Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Lyspärebildet falt i smak! Godt komponert og en fin klarhet og skjerpe. Takker for kommentar! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 18. I skyggen Så måtte stativet frem - blir fort mørkt om ettermiddagen.. Nex 5n, Minolta 50/2, f/8, 10 sek, ISO 100. Måtte stille som modell selv, et par andre varianter i spoiler. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Flott diagonal og knæsje farger i det første bildet 8. oktober er et særdeles flott portrett. Fin fargetone. Bladerunner-effekten var også stilig, for en sportsidiot som meg selv Det siste bar en tung dysterhet over seg. Endret 19. oktober 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Og jeg som trodde jeg hadde håpløs utsikt ut av kontrovinduet! Stilig bilde av deg som munk i kappe - hvor har du tatt de bildene? Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Flott diagonal og knæsje farger i det første bildet 8. oktober er et særdeles flott portrett. Fin fargetone. Bladerunner-effekten var også stilig, for en sportsidiot som meg selv Det siste bar en tung dysterhet over seg. Takker for kommentar! Og jeg som trodde jeg hadde håpløs utsikt ut av kontrovinduet! Stilig bilde av deg som munk i kappe - hvor har du tatt de bildene? Hehe, ja, ikke mye å skryte av utsikten vestover. Sydover er den bedre Bildene er tatt ved Kolbotn kirke. Edit: Og der skjønte jeg multisitat også gitt.. Endret 20. oktober 2012 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 20. Innkast 3 timer ute på fotballcup i Oslo-området i dag - ingen stor værmessig nytelse. Men artig å se de håpefulle i aksjon. Manuell fokus og fotball er ikke det enkleste, så for å sikre bilder til avslutningen ble de fleste tatt med D300s. Måtte prøve noe manuelt også, ble noen jeg ble fornøyd med også der - til tross for dårlig lys. Nex 5n, Minolta 50/2, f/2, 1/250 sek, ISO 1250. Et par til i spoiler. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Ah, togbilde. Ikke noe er som et tog i passelig fart, kombinert med jernbaneskinner. Jeg kjenner at jeg har lyst på et tog- eller jernbaneskinnebilde i festen snart jeg også. For øvrig likte jeg spoileren, med perfekt utsnitt. Det er hit alle lyspærene har havnet ja. Må si jeg irriterer meg litt over det forbudet der. Det blir litt rot, men det forteller også en historie. Så du liker deg i skyggen. Passe dystert og mystisk. Fin bruk av den store, mørke skyggeflaten. Må si jeg stusset litt på det innkastet. Innkast med kosedyr? Men det er vel bare en fingervante antar jeg. For øvrig velkomponert og godt timet. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Ah, togbilde. Ikke noe er som et tog i passelig fart, kombinert med jernbaneskinner. Jeg kjenner at jeg har lyst på et tog- eller jernbaneskinnebilde i festen snart jeg også. For øvrig likte jeg spoileren, med perfekt utsnitt. Det er hit alle lyspærene har havnet ja. Må si jeg irriterer meg litt over det forbudet der. Det blir litt rot, men det forteller også en historie. Så du liker deg i skyggen. Passe dystert og mystisk. Fin bruk av den store, mørke skyggeflaten. Må si jeg stusset litt på det innkastet. Innkast med kosedyr? Men det er vel bare en fingervante antar jeg. For øvrig velkomponert og godt timet. Aller først, utrolig imponert over tiden du bruker på både mine og andres bilder! Veldig takknemlig! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 21. Hjemmebakst 500 g hvetemel, 4 dl kaldt vann, 1 1/2 ts salt, 1/4 ts tørrgjør. Bland ingrediensene i en bolle (ingen knaing nødvendig), la den stå over natten, del deigen i 5 like deler, rull til pølser (bruk endel mel, da deigen er klissete), tvinn den hvis den skal se ekstra lekker ut, la den etterheve 2 timer, fukt med vann, strø med valmuefrø. Stekes i ca. 20 min på 225 grader til fin farge. Utrolig enkelt, og veldig godt. Nex 5n, Minolta 50/2, f/2, 1/60 sek, ISO 500. Fler.. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Delikat:) eller som Olaf Sand ville sagt: Uten foodprofessor - bærre lækkert. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Portrettet 8 oktober ble meget pent. Innertier! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 I skyggen ble flott, fine kontraster og lyset. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Likte særlig lampehavet den 17! Fine dråper i den 15, skal sies. 18 og 20 er også i min smak! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Delikat:) eller som Olaf Sand ville sagt: Uten foodprofessor - bærre lækkert. Takker så mye for kommentar! Bare å se fram mot reprisen nå Portrettet 8 oktober ble meget pent. Innertier! Takk! I skyggen ble flott, fine kontraster og lyset. Og takk til deg! Likte særlig lampehavet den 17! Fine dråper i den 15, skal sies. 18 og 20 er også i min smak! Og deg! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Innkast var fint fanget, og du fikk det nybakte brødet til å se veldig fristende ut også. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 23. Hverdag Godt å få litt hjelp med matlaging! Ikke oppstilt på noen måte, bare et hverdagsknips.. Nex 5n, Minolta 50/2, f/?, 1/60 sek, ISO 500. Litt annen variant i spoiler. Så klisje at jeg ikke tok som hovedbilde Hjemmelaget Grissini - til tross for at det er hverdag.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Tja, klisjé eller ikke (spoileren altså). Bildet som sådan er i mine øyne 3000 hakk bedre enn det valgte, og det kun for at du tør å gå tettere på. Et meget bra bilde uansett 'shopping eller ei. Hjemmebaksten så delikat ut, får nesten lyst til å forsøke oppskriften. Men også her synes jeg spoiler 1 er en vinner. Endret 23. oktober 2012 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 23. var et fint utsnitt, ellers enig med k.n.b om "baker-spoileren". Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Lekkert med hjemmebakt og fine bilder. Får lyst på å bake noe selv nå. Jeg liker også best det förste i spoiler. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Mye bra her, mine to favoritter så langt: Dag 8. October Her bidrar alt det "gale": fargestikk, korn, bevegelsesuskarphet, gjengrodde skygger til et kjempebilde med masser av oktoberstemning. Dag 17, Slukket Her er det mye som er mere etter boka, gjentagelse/ variasjon av former, fint avstemte blå og gulbrune fargetoner. Tøft bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå