glimpze Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Hei, Kjøpte meg brukt laptop av typen som i overskrift for ei lita uke siden. Har merket at den har blitt veldig varm noen få ganger, men da jeg prøvde å spille Age Of Empires III tok det helt av sted. Det luktet svidd, og jeg klarte ikke å holde hånden over der viften er (oppe i venstre hjørnet på tastaturet). Jeg lastet derfor ned Speedfan og dette var temperaturene som møtte meg: GPU 86 grader C HD0 46 grader C Temp1 93 grader C Core0 90 grader C Core1 90 grader C Core2 91 grader C Core3 92 grader C Dette er jo helt ekstreme temperaturer. Jeg har aldri vært ute for noe tilsvarende. Bare nå, ved å ha et par faner åpne i Firefox, ligger de fleste temperaturene på rundt 75 grader C (bortsett fra HD, som holder 45 grader C). Hva tror dere kan være grunnen til dette? Synger PCen på siste verset og har jeg rett og slett kjøpt katta i sekken? Vil en formatering hjelpe? Takk for hjelp! Endret 29. september 2012 av glimpze Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Du mener reinnstallasjon ikke formatering som er noe helt annet. Det vil uansett ikke hjelpe. Du har 2 scenarioer, enten er maskinen full av støv eller så er en eller flere vifter utslitt. Å bytte vifter i en bærbar er heller ikke noe menigmann bør prøve selv. Lenke til kommentar
glimpze Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Jeg mener formatering og så installere windows på nytt igjen. Antar også at det ikke vil hjelpe, men vil uansett formatere den da den ikke var det da jeg kjøpte den brukt. Hm. Hvor mange vifter er det i en laptop? Er i alle fall den på venstre siden, og den fungerer tilsynelatende fint. Så er det vel kanskje ei vifte på CPUen også? Og kanskje ei på GPUen? Har byttet vifte i min gamle Dell før, det gikk knirkefritt ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå