AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Herregud, jeg vet ikke lenger hva jeg kan gjøre. Jeg føler ikke at jeg når inn til kjæresten når jeg prater med han. Vi kan prate i timesvis om alt annet enn følelser, men med en gang jeg spør han hvordan han synes vi har det, eller åssen følelsene hans er for meg så lukker han seg helt.... Han svarer, men det er alltid bare slik kort "alt er fint". Selv etter de heftigste krangler så vil han ikke prate igjen etterpå og få ordnet opp på en skikkelig måte. Det at han er så lukket gjør at jeg har blitt ekstremt usikker på hans følelser og tanker. Jeg får liksom aldri vite hva han virkelig tenker om oss. Er han noen gang usikker? Er jeg drømmejenta han? Er det noe han vil ha anderledes? Hva vil han med livet? Han svarer alltid kort og alltid positivt, selv om jeg flere ganger ser at det er ikke det han virkelig mener. Han er også veldig konfliktsky av seg, noe som kanskje spiller inn. Han vil kanskje ikke si noe som kommer til å såre meg, eller gjøre meg sur. Jeg er alltid åpen om ALT. Alt fra hvordan jeg har det om dagene, hva jeg føler for han og generelt sett. Noen ganger lurer jeg på om han virkelig elsker meg. Jeg tenker at dersom han virkelig gjorde dette, så hadde han ikke vært så lukket. OG tro meg når jeg sier jeg har prøvd å prate med han. Senest i kveld prøvde jeg å få en liten dialog med han, uten noen respons. Han ville bare slappe av forran pcen og se en film. Jeg føler meg ikke sett og hørt.. Og lurer virkelig på hva dette skyldes. Skjuler han noe? Elsker han meg ikke? Er han lei av meg? Han ble dumpet og fikk kjærlighetssorg ikke så veldig lenge før han møtte meg, kanskje det har noe med saken å gjøre? Han sier han er over henne for lengst, men jeg vet han ble såret.. kanskje det er derfor han er så lukket? Jeg kan ikke være sammen med en mann som ikke tør eller kan prate om følelsene og tankene sine... Han er 25 og jeg er 23. Vi har vært sammen i ett år og bor sammen. What do you think? Anonym poster: b274a3603844085fcbae03d516e3bebe Lenke til kommentar
blinc Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg tenker at om en person er åpen eller lukket har mye med personligheten å gjøre. Men det er ikke sikkert han ser fordelen av å være åpen. Da må du fortelle hva positivt det gjør med deg og at dette kanskje er eneste vei for å redde forholdet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Du må gjøre det klart at du trenger at han åpner seg mer for deg. Som blinc skrev så kan det også hende at han bare er sånn også, så det må du også forberede deg på.. Lenke til kommentar
settings Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 vær så snill ikke sett ultimatum på L ordet. og tror ikke du skal være redd for at han ikke liker deg, hvis han ikke liker deg - hvorfor være sammen med deg? 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Nei, folk er veldig forskjellige når det gjelder det å snakke om følelser. Han er åpenbart veldig ukomfortabel med å snakke om det så jeg er tvilsom til at det kommer noe godt ut av å presse ham. Det kan være enklere for ham å snakke til deg gjennom en tredjemann. F.eks på familevernkontor eller psykolog eller lignende familierådgiver. Kanskje det kunne være en ide og spørre om han kunne tenke seg å bli med til noe slikt. Lenke til kommentar
Credibility Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Det du kan være obs på er at mange gutter skyr følelsessnakk som pesten Det kan hende at du må ta til takke med at han kanskje bare er en lukket person. Jeg er sånn selv, jeg snakker aldri om følelser. Aldri. Og ikke har jeg behov for det heller. Sånn har jeg vært til flere venner og kjærester, noen bryr seg om det og tar seg nær av det, mens andre har null problem med det. Kanskje har han en dårlig opplevelse som gjør han lukket, eller han bare er sånn. Av personlig erfaring trenger det absolutt ikke å bety at han bryr seg mindre om deg. Om det skulle være tilfelle kan du også fort merke at han blir en enda bedre lytter om du ikke gir et inntrykk av at du forventer at han åpner seg like mye tilbake til deg. Igjen, det er flere som han. Jeg er en av de. Det handler om å beskytte seg selv, enda det ikke er behov for det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå