€uropa Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg er ikke sikker på om dette er riktig kategori, men jeg kjører på. Jeg lastet ned et par programmer før i dag. Jeg vet ikke mye om PC-er, men jeg regner med at jeg fikk med noe ekstra dritt i nedlastingen. Saken er at jeg plutselig får masse ekstra irriterende reklame på internett. Det vil si at jeg får sånne "du har vunnet 10000 kroner"-meldinger og annonser der det står "gå ned 5 kg på to uker" under kommentarfeltene i facebook, for eksempel (de er merket "ads not by facebook"). Her på forumet blir tilfeldige ord til linker til mer røde linker til mer reklame. Jeg har avinstalert de programmene jeg lastet ned, men tydeligvis ikke alt. Så, vet noen hvordan jeg kan fjerne denne dritten? Takk for svar. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Du kan forsøke å fjerne de programmene du lastet ned. I kontrollpanel - softwarelisten kan du også kunne se det aktuelle programmet som la seg inn som reklameprogram og kun ta bort det. Det du lastet ned var en falsk side / tredjepartiside som legger ved reklame og pakker det inn i den filen du egentlig skulle ha. I 86.54% av tilfellene kan du unngå dette ved å ikke hake av avtalen for softwaren. Det er ikke alltid det kreves og bare er lureri for å få oss til å tru at man iallefall må hake av en av avtalene , slik man må på en del original programmvare. 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Før du fjerne evt malware, så kan det lønne seg å laste ned Winsockfix. Noen av disse malwareprogrammene har det med å fjerne internett når de blir fjernet. Dette pga at de har full kontroll over nettforbindelsen (windows sockets i PC). For å fjerne slike malwareprogrammer, så er det første bud å ikke takke ja når du installerer annen software. Nr to er å gå inn på kontrollpanel og fjerne slike som ligger i listen over installerte programmer. Nr tre er å scanne maskinen din i sikkermodus med nettverk. (Restart PC og start den i sikkermodus med nettverk, trykk på F8 før windows starter). Klikk så på denne linken: http://www.eset.no/trusselsenter/onlineskanner/ Endret 30. september 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå