Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Likte de 2 siste godt, nesten sommerstemning på bryggebildet, og rust er og blir fotogent. Stilig med rusten som har smittet ned på fjellet. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Kranbildet er kult, og som nevnt tidligere: gøy med flere detaljer i vannet enn over vannet. Men, favoritten er fra 4 oktober. Herlig enkelthet. Og bra du droppet den klassiske klisjeen brokkoli i solnedgang? He he he. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Liker kranbildet (fin komposisjon og lys), men det er også noe med den skjeve bryggen som faller i smak. Tror det er lyset og den friske atmosfären. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Takk for tilbakemeldinger:) Ble ikke mye tid til fotografering i dag. Da ble det forsøk på makro med Plastic Fantastic og fullt mellomringsett. (68mm) Rasket sammen noen fargeblyenter og la de på ett hvitt ark med belysning fra komfyren. 0,6sek, F14 og Iso 400. Brukte grytekluter som støtte til kamera - da bildet ble tatt på komfyren. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dette må være en relativt sær studiobelysning, komfyrlampe... Kan ikke forstå at det skulle være noe å utsette på rakleverket som makroobjektiv. Optikken er bedre enn innpakningen tydeligvis. Nesten så fargen smitter av hvis jeg tar på skjermen. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 9.Oktober lens flare. En av objektivets svakheter. Kommer ganske tydelig frem her. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Flaren funka som bare det her. Meget stemningsfullt Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Epp er inne på noe der. Har objektivet svakheter, utnytt det like godt som en styrke. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Helt enig med de over. Lysstikket funker. Ikke alltid selvfølgelig, men her gjorde det det. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Enig i at effekten kan være stilig, men man skal være rimelig bevist om man skal få dette til å klaffe 100% med vilje Dagens bidrag blir et barne-portrett og forøk på S/H konvertering. (Datter) Lys fra et vindu på skrått forfra. 1/500 sek f2.2 og Iso200 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Stilig makro bilde av fargestiftene, flotte farger og skarphet. likte det godt! Dagens bilde ble flott. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Flott Vinsj-bilde med nydelig lys og speilinger. Fargestiftene liker jeg - og for en kreativitet! Og du har en flott datter Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Et herlig portrett! Fokuset ligger spot-on! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Takk for kommentarer på de siste bildene Tok vel kanskje høstens siste grilltur i dag og fikk noen fine bilder. 11.oktober Høstblad. 1/640s, f2.8 iso 200 To som jeg synes ble bra, men kom ikke helt opp. 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Fint lys og blå toner i bilde 11. oktober! Er det is som flyter i vannet? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Portrettet ble behagelig og fint. Du kunne kanskje eksperimentert med mer kontraster, men jeg skal ikke påstå at det nødvendigvis ville blitt bedre. Høstbladet ble et toppers bilde. Både i farger, perspektiv, selektiv fokus og det meste. Likte også godt termos-spoileren. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Bladet ligger på en stein i vannkanten. Takk for hyggelige kommentarer. Dagens bilde 12 oktober ble endelig fredag. 1/10sek, f2.2 og iso1600 handholdt. Rimelig uinspirert - men dekker vel fredagskveld for mange:) Har ikke prioritert foto i dag da vi har hentet ny valp. Den trenger jo litt omsorg i den nye situasjonen. Stakkeren ble revet vekk fra sine søsken og mor. Men jeg sikker på den vil få det fint. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Rimelig uinspirert - men dekker vel fredagskveld for mange:) Dekker ikke min kveld Det er hvitvin i mitt glass Ser vi bort i fra slike trivilaiteter, så har jeg sansen for bildet; de rød/blå/lilla tonene gir vinglassret en litt ubkvem aura. Valpen var jo bare direkte søt; fornutift å putte den i en spoiler, så dem ble beskyttet for dystre aftener med vin Endret 12. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Da jeg hentet valpen i går klarte jeg å få kink i ryggen ved all løftingen av valpen i trepper. Den veier jo godt over 500000mg så det kanskje ikke så rart. Nok en slakk fotodag, men kan jo knipse mine favorittmotiver. Datter tegner hjerte til meg - jeg synes det ble rimelig søtt. 1/60s f2.2 og iso 800. Sønnen tegner monstertrucks og har ikke alltid gode hårdager - blir ikke fullt å søtt Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Høstbladet ble meget flott! Farger, skarphet, bakgrunn - meget bra! Liker også portrettene, takknemlig å ha modeller lett tilgjengelig. Ikke alltid de er så fornøyd her i huset, men... (ikke nå igjen pappa!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå