Gå til innhold

Oktoberfest 2012-BjørnÅgeS-Canon EF 50mm F1.8 II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legger du om alt nå (spoiler 26.) det var tidlig. :whistle:

Ellers er det en smakssak om bildene blir ødelagt av flare, det kan også benyttes som en effekt. Litt kjedelig om alle blir sånn riktignok.

 

Flott actionbilde fra håndballbanen, kan ikke se noe fokusproblem nei.

 

Dagens var litt av en kontrast, med is i kalde farger, og land med varme farger. Høyst dynamisk farge/lysbruk. Normalt ønsker man ikke å dele av bildet på midten slik som her, men akkurat på dette tror jeg ikke noe annet hadde fungert like bra.

Lenke til kommentar

Legger du om alt nå (spoiler 26.) det var tidlig. :whistle:

 

Dagens var litt av en kontrast, med is i kalde farger, og land med varme farger. Høyst dynamisk farge/lysbruk. Normalt ønsker man ikke å dele av bildet på midten slik som her, men akkurat på dette tror jeg ikke noe annet hadde fungert like bra.

Ved en tredeling måtte jeg enten kutte det frose vannet, eller kappet noen trær med himmel. Noe jeg ikke ønsket.

Når det gjelder omlegging så kom snøen i dag :)

 

Snart slutt på oktoberfest og definitivt slutt på grillingen for i år.

 

29.oktober. Grill 1/50sek, f2, iso200

 

post-54944-0-32333200-1351539569_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bondegård i måneskinn. Fikk med pleiadene sammen med månen og en fin flare fra plastic fantastic.

 

30.oktober Bondegård i måneskinn. 0,3sek, f2.2 og iso 6400 handholdt.

 

post-54944-0-32787600-1351626955_thumb.jpg

 

Kunne sikkert brukt stativ for å få et skarpere resultat - men det lå igjen hjemme. Prøvd meg på støyreduksjon i Lightroom. Alt alt fornøyd, men en noe midtstilt komposisjon. Ville ha månen i den posisjonen og da jeg ikke skal croppe i oktober ble det slik.

Lenke til kommentar

Månedens siste bilde lek med blits. Lang lukkertid og bruk av speedlight med flere blink under eksponeringen og dodraugen kommer tilsyne.

 

31.oktober: Dodraugen. 15 sek, f5 og iso100

 

post-54944-0-86992300-1351717678_thumb.jpg

 

Tok med et par andre fra lek med lys og telefon.

 

 

post-54944-0-83280500-1351717684_thumb.jpgpost-54944-0-79241200-1351717673_thumb.jpg

 

 

Da er oktoberfesten gjennomført. Har vært utfordrende å komme opp med noen bilder daglig. Har lært mye av dette og takker alle for innspill og tilbakemeldinger. Vil nok delta på flere utfordringer i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det får ikke være så nøye med grillværet, grilles skal det!

(Håper stakkaren slipper å stå der hele vinteren)

 

Det er vanskelig å finne en passelig eksponering med lyssterk måne og dunkelt landskap. Svært vanskelig. Dette er kanskje et greit kompromiss. Vi har i alle fall fått med noen stjerner også.

 

På det siste her var det en smule vanskelig å bestemme seg. Men tror allikevel jeg er enig med det utvalgte. Her ser det ut som B.Å.S. er malt på veggen tre ganger, eller kanskje befinner seg inni veggen til og med.

 

Morsomt å avslutte festen med litt ablegøyer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...