Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Jan R. Halvorsen - 50 mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott diagonal og knæsje farger i det første bildet :)

8. oktober er et særdeles flott portrett. Fin fargetone. Bladerunner-effekten var også stilig, for en sportsidiot som meg selv :)

Det siste bar en tung dysterhet over seg.

Takker for kommentar!

Og jeg som trodde jeg hadde håpløs utsikt ut av kontrovinduet!

Stilig bilde av deg som munk i kappe - hvor har du tatt de bildene?

Hehe, ja, ikke mye å skryte av utsikten vestover. Sydover er den bedre :)

Bildene er tatt ved Kolbotn kirke.

Edit: Og der skjønte jeg multisitat også gitt..

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

20. Innkast

3 timer ute på fotballcup i Oslo-området i dag - ingen stor værmessig nytelse. Men artig å se de håpefulle i aksjon. Manuell fokus og fotball er ikke det enkleste, så for å sikre bilder til avslutningen ble de fleste tatt med D300s. Måtte prøve noe manuelt også, ble noen jeg ble fornøyd med også der - til tross for dårlig lys.

post-149743-0-63968400-1350773338_thumb.jpg

Nex 5n, Minolta 50/2, f/2, 1/250 sek, ISO 1250.

Et par til i spoiler.

post-149743-0-65772800-1350773507_thumb.jpg

post-149743-0-90266800-1350773528_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ah, togbilde. Ikke noe er som et tog i passelig fart, kombinert med jernbaneskinner. Jeg kjenner at jeg har lyst på et tog- eller jernbaneskinnebilde i festen snart jeg også. For øvrig likte jeg spoileren, med perfekt utsnitt.

Det er hit alle lyspærene har havnet ja. Må si jeg irriterer meg litt over det forbudet der. Det blir litt rot, men det forteller også en historie.

Så du liker deg i skyggen. Passe dystert og mystisk. Fin bruk av den store, mørke skyggeflaten.

Må si jeg stusset litt på det innkastet. Innkast med kosedyr? Men det er vel bare en fingervante antar jeg. For øvrig velkomponert og godt timet.

Lenke til kommentar

Ah, togbilde. Ikke noe er som et tog i passelig fart, kombinert med jernbaneskinner. Jeg kjenner at jeg har lyst på et tog- eller jernbaneskinnebilde i festen snart jeg også. For øvrig likte jeg spoileren, med perfekt utsnitt.

Det er hit alle lyspærene har havnet ja. Må si jeg irriterer meg litt over det forbudet der. Det blir litt rot, men det forteller også en historie.

Så du liker deg i skyggen. Passe dystert og mystisk. Fin bruk av den store, mørke skyggeflaten.

Må si jeg stusset litt på det innkastet. Innkast med kosedyr? Men det er vel bare en fingervante antar jeg. For øvrig velkomponert og godt timet.

Aller først, utrolig imponert over tiden du bruker på både mine og andres bilder! Veldig takknemlig!

Lenke til kommentar

21. Hjemmebakst

500 g hvetemel, 4 dl kaldt vann, 1 1/2 ts salt, 1/4 ts tørrgjør. Bland ingrediensene i en bolle (ingen knaing nødvendig), la den stå over natten, del deigen i 5 like deler, rull til pølser (bruk endel mel, da deigen er klissete), tvinn den hvis den skal se ekstra lekker ut, la den etterheve 2 timer, fukt med vann, strø med valmuefrø. Stekes i ca. 20 min på 225 grader til fin farge. Utrolig enkelt, og veldig godt.

post-149743-0-96152200-1350854732_thumb.jpg

Nex 5n, Minolta 50/2, f/2, 1/60 sek, ISO 500.

Fler..

post-149743-0-34951000-1350854864_thumb.jpg

post-149743-0-60660000-1350854909_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Delikat:) eller som Olaf Sand ville sagt: Uten foodprofessor - bærre lækkert.

Takker så mye for kommentar! Bare å se fram mot reprisen nå ;)

Portrettet 8 oktober ble meget pent. Innertier!

Takk!

I skyggen ble flott, fine kontraster og lyset.

Og takk til deg!

Likte særlig lampehavet den 17! Fine dråper i den 15, skal sies. 18 og 20 er også i min smak!

Og deg!

Lenke til kommentar

Tja, klisjé eller ikke (spoileren altså). Bildet som sådan er i mine øyne 3000 hakk bedre enn det valgte, og det kun for at du tør å gå tettere på. Et meget bra bilde uansett 'shopping eller ei.

Hjemmebaksten så delikat ut, får nesten lyst til å forsøke oppskriften. Men også her synes jeg spoiler 1 er en vinner.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Mye bra her, mine to favoritter så langt:

Dag 8. October

Her bidrar alt det "gale": fargestikk, korn, bevegelsesuskarphet, gjengrodde skygger til et kjempebilde med masser av oktoberstemning.

Dag 17, Slukket

Her er det mye som er mere etter boka, gjentagelse/ variasjon av former, fint avstemte blå og gulbrune fargetoner. Tøft bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...