polljen Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Det må være fint å ha slike flotte motiv i nærheten(?). Med det flotte solskinnet i bakgrunnen, får bildet meg til å drømme om at det er siste isen som snart har smeltet bort og at våren er på vei. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Fin ny skikk, dette med å hilse på motstanderlaget før/etter kamper! Fokuset sitter absolutt, fargene også veldig bra, vet det ikke er lett i innendørs hall. Flotte farger også på dagens. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Legger du om alt nå (spoiler 26.) det var tidlig. Ellers er det en smakssak om bildene blir ødelagt av flare, det kan også benyttes som en effekt. Litt kjedelig om alle blir sånn riktignok. Flott actionbilde fra håndballbanen, kan ikke se noe fokusproblem nei. Dagens var litt av en kontrast, med is i kalde farger, og land med varme farger. Høyst dynamisk farge/lysbruk. Normalt ønsker man ikke å dele av bildet på midten slik som her, men akkurat på dette tror jeg ikke noe annet hadde fungert like bra. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Legger du om alt nå (spoiler 26.) det var tidlig. Dagens var litt av en kontrast, med is i kalde farger, og land med varme farger. Høyst dynamisk farge/lysbruk. Normalt ønsker man ikke å dele av bildet på midten slik som her, men akkurat på dette tror jeg ikke noe annet hadde fungert like bra. Ved en tredeling måtte jeg enten kutte det frose vannet, eller kappet noen trær med himmel. Noe jeg ikke ønsket. Når det gjelder omlegging så kom snøen i dag Snart slutt på oktoberfest og definitivt slutt på grillingen for i år. 29.oktober. Grill 1/50sek, f2, iso200 Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 28 oktober likte jeg godt, pene farger og god stemning. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 28.oktober er veldig pent. Liker fargene (spesielt kombinasjonen av varmt og kaldt), atmosfären og lyset. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Bondegård i måneskinn. Fikk med pleiadene sammen med månen og en fin flare fra plastic fantastic. 30.oktober Bondegård i måneskinn. 0,3sek, f2.2 og iso 6400 handholdt. Kunne sikkert brukt stativ for å få et skarpere resultat - men det lå igjen hjemme. Prøvd meg på støyreduksjon i Lightroom. Alt alt fornøyd, men en noe midtstilt komposisjon. Ville ha månen i den posisjonen og da jeg ikke skal croppe i oktober ble det slik. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Midtstilt? Neida, synes da virkelig ikke det. Stø på handa er du og, i alle fall sammenlignet med undertegnede. Kunne vært foruten "måne-flaren" øverst i hjørnet, men ellers et bra bilde. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Månedens siste bilde lek med blits. Lang lukkertid og bruk av speedlight med flere blink under eksponeringen og dodraugen kommer tilsyne. 31.oktober: Dodraugen. 15 sek, f5 og iso100 Tok med et par andre fra lek med lys og telefon. Da er oktoberfesten gjennomført. Har vært utfordrende å komme opp med noen bilder daglig. Har lært mye av dette og takker alle for innspill og tilbakemeldinger. Vil nok delta på flere utfordringer i fremtiden. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Grillen står klar til neste år hehe, artig bilde. Ellers flott månebilde i landskapet som lyste opp landskapet. En flott fest med mange gode bilder. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Fin stemning i månebildet! Pent lys på landskapet og jeg liker skyene. Dobildet er veldig artig og kult. En godt gjennomförd oktoberfest! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det får ikke være så nøye med grillværet, grilles skal det! (Håper stakkaren slipper å stå der hele vinteren) Det er vanskelig å finne en passelig eksponering med lyssterk måne og dunkelt landskap. Svært vanskelig. Dette er kanskje et greit kompromiss. Vi har i alle fall fått med noen stjerner også. På det siste her var det en smule vanskelig å bestemme seg. Men tror allikevel jeg er enig med det utvalgte. Her ser det ut som B.Å.S. er malt på veggen tre ganger, eller kanskje befinner seg inni veggen til og med. Morsomt å avslutte festen med litt ablegøyer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå