Tå. Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Har en kreditor som prøver å gjøre livet mitt surest mulig (mywebhost.no). Umulig å få kontakt med kundeservice og sender man en epost får man bare standard svar. Å ringe koster dem koster 80 kroner og den såkalte "chatten" deres er alltid nede. Ikke akkurat en oppskrift på kunne gi god kundeservice. Uansett. Fikk nylig en purring som var datert dagen etter jeg hadde sendt dem en email, hvor jeg klaget på fakturaen. Her prioriteres småpenger fremfor fornøyde kunder. Her har de både slengt på renter og purring. Ikke ofte jeg ser rentekrav på et purregebyr som omhandler veldig små beløp, men siden jeg ønsker å gi minst mulig tilbake til mywebhost.no, valgte jeg å gjøre litt research. Om jeg tolker lovverket riktig: Opprinnelig regning må inneholde opplysninger om at det vil bli tillagt renter ved for sen betaling, rentesatsen må oppgis. Fant også denne: Opprinnelig regning må inneholde opplysninger om at det vil bli tillagt purregebyr ved purring, beløpets størrelse må oppgis. Når dette er sagt, så har jeg trolig godtatt tjenestevilkår(som jeg selvsagt ikke har lest) hvor det står følgende: Bruker godtar å til enhver tid betale de gjeldende avgiftene fastsatt for tjenesten. MYWEBHOST vil regelmessig, minimum hver måned og maksimum hvert år, forhåndsfakturere Bruker for bruk av tjenesten. Bruker gis minimum 10 dagers betalingsbetingelse, dersom ikke annet er særskilt avtalt. Ved forsinket betaling belastes kunden morarenter per påbegynte måned og purregebyr tilsvarende en tiendedel av rettsgebyret. Jeg har for ordens skyld ikke noen problemer med å betale purregebyrer eller pålagte renter så lenge jeg vet at det er min egen latskap som er skylden. Her er det dog inkompetanse hos kreditor som er årsaken. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Tror ikke du kommer så langt. Betal regningen du har fått og bytt webhost. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Vel. Sånn bortsett fra at å fastsette purregebyr til en tiendel av rettsgebyret (86,- kr) er i strid med inkassoforskriften, som fastsetter at med mindre man kan dokumentere høyere kostnader kan purregebyret maksimalt utgjøre en tidel av inkassosatsen (62,- kr fra 1. januar 2012). 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå