Gå til innhold

Forced 16-bit i NWN med ATI...

Anbefalte innlegg

The irony... NWN kjørte perfekt på mitt gamle GF3 kort, men på mitt nye ATI Radeon9800pro 256MB så lagger spillet av og til...

For det andre så virker det som om spillet kjører i en slags forced 16-bit løsning når det gjelder farger.

Dette er grenseløst irriterende, og jeg lurer på om det er noen so mhar tips, workarounds etc. for å kjøre spillet i 32-bits farger...

Athelas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også NWN (kommet gjennom OC og SoU med 2 forskjellige karakterer, venter spent på HotU :-D) og det går helt glatt på mitt Radeon 9700 Pro AIW m/800x600x32, 4x AA og anisotropisk filtering (bortsett når det blir flere enn 6 karakterer + 4 lyskilder). Har du oppdatert til nyeste versjon (1.31)? Denne skulle visst fikse en god del problemer relatert til ATI-kortene. Og bruker du nyeste versjon av driverne (Catalyst 3.6)? Eventuelt sett alle grafikk-innstillinger i NWN til standard (Default) og sett dette opp på nytt...

Lenke til kommentar
The irony... NWN kjørte perfekt på mitt gamle GF3 kort, men på mitt nye ATI Radeon9800pro 256MB så lagger spillet av og til...

For det andre så virker det som om spillet kjører i en slags forced 16-bit løsning når det gjelder farger.

Dette er grenseløst irriterende, og jeg lurer på om det er noen so mhar tips, workarounds etc. for å kjøre spillet i 32-bits farger...

Athelas

Dette er et kjent problem med Ati kortene (bare se www.rage3d.com forumene, det er en 20 siders lang tråd om dette). Gå til biowares side, last ned patchen som fixer laggen, så laster du ned Rage tweak på rage3d siden, og velger vekk "force 16-bit textures" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...