Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Jan R. Halvorsen - 50 mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker alle for svar, artig å se at de fleste synes spoilerbilde 1 var finest. Er vel tilbøyelig til å være enig i at det er det mest "slående" av dem - så får jeg heller leve med min frykt for å bruke klisjeer :)

k.n.b. - oppskriften er enkel:

4 dl mel, 25 g gjær, 1/2 ts salt, 2 ss olje, 1 1/2 dl lunkent vann. Etter heving, kjevle deigen tynt, strø havsalt/Maldon og valmuefrø, skjær i 2 cm brede strimler, tvinn. Stek på 200 grader til lysebrune. :)

Lenke til kommentar

Takk for oppskrift. :new_woot:

Du har skjønt det. I en lang Oktoberfest må man bare bare gripe sjansen når den byr seg. I 74118 har du jo timet det 111% prosent. Sånn ca. Vanskelig å velge mellom farger og s/h, egner seg egentlig i begge varianter. Som du kanskje har forstått ut fra min egen festtråd, så har jeg ikke akkurat noe i mot at man viser bevegelse med styring av lukkertiden.

Lenke til kommentar

Mønsteret i bakgrunnen gav bildet masse tekstur og løfter det opp. Ett flott fanget øyeblikk, usikker på om jeg foretrekker med eller uten farger da begge fungerer godt.

Takk for kommentar!

Takk for oppskrift. :new_woot:

Du har skjønt det. I en lang Oktoberfest må man bare bare gripe sjansen når den byr seg. I 74118 har du jo timet det 111% prosent. Sånn ca. Vanskelig å velge mellom farger og s/h, egner seg egentlig i begge varianter. Som du kanskje har forstått ut fra min egen festtråd, så har jeg ikke akkurat noe i mot at man viser bevegelse med styring av lukkertiden.

Oppskriften er egentlig en straight pizza-oppskrift, ikke noe spesielt ;) Ellers, takk for kommentar!

Kult og kreativt! Liker egentlig alt med det, men spesielt at det er symmetrisk, teksturen i bakgrunnen og selvfölgelig jenten som löper for å rekke toget (hun "gjör" hele bildet).

Hyggelig du likte det - og selsagt at du tar deg tid til å kommentere!

Liker "Spøkelsestoget" godt. Fanget det riktige øyeblikket her :thumbup:

Takker!

Lenke til kommentar

26. Overload

Tok en del urbane bilder av bygg i morges på vei til jobb, klarer rett og slett ikke velge mellom dem, derfor tar jeg noe helt annet :) Er iallfall mye å se på i dagens utvalgte..

post-149743-0-57590300-1351287449_thumb.jpg

Nex 5n, Minolta 50/2, 1/60 sek, f/4, ISO 800.

Klarer selvsagt ikke la vær å vise noen av de andre til interesserte..

Alle er tatt på Karenslyst, Skøyen, i morgenlyset

post-149743-0-68613800-1351287592_thumb.jpg

post-149743-0-41799400-1351287609_thumb.jpg

post-149743-0-06945100-1351287898_thumb.jpg

Lenke til kommentar

27. Gjersjøelva

Renner fra Gjersjøen i Oppegård, og ut i Bunnefjorden i Oslo. Bildet er tatt ved den menneskeskapte fossen, rett ved der en av Norges første vannsager ble opprettet på begynnelsen av 1500-tallet. Og nei, jeg vet ikke slik, Wikipedia er god å ha..

post-149743-0-80388000-1351384497_thumb.jpg

Nex 5n, Minolta 50/2, f/8-11, 1/6 sek, ISO 100.

Syns bare det blir verre og verre å velge...

post-149743-0-82812700-1351384638_thumb.jpg

post-149743-0-34487000-1351384656_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du gjør det ikke lett for deg heller da. Alle de tre fossebildene kunne passere, og det siste fra dagens spoilerliste var bare herlig. Tror nesten det overgår hovedbildet. Selv om det er vanskelig å argumentere mot tåke.

Ellers ser jeg at du foretrekker omtrent samme sløring i fossebildene som jeg selv gjør, ikke for mye, ikke for lite. Jeg hadde en lang og strabasiøs tur (sammen med Kaian som ikke er med i Årets fest) langs Gjersjøelva for et par Oktoberfester siden. Jeg hadde da som mål å komme gjennom alle Oslo's elver. Er absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Ser at jeg helt har glemt å takke for responsen også, får vel unnskylde meg med at jeg har forsøkt å kommentere...

Derfor, takk til Linepusle, twoeyes, BjørnÅgeS, Jann og ikke minst k.n.b. for at dere tar dere tid! Edit: og RandiA!

k.n.b., du kan faktisk se bladet i de to siste spoilerbildene også på hovedbildet, litt til venstre for midten. Bena kan være en god erstatning for zoom ;)

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...