Keiseren av Grønland Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg vurderer å oppgradere til iPhone 5. Har hatt 3GS siden 2008. Men hvor er den billigst? Jeg tror 16gb versjonen er mest aktuell for meg. Telenor har et tilbud med 249 kroner i månedsavgift, der selve telefonen koster nesten 3000 kroner. Men det er ikke det eneste alternativet. Jeg har en mulighet til å kjøpe den i USA, og etter det jeg forstår, får man den ulåst der til 3700 kroner, ifølge : http://osxdaily.com/2012/09/13/unlocked-iphone-5-prices/. Er det noen som vet hvor mye den koster ulåst i England? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 I England, ulåst hos Apple butikken koster fra £529 (ca 4900). Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Takk. Da er det altså ikke veldig mye å spare der. Det er lenge siden jeg har fulgt med på mobilmarkedet. Men når kan man forvente et prisfall på telefonen? Hvor lang tid tar det vanligvis? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Kan jeg få spørre hvor Telenor har dette tilbudet? Interessert selv. Men tilbake til spørsmålet ditt. Altså, iPhone er det ikke noe nedgang i pris. Eneste gangen prisen blir noe lavere er når det kommer ny (se feks på iPhone 4S som har sunket en del i pris nå. Så du vil nok ikke se noe tilbud/rabatt/lavere pris etterhvert på iPhone 5. Ihvertfall ikke i butikk. Kan være noen operatører som NetCom osv opererer med "tilbud" hvor totalprisen er litt lavere noe som kan skyldes billigere abbo, men dette er det ikke sikkert det blir noe av, og skjer nok ikke før mot jul elns. Men tror ikke du skal vente på at den blir billigere og spare noe særlig. Det kan ta måneder til år. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Scroll ned der så ser du: https://reservasjon.telenor.no/iphone5 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Er det ikke 449,- i måneden? 8278-2890 = 5388 / 12 = 449,-? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 (endret) iPhone 5: 16gb: 2890 kroner med Komplett M abonoment. Komplett M = 249 kroner måneden. Med fri databruk ut 2012: http://www.telenor.n...obilabonnement/ Er det forreten noen som vet hvor mye den koster i Spania? Dit skal jeg neste måned. Der bør den vel være billigere? Hvordan sjekker man dette fort? Når jeg går på amerikanske Apple.com og klikker "Buy" så blir jeg jo overført til den norske nettbutikken. Endret 30. september 2012 av Ramius Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Ah.. Litt forvirrende det, men det er faktisk 449,- i måneden. Den prisen, 249,- er kun abbo, og ved kjøp av telefon blir det 200,- i tillegg i bindingstiden. Så det blir 449,- i måneden for iPhone 5 16GB med Komplett M. Prisen i Spania er rundt det samme som england, de startet fra 4900,-, altså nesten som England, så om du kjøper i Spania eller England spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Hvor har du det med 200 kroner i måneden fra? Det kommer jo ikke fram på nettsiden til Telenor? Tror det går mot at jeg kjøper den ulåst da gitt. Syns dette burde bli normen, og at vi får slutt på bindingsdriten. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Spurte Telenor: Når man kjøper telefon vil det komme et bindingstillegg på kroner 200,- i bindingsperioden. Dermed 449,- måneden i 12mnd. Etter det blir det 249,- i måneden. Jepp, noe drit. Så 8000,- for en 16GB er ran. Ulåst er nok billigst ja. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Kjøp fra Apple så kjøper du deg et abonnement fra noen som ikke er ren svindel (Telenor). http://store.apple.c.../iphone/iphone5 Iphone 5: 5200,- Nok One Call: 200,- Nok 600 ringeminutter 600 SMS 600 MMS 1000 MB mobildata: http://www.onecall.n.../folkepakka.php Endret 30. september 2012 av Verbal Hologram 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Ja vet du hva. Jeg har brukt Telenor altfor lenge. Så mye som nesten 15 år tror jeg faktisk, og nå er det på tide å bytte. Jeg trodde kanskje de skulle komme med et godt pristilbud på en iPhone 5 pakke. For det hadde de med 3GS når jeg kjøpte den. Da solgte telefonene låst til lavprisabonomenter. Så den kjøpte jeg for 2500 med kun 149 kroner i månedsavgift, i tillegg til tellerskritt. Men jeg kom aldri i nærheten av så mye som 449 kroner i måneden. Nå fortalte kundeservice meg at de har sluttet med de løsningene, og jeg syns 8500 kroner er hårreisende dyrt. Jeg har vurdert Onecall lenge, og tror jeg til og med kunne kjøpt deres billigste abonoment med 99kr måneden. Kjøper jeg iPhone 5 i Spania, så kan jeg ende opp med å faktisk spare halvparten av prisen til slutt. Lenke til kommentar
krompraft Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Husk å ta med i beregningen at abonnement koster uansett om man er bundet eller ikke da, så det blir en logisk sammenligning! 16 GB iPhone ulåst fra Apple Store + f.eks Onecall folkepakke til 199,- i måneden blir rundt 7600,- på et år. Det er fortsatt penger å spare på å kjøpe ulåst, og man får mer med One call abonnementet jeg nevnte sammenlignet med Komplett M. Men så hårreisende forskjell som noen skal ha det til er det ikke. Jeg kjøpte selv en iPhone 5 fra Djuice, og opplever å få telefonen 700,- billigere, siden jeg får ha det abonnementet jeg ville valgt uansett, All in one L Web. 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Men det er om du velger å bruke Onecall til 200 kroner i måneden. Uansett er det jo 250 kroner mindre enn Telenor sin løsning. For alt jeg vet, kan jeg jo bare fortsette å bruke det gamle Telenor abonementet jeg har, og kjøpe ulåst telefon til det. Selv da vil jeg spare penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå