Charlotte-H Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg et nytt trådløs ruter fordi den jeg har nå er 4 år gammel og dårlig Disse 2 her er de beste man kan kjøpe nå ifølge Dinside, men jeg vet ikke hvilken av disse jeg skal kjøpe. Jeg vil ha den dyre men jeg har hørt jeg kommer ikke til å merke noe forskjell pga jeg har bare 70.000/5.000 internettlinje. Er det sant at den som koster 990 kr gjør like bra jobb som den som koster 2190 kr for meg som har en 70/5 internettlinje? Hva er forskjell mellom de to? ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900 Router http://www.komplett....aspx?sku=746279 ASUS RT-AC66U 11AC N1750 http://www.komplett....aspx?sku=757756 Endret 29. september 2012 av Charlotte-H Lenke til kommentar
repaguy Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg et nytt trådløs ruter fordi den jeg har nå er 4 år gammel og dårlig Disse 2 her er de beste man kan kjøpe nå ifølge Dinside, men jeg vet ikke hvilken av disse jeg skal kjøpe. Jeg vil ha den dyre men jeg har hørt jeg kommer ikke til å merke noe forskjell pga jeg har bare 70.000/5.000 internettlinje. Er det sant at den som koster 990 kr gjør like bra jobb som den som koster 2190 kr for meg som har en 70/5 internettlinje? Hva er forskjell mellom de to? ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900 Router http://www.komplett....aspx?sku=746279 ASUS RT-AC66U 11AC N1750 http://www.komplett....aspx?sku=757756 Jeg hadde kjøpt den billigste. Hovedforskjellen er at den dyreste støtter 802.11ac(ny wifi standard på 5ghz som muliggjør enda høyere fart - denne standardan kommer ikke før til enste år en gang) Det er dette som gjør den så dyr. Farten den billigste routern gir deg er uansett mer en nok i forhold til internettlinjen din, dvs. det er korrekt at den billigste gjør samme jobben i forhold til nettlinja de. Billigste er på lager og du ville aldri ha merket forskjell.. Endret 29. september 2012 av repaguy 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Det er ved senere oppgraderinger av internettlinje du vil få mest bruk for ac-standarden. Men innen den tid er nok prisen falt på ac-routerne, så det vil være lurt å kjøpe den rimeligste av de to nå. PS: Tilbudet på RT-N66U gjelder bare i kort tid. Jeg har den selv og anbefaler den pga stabilitet og rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 En ting er jo internettlinjen. En annen sak er jo overføring mellom maskiner, NAS'er etc koblet til ruteren. Der vil man selvsagt merke stor forskjell mellom disse ruterne. Men det forutsetter selvsagt at man også har AC nettverkskort om du går for den dyreste ruteren. Noe som er så og si ikkeeksisterende i dag. Selv kjører jeg bare kablet nett da det er vanskelig å gå tilbake når man er blitt vant til 1 Gbit. 3 Lenke til kommentar
Charlotte-H Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Tusen takk for svar folkens! Utifra var jeg har lært av dere flinke folk så kjøper jeg den som koster 990 kr Jeg tenkte også å kjøpe nytt trådløst nettverkskort i samma slengen. Kan disse her brukes til trådløst nettverkskort? Jeg vil kjøpe den som koster 790 kr, men jeg lurer på om jeg kan bruke den som trådløst nettverkskort. Den som koster 649 kr kan man bruke som nettverskort siden den er komplett.no nettverkskort kategori. Denne N-kort her har jeg nå og den har ikke så bra signalkvalitet Endret 30. september 2012 av Charlotte-H Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hvis du skal plugge det i en PC, så er det kortet med USB helt OK og enklest å sette opp. Disse to kortene har god rekkevidde og hastighet, så de er veldig gode valg. Skal du bruke det til andre ting, som f.eks mot en spillmaskin eller som repeater så vil den dyreste være løsningen. Lenke til kommentar
Charlotte-H Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Hvis du skal plugge det i en PC, så er det kortet med USB helt OK og enklest å sette opp. Disse to kortene har god rekkevidde og hastighet, så de er veldig gode valg. Skal du bruke det til andre ting, som f.eks mot en spillmaskin eller som repeater så vil den dyreste være løsningen. Så den som koster 790 kr fungerer som trådløs nettverkskort også? Jeg skal bruke den i spillmaskin ja Endret 30. september 2012 av Charlotte-H Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Med spillmaskin tenkte jeg på en PS3 eller Xbox-type tilkobling. Den med USB kan man bruke som nettverkskort i PC/Mac. Den dyreste kan brukes til det meste, mens den med USB er avhengig av en kompatibel datamaskin. Skal du kun bruke det som nettverkskort til din PC, så er USB-kortet løsningen. 1 Lenke til kommentar
Charlotte-H Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Takk for hjelpen, Jan Endret 3. oktober 2012 av Charlotte-H 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå