Gå til innhold

[Løst] thx trustudio pro - er det brukbart?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har søkt en del på nettet for å finne info om thx trustudio pro fra creative. Alt jeg finner er desverre kun kjip, intetsigende reklame som sier at alt blir bra med dette produktet :p Det eneste jeg finner av screenshots/video er instillinger for å modifisere stemmen din ved bruk av mic og instillinger tenkt til hodetelefoner.

 

Selv bruker jeg et 5.0 oppsett og ønsker å vite følgende:

 

*Kan jeg sette forsinkelse for de ulike kanalene, er dette trinnløst?

*Finnes det bass-redirect og kan jeg velge om det skal sendes til subwoofer eller fronthøytalere (i creative audioconsole som jeg har nå, kan jeg kun sende til subwoofer, som jeg ikke har -.-).

*Er det individuell equalizer for hver kanal? Hvor mange bånd? Kan senterfrekvens velges?

*Funker alt dette som det skal over DolbyLive? (surround over optisk)

 

Pr.idag bruker jeg et Creative x-fi 5.1 usb kort som hverken støtter DolbyLive eller har TruStudio Pro. Løsningen idag er å bruke Media Player Classic: Home Cinema i tillegg til AC3-filter, som gir alle features som jeg har sport om oven. Problemet er selvfølgelig at jeg kun drar nytte av dette når jeg spiller av filer i MPC:HC, mister jo f.eks. instillinger for delay når jeg ser på noe via youtube eller hører på musikk over spotify, noe som er kjipt. I tillegg hadde det vært greit å bruke creative sin upmixing som har flere valg og er kjappere å forandre instillingene på, men må bruke upmixing i AC3-filter for å dra nytte av delay og bass redirect.

 

Takker for svar, dersom noen har de!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da har jeg fått svar ifra Creative selv. Poster dette slik at hvis noen andre skulle lure så kan de finne svar.

 

Disse svarene gjelder da Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro. Det er ingen mulighet til å stille delay, ingen individuell equalizer for de ulike kanalene og (overraskende) ingen bass redirect funksjon.

 

Ser dermed ut til at eneste fordel med å oppgradere til "pro" utgaven for min del vil være Dolby Digital Live. Dette vil selvfølgelig ha fordelen med å gjøre så jeg kan stille delay på reciever, så det er noe jeg får vurdere etterhvert. Intill videre velger jeg nok å avvakte situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...