HelenaN Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Herligt naturlige bilder på dine barn. De ser så fornöyde ut og det gir fin stemning. Dessutom liker jeg fargene. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Høstbladet ble meget flott! Farger, skarphet, bakgrunn - meget bra! Liker også portrettene, takknemlig å ha modeller lett tilgjengelig. Ikke alltid de er så fornøyd her i huset, men... (ikke nå igjen pappa!) Mine har vel nesten gitt opp å protestere Takk for hyggelig tilbakemelding. Herligt naturlige bilder på dine barn. De ser så fornöyde ut og det gir fin stemning. Dessutom liker jeg fargene. Det er ikke alltid at det hersker idyll og tilfredse ansikter:) Fargene ligger i å finne nogenlunde hvitbalanse. Sigrid er dessuten svært fotogen - noen er bare det. Drama i heimen dekker vel dagens bilde. Måtte finne nødhavn til en neglisjert katt. Stor ung katthann mått finne innpass hos vår dagsferske schnauservalp. (Litt komisk når den 1/2 kg tunge schnauser skulle ta katten) Det har gått helt fint med tilpasning mellom de to. perspektivet på bildet lyver en god del - katten er dobbelt så stor som bikkja. 1/40sek, f3.2 og isi 1600. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Sjarmerende, men urealistisk. At hunden spiser kattens mat? Det pleier å vanke bank i så fall. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Sjarmerende, men urealistisk. At hunden spiser kattens mat? Det pleier å vanke bank i så fall. Tja valpen jager katten, men jeg er sikker på at katten skjønner at hundevalpen kun leker:) De er gode venner etter en dag. Se spoiler. Dagens vær resulterte i nok et makroforsøk. 56 mm mellomringer 1/60s, F9.0 og iso 200 15.oktober: Zippo Gode venner - lang lukkertid og isi 6400 = uklart men fanger situasjonen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Du har rett i at det ble rimelig søtt, på en god måte. Kosebilde dette her. Ikke riktig så mye kos i neste bilde, katten ser meeeeget mellomfornøyd ut. Zippo'en var ikke så ueffen, jeg liker det gråaktige feltet som dukker opp i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Velbrukt Zippo, fokuset der det skal være, blir severdig i sin enkelhet. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Nok en dag med regn, og lite lyst til å dra ut for fotografere i skumring. Da ble det nok en dag med mellomringer. Alle mellomringer brukt - totalt 66mm. 16.oktober perlebrett. 1/60s, F7.1 og iso200 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Den 17. oktober var tema lysspor på den lokale fotoklubb. Noen av oss brukte en bro over riksveien for å ta bilde av biler. Alle slakket av på farten da de oppdaget oss 17.oktober Lysspor. 13sek F5 og Iso 100 Den 18.oktober tok jeg en serie portretter med ukjent studioutstyr i forbindelse med jobben. 18.oktober Portrett.1/125sek F9.0 og Iso 100 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Tja en hektisk dag med lite foto-tid. Da var det godt men en duggfrisk klokken 22. Fint for å teste litt høy iso i dunkel belysning. 19.Oktober Duggfrisk 1/60s, f2.5 og iso 12800, 3o mm mellomring. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Perlebrettet ble fint, godt valgt fokus synes jeg. Ellers så er jo billys om natten effektfullt.. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) En fruktig start på festen. Mye sommerlig preg over det frem til 9. oktober (sett bort fra 5. oktober og båtfisket ) Så gled det fort over til innekos i form av rødvin og stuekos og andre gjøremål, krydret md noen flotte portretter. En trivelig og variert fest hittil Endret 19. oktober 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Lysspor ble bra! Fine farger, linjer/kurver og komposisjon. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Takk for oppmuntrende kommentarer. Nok en dag med øse pøse regn. Ikke fristende å dra på fototur. Fikk nærkontakt med en silo, og de kan være fotogene, om man treffer de riktige vinklene. Gjorde et forsøk her men er ikke helt fornøyd. 20.oktober: Silo 1/400sek, F4 og iso 200 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 En duggfrisk er vel fortjent etter en lang uke Liker lyssporene - fine og kraftige. Pussig det der med at folk sakker ned når de ser noen med kamera. Når det gjelder siloen, så lurer jeg på om det hadde vært bedre å ikke tatt med så mye av den gule bygningen? Føler ikke at den komplementerer siloen, men istedet prøver å stjele litt av showet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Enig med Jan R. om perlebrettet. Fine, intense farger. Veldig brede og sterke lysspor, kan ikke huske å ha fått de slik selv. Står også bra mot den tunge og blå himmelen. Likte best Tuborgportrettet, godt gjennomført. Det andre portrettet er sikkert teknisk bra og slikt, men jeg har aldri klart å engasjere meg i oppstilte portretter av mennesker av en eller annen grunn. Vet sødern ikke om jeg skal applaudere Tom eller si ham i mot på silobildet. Men flott og vertigofremkallende er det. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Takk til k.n.b og tomsi42 for konstruktive meldinger:) Var i tvil mht. silo, men den gule bygningen er den opprinnelige fk-siloen med to nye påbygget. Valgte å gjøre det slik jeg fanget det da jeg har en ekstra utfordring (selvpålagt) med å ikke kroppe. Fikk tid til en foto-runde på søndag. Fant noen fine motiver. Dagens bilde 21.oktober: Hadde ikke råd til flere vinduer. 1/400sek, f2.8 og iso 400 Fant også en flott dør i dagen fototur legger denne i skjult: Døren til et hjerte Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Pussig effekt med det treet som splitter huset i to mellom vinduene (inkludert fattigmannsvindu). Dette skaper dybde og kontrast i noe som ellers ville ha blitt ganske statisk. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Ble meget pent det siste her. Liker hvordan treet splitter opp bildet. flotte farger! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Takk igjen til k.n.b som gjør en utmerket innsats i å gi innsiktsfulle kommentarer til alle. Dette bidrar til å gjøre oktoberfesten interessent Takk til Kenneth Solfjeld for hyggelig tilbakemelding på bildet den 21. Merker at det begynner å bli vanskelig med å finne tid og inspirasjon til å ta nye bilder. Har bestemt meg for å gjennomføre oktoberfesten på bortimot hardcore nivå. Satt og bladde i Fotografi da jeg kom på at jeg hadde sett et flott bilde av et sammenrullet blad. Prøvde meg på det samme. Tror orginalen var mye bedre enn mine forsøk. Brukte mellomring på 36mm 22. oktober Blad: 1/80s, f6,3 og Iso800. Blits med softboks. Annet utsnitt med 12mm mellomring i spoiler. Var svært usikker på hva som fungerte best - men gjorde et valg. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Var svært usikker på hva som fungerte best - men gjorde et valg. Spoileren er nok "skarpere" enn ditt valg, men jeg er ikke i tvil om at du valgte rett. Ikke for å være uforskammet, men spoileren virker "kjedelig" sett i forhold til det bildet som du selv valgte. Spoileren er ikke dårlig, men det er mer "dramatikk" (finner ikke rette uttrykket) i det valgte bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå