Reptilia Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Jeg har stekt 1 pakke Findus Wok og 2 kyllingfilèter. Er dette for mye? Woken - 35kcal per 100g 2 Kyllingfilèter - 97kcal per 100g Woken er på 500g Kyllingfiletene var på ca. 190g hver Dvs. at det totale kaloriinnholdet i maten er: 175kcal + 388kcal = 563 Kcal First price matoljen er på 900kcal per 100g. Brukte kanskje 4-5 spiseskjeèr. Er dette mye for en som er på slanking? Bør jeg dele maten opp og spise andre halvdel i morgen? Er 82kg og 180cm. Endret 29. september 2012 av Reptilia Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Er dette alt du spiser på en dag? Oppgi protein, karb og fettverdier også du. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) 600 kcal på en hel dag er alt for lite. 600 kcal til middag kan være passe avhengig av kjønn, alder, vekt, høyde, muskelmasse, aktivitetsnivå og ikke minst; hva som er målet. Endret 29. september 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Fuck kalorier, det der er et sunt måltid som gir deg mye næring og metter lenge. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Fuck kalorier Dust. TS: Jeg vil gjerne at du sier hva du spiser resten av dagen, og gjerne innhold av karbohydrater (KH), protein og fett i de forskjellige måltidene. Fortell også gjerne om deg, alder, vekt, høyde, kjønn. Du sier du er på slankern, i hvor stor grad? Skal du ned fra 150 til 90, eller fra 95 til 85? Ser du skrev du var 82 kg og 180cm. Vet du fettprosenten din? 82 kg på 180 cm kan enten være helt ok for en som trener en del styrke, eller litt mye fett på en som ikke har trent de siste årene. Vil likevel si meg enig med Bjarne på det punktet at kylling er bra for deg. Kylling inneholder mye protein, og protein metter bra. Hvis du i hovudsak vil net i fettprosent er det lettere med hvis du spiser deg mett på mye protein enn på mye KH. Endret 30. september 2012 av Diskutant Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Fuck kalorier, det der er et sunt måltid som gir deg mye næring og metter lenge. Smart. Ja, hvorfor skal man bry seg om det som kanskje er viktigst når man skal få den kroppen man ønsker? Til trådstarter. Det er et flott måltid, men du trenger helt klart mer mat i løpet av en dag. Jeg tror 1500 kcal er et bra nivå å ligge på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 TS skriver at han er 82 kg, om du leser førsteposten. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) TS skriver at han er 82 kg, om du leser førsteposten. At han er 82 kg og 180 sier ingenting om hvilken kropp han har. Les også redigeringen min. Endret 30. september 2012 av Diskutant Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg tror 1500 kcal er et bra nivå å ligge på. Det spørs vel strengt talt på aktivitetsnivået hans. Er helt enig hvis hans BMR er 2000kcal. TS: ta en titt på denne, og fortell resultatet: https://www.facebook.com/fitnessbloggen/app_125997777506575 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Kan påstanden om at jeg er en dust utdypes? Hvorfor jeg mener at man skal drite i kalorier: Kroppens forbrenning varierer fra dag til dag, det er derfor langt på vei tullete å være pertentelig på kaloriinntaket. Noen dager sover du dårlig, noen dager har du en lang arbeidsdag, noen dager har du en rævva treningsøkt, osv osv. Spis når du er sulten, og spis til du er mett. Jeg må ta forbehold om at jeg tar utgangspunkt i måltidet du har oppgitt. Det skal faen meg godt gjøres å ikke bli slank på kyllingfillet, grønnsaker og noen skjeer med olje. Edit: Det jeg mener er at, holder man seg til sunne matvarer, og spiser variert, så er det helt meningsløst å telle kalorier. Med mindre man har helt spesielle mål. Endret 30. september 2012 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Lite som indikerer at det er en "han" For å svare OP, det er altfor lite mat på en dag med mindre du er immobil og bare sitter foran en pc. Selv da er dette alarmerende lite. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Kan påstanden om at jeg er en dust utdypes? Hvorfor jeg mener at man skal drite i kalorier: Kroppens forbrenning varierer fra dag til dag, det er derfor langt på vei tullete å være pertentelig på kaloriinntaket. Noen dager sover du dårlig, noen dager har du en lang arbeidsdag, noen dager har du en rævva treningsøkt, osv osv. Spis når du er sulten, og spis til du er mett. Jeg må ta forbehold om at jeg tar utgangspunkt i måltidet du har oppgitt. Det skal faen meg godt gjøres å ikke bli slank på kyllingfillet, grønnsaker og noen skjeer med olje. Edit: Det jeg mener er at, holder man seg til sunne matvarer, og spiser variert, så er det helt meningsløst å telle kalorier. Med mindre man har helt spesielle mål. Det skal jeg faktisk holde meg for god til å svare på. Vi kan ta det på PM om du er seriøs og lurer på hvorfor. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Snip. Jeg trenger absolutt ingen begrunnelse for å bli kalt dust. Men jeg mener man bør ha belegg for sine påstander, spesielt når man skriver om kostholdsrelaterte ting. Å avfeie en persons meninger med "dust" blir for tåpelig. Ta ballen, ikke mannen, osv. Men, du har helt rett, det er OT og irrelevant for tråden. Men mitt svar til TS er ihvertfall at det, for det første, langt i fra er for mye kalorier i et måltid, og for det andre, at du heller burde fokusere kreftene dine på å fortsette å spise sunt (rent kjøtt og grønt) fremfor å telle kalorier. Med mindre du skal opp på scenen i en eller annen konkurranse, eller har spesielle mål, mener jeg det er helt unødvendig å telle kalorier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå