter du jumperen over på den pinnen som den ikke står på fra før. Nå kortsluttes kretsen som gir BIOS chipen strøm, og alle innstillinger slettes. La den stå sånn en to tre sekunder, og flytt den så tilbake.

Tilsett strøm og litt knappetrykking, og PCen skulle starte som normalt.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...